ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی پد شارژ ایرپاور نقطه ضعف آنرا آشکار می‌کند [تماشا کنید]

ایرپاور شارژر بی‌سیمی بود که کاربران اپل مدت‌ها منتظر آن ماندند اما هرگز بدستشان نرسید و حالا ویدیویی از کالبدشکافی آن منتشر شده که ساختار جالب درون این گجت را به تصویر می‌کشد. ایرپاور در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

ایرپاور شارژر بی‌سیمی بود که کاربران اپل مدت‌ها منتظر آن ماندند اما هرگز بدستشان نرسید و حالا ویدیویی از کالبدشکافی آن منتشر شده که ساختار جالب درون این گجت را به تصویر می‌کشد.

ایرپاور در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما بدون آنکه رنگ بازار را به خود ببیند دو سال بعد و در سال ۲۰۱۹ برای همیشه کنار گذاشته شد. هر چند دلیل لغو پروژه ایرپاور رسما اعلام نشد اما ظاهرا این پد شارژ بی‌سیم نتوانسته با استانداردهای سخت‌گیرانه اپل تطابق پیدا کند و با مشکل داغ شدن بیش از حد دست به گریبان بوده است.

اخیرا یکی از افشاگران دنیای فناوری به نام «Mr. White» و نام کاربری «laobaiTD» تصاویری از کالبدشکافی این پد شارژ را در توییتر منتشر کرده. تصاویر مذکور از ویدیویی استخراج شده که در پلتفرم ویدیویی چینی Bilibili منتشر شده بودند.  هرچند نمی‌توان صحت تصاویر را تایید کرد اما پد مذکور از نظر ابعاد، طراحی و ظاهر شباهت کاملی به ایرپاور دارد.

آنچه که در کالبدشکافی جلب توجه می‌کند بوردی است که شامل چندین سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم است که در ساختاری جالب کنار هم قرار گرفته‌اند. بورد دیگر هم مملو از تعداد زیادی چیپ است. هدف از تعبیه این تعداد زیاد چیپ شارژ همزمان آیفون، ایرپاد و اپل واچ است که کمپانی کوپرتینویی مانور زیادی روی آن می‌داد.

این قابلیت اما در نهایت به نقطه ضعف ایرپاور تبدیل شد چرا که پیچیدگی طراحی آن باعث کاهش پایداری و افزایش حرارت می‌شد. دیگر پدهای شارژ هم بی سیم نیز چندین کویل دارند اما تعداد و پیچیدگی آنها به مراتب کمتر است.

از زمان لغو ایرپاور شایعات بسیاری در مورد توسعه یک شارژر بی‌سیم دیگر توسط اپل به گوش می‌رسد. سال گذشته مینگ-چی کو پیش بینی کرده بود که اپل در نیمه اول ۲۰۲۰ مدلی کوچکتر از ایرپاور را معرفی خواهد کرد که البته محقق نشد و باید دید اپل برای رویداد ماه آینده چه خوابی دیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی