ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نصب فورتنایت روی آیفون
نرم افزار و اپلیکیشن

همچنان یک راه برای نصب فورتنایت روی آیفون و آیپد وجود دارد

به دنبال دور زدنِ قوانین اپ استور و گوگل پلی، فورتنایت چند روز پیش از این دو فروشگاه حذف شد و با وجود اینکه برای اندروید می‌شود بازی را از روی لانچر خود اپیک گیمز ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

به دنبال دور زدنِ قوانین اپ استور و گوگل پلی، فورتنایت چند روز پیش از این دو فروشگاه حذف شد و با وجود اینکه برای اندروید می‌شود بازی را از روی لانچر خود اپیک گیمز گرفت یا از سایت‌های کمکی دانلود کرد اما در iOS از این خبرها نیست.

به‌خاطر انحصارطلبی‌های اپل نه لانچر اپیک گیمز روی iOS در دسترس است و نه قابلیت دانلود بازی از فروشگاه‌های شخص ثالث وجود دارد. حالا راه حل چیست؟ اگر تا الان فورتنایت برای آی دیوایس دانلود نکرده‌اید، خبر بدی برایتان داریم.

فعلا چاره‌ای ندارید جز اینکه تا پایانِ این دعوا صبر کنید. مگر اینکه بخواهید سری به ebay بزنید و آیفون‌های ده هزار دلاری که فورتنایت را دارند و در این سایت به فروش می‌رسند را بخرید. انگار داستانِ بتایِ فورتنایت برای iOS به شکلی متفاوت تکرار شده است.

همانطور که چند سال پیش بعضی‌ها یک بازار سیاه راه انداخته بودند و کدهای خصوصی فورتنایت را با قیمت گزاف می‌فروختند حالا هم عده‌ای دست به کار شده‌اند و آیفون‌هایی که همچنان فورتنایت روی آن‌ها نصب است را با قیمتی بالا برای فروش گذاشته‌اند.

اما اگر قبلا بازی را دانلود کرده‌اید و الان روی آی دیوایس‌تان آن را نصب ندارید، برای شما همچنان یک راه وجود دارد:

نصب فورتنایت روی آیفون

  1. به فروشگاه اپ استور بروید، در گوشه بالا سمت راست صفحه روی آواتارتان در صفحه اصلی کلیک کنید و در صفحه باز شده به قسمت Purchased بروید.
  2. در اینجا گزینه My Purchases را بزنید تا اپلیکیشن‌هایی که قبلا دانلود کرده‌اید را ببینید.
  3. کلمه Fortnite را جستجو کنید.
  4. در این مرحله بازی فورتنایت باید به نمایش دربیاید، روی آیکن ابرشکل کلیک کنید تا فرآیند دانلود آغاز شود.

فقط دو نکته را توجه داشته باشید، یکی اینکه حتی اگر عضویت برنامه Apple Family Sharing را دارید باز می‌توانید بازی را دانلود کنید. در برنامه Family Sharing تا پنج نفر می‌توانند سرویس‌های مختلف اپل تا خریدهایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

تا الان هیچکدام از دو طرف دعوا کوتاه نیامده‌اند و در نتیجه فعلا معلوم نیست فورتنایت کی به اپ استور برگردد.

بنابراین اگر یکی از این پنج نفر قبلا فورتنایت را دانلود کرده، ظاهرا چهار نفر دیگر هم با استفاده از Family Sharing قابلیت دانلود آن را خواهند داشت. اما نکته دوم، برای دانلود بازی به ۱۰ گیگابایت فضای خالی روی گوشی نیاز دارید.

البته بسته به دیوایس معمولا حجم دانلودی متفاوت است اما چون فورتنایت از آن دسته بازی‌هایی به حساب می‌آید که آپدیت‌های متعددی دریافت می‌کند، به همین خاطر فضای ذخیره سازی زیادی از موبایل می‌گیرد.

نصب فورتنایت روی آیفون
دلیل حذف فورتنایت از اپ استور و گوگل پلی: اضافه کردن یک درگاه پرداخت مستقیم برای آیتم‌های درون بازی که با آن دیگر سهمی به فروشگاه‌ها نمی‌رسید.

این روش باگ یا حفره امنیتی نیست و سال‌هاست که چنین ویژگی روی آی دیوایس‌ها وجود دارد. برای نمونه وقتی که فلپی برد (Flappy Bird) از اپ استور حذف شد، تا زمانی که اپل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ را بیتی را قطع نکرد کاربرانی که قبلا بازی را دانلود کرده بودند همچنان می‌توانستند آن را بگیرند.

حالا همین داستان برای فورتنایت پیش آمده و عده‌ای هنوز قابلیت دانلود این اثرِ معروف را دارند، حداقل تا زمانی که اپیک گیمز آپدیت جدیدی برای نسخه iOS منتشر نکند. هرچند بعید هم به نظر می‌رسد تا پایانِ این معرکه آپدیت جدیدی روی این سیستم عامل ببینیم.

فورتنایت یک بازی آنلاین است و با انتشار هر آپدیت، بازیکن‌ها برای اینکه دوباره بتوانند بازی را تجربه کنند باید ابتدا آن را دانلود کنند. از طرفی چون بازی از اپ استور حذف شده، بنابراین دارندگان آیفون و آیپد نمی‌توانند آپدیت‌های جدید را بگیرند.

به همین خاطر گفتم که بعید به‌نظر می‌رسد نسخه iOS به همراه بقیه نسخه‌ها آپدیت شود. فعلا که خود اپیک گیمز گفته فصل بعدی برای iOS منتشر نخواهد شد. فصل چهارم از چپتر دوم فورتنایت قرار است پنجشنبه هفته آینده از راه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    هرجا اسم سودجویی هست اسم ایران هم میاد

مطالب پیشنهادی