ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

تولید آیفون ۱۲ در هند و کاهش پیچیدگی باتری؛ راهکارهای اپل برای کاهش قیمت مدل‌های 5G

هزینه بالای تولید آیفون‌های 5G باعث شده اپل به دنبال روش‌هایی برای کاهش این هزینه باشد و ظاهرا استفاده از باتری‌های با پیچیدگی کمتر و تولید مدل‌های پرچمدار در هند را به عنوان راهکارهایی به این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

هزینه بالای تولید آیفون‌های 5G باعث شده اپل به دنبال روش‌هایی برای کاهش این هزینه باشد و ظاهرا استفاده از باتری‌های با پیچیدگی کمتر و تولید مدل‌های پرچمدار در هند را به عنوان راهکارهایی به این منظور در نظر گرفته است.

داده‌های ارائه شده توسط تامین کنندگان حاکی از این است که سازگاری آیفون با شبکه‌های 5G زیر ۶ گیگاهرتز و مبتنی بر امواج میلیمتری به ترتیب  ۸۵ و ۱۳۵ دلار هزینه روی دست اپل می‌گذارد. بر اساس گزارشی که توسط «مینگ-چی کو»، تحلیلگر برجسته منتشر شده، اپل به تامین کننده‌های خود فشار آورده که هزینه قطعات آیفون 5G را کاهش دهند و به همین منظور در آیفون ۱۲ از باتری‌هایی با طراحی ساده‌تر استفاده خواهد کرد.

بر این اساس بورد باتری آیفون ۱۲ دارای لایه‌های کمتر بوده و فضایی محدودتر را اشغال خواهد کرد. هزینه تولید این قطعه نسبت به آیفون ۱۱ بین ۴۰-۵۰ درصد کاهش یافته اما اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ با کنار گذاشتن کلی طراحی بورد سخت این هزینه‌ها را بیش از پیش کاهش دهد.

رندرها و تصاویر قالب آیفون ۱۲ افشا شد؛ طراحی مشابه آیفون ۴

همچنین به گفته این تحلیلگر فشار اپل بر تامین کنندگان بورد ایرپاد ۲ باعث شده قیمت این قطعات نسبت به نیمه اول ۲۰۲۰ بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر شود. ایرپاد ۳ هم که احتمالا در نیمه اول ۲۰۲۱ از راه می‌رسد، به لطف در پیش گرفتن این روش و با استفاده از فناوری SiP به جای SMT ارزانتر تمام خواهد شد.

یکی دیگر از راهکارهای اپل برای کاهش هزینه تولید آیفون ۱۲ انتقال خطوط تولید به هند است. کمپانی «.ویسترون» که از تامین کنندگان اصلی اپل به شمار می‌رود، در پی استخدام ۱۰ هزار نفر برای تاسیسات خود در «بنگلور» است که از پاییز امسال کار تولید آیفون ۱۲ را آغاز خواهد کرد.

تولید آیفون ۱۲ در هند باعث معافیت اپل از پرداخت مالیات ۲۲ درصدی شده و قیمت فروش پرچمدارهای این شرکت در هند را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. هنوز مشخص نیست کمپانی آمریکایی آیفون‌های تولید شده در این کشور را روانه بازارهای دیگر خواهد کرد یا خیر اما هند تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به قطب تولید موبایل به کار بسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    اگه ایران ص ا ح ب ودل سوز داشت،،بهترین شرکت های دنیاتوایران نمایندگی داشتند،ولی افسوس وافسوس.....

  • MasBana
    MasBana | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    هند کار خوبی میکنه که چین را بعنوان تنها تولید کننده آیفون از گردونه رقابت خارج میکنه.

    • Amir
      Amir | ۱ شهریور ۱۳۹۹

      خخخخ چیش به منو تومیرسه برادرمن.مثلا چین موش خوردشمنه هندگاوپرست دوسته یا منفعتش به مامیرسه.

مطالب پیشنهادی