ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این اشتباهات حین استفاده از کامپیوتر را نباید تکرار کنید

در دنیای کامپیوتر راه‌های زیادی برای انجام دادن یک پروسه ساده وجود دارد. معمولا ما به روشی رو می‌آوریم که به صورت پیش‌فرض در ذهنمان قرار دارد. کمتر پیش می‌آید بتوانیم روشی جدید پیدا کنیم ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

در دنیای کامپیوتر راه‌های زیادی برای انجام دادن یک پروسه ساده وجود دارد. معمولا ما به روشی رو می‌آوریم که به صورت پیش‌فرض در ذهنمان قرار دارد. کمتر پیش می‌آید بتوانیم روشی جدید پیدا کنیم و اکثر مواقع اصلا دنبال این نیستیم تا عادت‌های اشباهمان را تصحیح کنیم. در این ویدیو می‌خواهیم سراغ اشتباهات رایج کامپیوتری برویم که کاربران معمولا مرتکب می‌شوند و آن‌ها را اصلاح می‌کنیم.

یکی از تصورات اشتباه درخصوص کاربرانی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند این است که Shutdown کردن ویندوز در روند بستن اپلیکیشن‌ها موثرتر از ری‌استارت کردن است. جالب است بدانید قابلیت Fast Startup ویندوز 10 برخی از فعالیت‌های شما را پیش از شات‌داون شدن ذخیره می‌کند. به محض روشن کردن دوباره سیستم، این دسته فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شوند تا کاربر بتواند با سرعت بیشتری کارهایش را پیش ببرد. درچنین مواقعی، استفاده از گزینه ری‌استارت می‌تواند گزینه بهتری برای بالا بردن سرعت سیستم محسوب شود.

بسیاری از برنامه‌هایی که روی سیستممان نصب می‌کنیم دارای بخش‌های اضافه‌ای هستند که داشتنشان کاملا غیرضروری است. به همین خاطر بهتر است در پروسه نصب کردن برنامه‌ها حتما به گزینه‌هایی که از شما اجازه نصب Add-Onها و برنامه‌های ثانویه را می‌خواهند توجه کنید. از طرفی حین استفاده از ویندوز 10 بهتر است به منوی استارت توجه ویژه‌ای کنید. قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده این قسمت از ویندوز 10 به کاربران اجازه می‌دهد دیگر به دسکتاپ و شورت‌کات برنامه‌ها نیازی نداشته باشند.

انکریپت کردن (Encrypt) فایل‌ها یا درایوهای ویندوز برای افرادی که معمولا لپتاپشان را همراه دارند ضروری است. انکریپت کردن از فایل‌ها و درایو شما برابر دزدیده شدن اطلاعات محافظت می‌کند. برای این کار می‌توانید از قابلیت پیش‌فرض ویندوز 10 Professional به اسم Bitlocker استفاده کنید. اگر پیش‌نیاز سخت‌افزاری مورد نیاز وجود داشته باشد می‌توانید از Device Encryption نیز استفاده کنید. برای چک کردن پیش‌نیاز سخت‌افزاری کافی است به System Information مراجعه و سپس توضیحات قسمت Device Encryption Support را بررسی کنید.

اگر از دیر بالا آمدن ویندوزتان ناراضی هستید وارد Task Manager و سپس قسمت Startup شوید. در این قسمت می‌توانید لیست برنامه‌هایی که حین بالا آمدن ویندوز فعالند را مشاهده کنید. برنامه‌ای که Impact یا تاثیرش High یا زیاد بود را پیدا کنید و آن را Disable کنید. برنامه‌های متوقف شده دیگر با بالا آمدن ویندوزتان فعال نمی‌شوند و سرعت سیستمتان را کاهش نمی‌دهند.

درنهایت اینکه سعی کنید از سیستم‌عامل‌هایی که مایکروسافت اعلام کرده دیگر از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند استفاده نکنید. عدم ارائه به روز رسانی برای سیستم عامل بدین معنیست که حفره‌های امنیتی و مشکلات موجود برطرف نخواهند شد. درنتیجه شما از نظر امنیت در خطر هستید و اگر با مشکلی مواجه شوید، مستقیما مجبور به عوض کردن ویندوزتان می‌شوید. به همین خاطر نسخه‌های ویندوز که هم‌اکنون می‌توانید استفاده کنید ویندوز 8 و 10 محسوب می‌شوند.

می‌توانید توضیحات کامل‌تر درخصوص اشتباهات رایج کامپیوتری را در ویدیو تماشا کنید. ویدیو را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و اگر نظر یا پیشنهادی دارید، در قسمت نظرات مطرحشان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hey You!
    Hey You! | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    میشه اسم و لینک نرم افزاری که باهاش از صفحه فیلم گرفتین و این آموزشو درست کردین بگید؟

مطالب پیشنهادی