ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات و رندرهای گوگل پیکسل ۵ افشا شد؛ نمایشگر ۹۰ هرتزی و پشتیبانی از 5G

کمتر از یک ماه پیش پیکسل 4a معرفی شد و انتظار می‌رود گوگل پیکسل ۵ اوایل مهرماه معرفی شود. اخیرا مشخصات و رندرهای این گوشی هوشمند افشا شده‌اند. گوشی گوگل پیکسل ۵ به صفحه نمایش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۱

کمتر از یک ماه پیش پیکسل 4a معرفی شد و انتظار می‌رود گوگل پیکسل ۵ اوایل مهرماه معرفی شود. اخیرا مشخصات و رندرهای این گوشی هوشمند افشا شده‌اند.

گوشی گوگل پیکسل ۵ به صفحه نمایش ۶ اینچی مجهز خواهد شد و پیکسل 4a 5G نیز از نمایشگر ۶.۲ اینچی بهره می‌برد که با توجه به استانداردهای کنونی، هیچ کدام از آن‌ها ابعاد خیلی بزرگی ندارند، با این حال همچنان از پیکسل 4a با پنل ۵.۸۱ اینچی بزرگتر هستند. انتظار می‌رود پیکسل ۵ به علت حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر ابعاد کلی مشابه با پیکسل 4a داشته باشد.

گوگل برای گوشی آینده خود صفحه نمایش OLED با رفرش ریت ۹۰ هرتز درنظر می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که این ویژگی در نمایشگر پیکسل 4a 5G نیز مورد استفاده قرار بگیرد. احتمالا رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه‌ها برابر فول اچ دی پلاس باشد.

برخلاف پیکسل 4a که دارای دوربین اصلی تکی است، پیکسل ۵ به دوربین اصلی دوگانه مجهز می‌شود که البته برخلاف پیکسل ۴ با دوربین تله فوتو، دوربین دوم از نوع اولترا واید خواهد بود. این گوشی هوشمند نسبت به پیکسل ۴ باتری بزرگتری خواهد داشت و گوگل در آن از یک باتری ۳,۰۸۰ میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. این دستگاه از فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و ۵ واتی معکوس پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۵ و همچنین پیکسل 4a 5G به چیپست اسنپدراگون 765G مجهز خواهند شد که پیکسل ۵ از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. رندرهای پیکسل ۵ از حفره درون نمایشگر برای میزبانی دوربین سلفی و همچنین سنسور اثر انگشت روی پنل پشتی خبر می‌دهند و طراحی ماژول دوربین نیز مشابه پیکسل 4a است.

در حالی که گوگل قیمت گوشی پیکسل 4a 5G را ۴۹۹ دلار در ایالات متحده آمریکا اعلام کرده، درباره قیمت پیکسل ۵ اطلاعاتی منتشر نشده، با این حال با توجه به مشخصات فنی افشا شده انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با قیمتی در حدود ۶۰۰ به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    علیمردانی سامسونگو دور ننداز اون اونقدر ها هم بی مصرف نیست

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    همه شرکت ها دارند از اسنپ دراگون 765 در میان رده ها استفاده می کنند . بعد این سامسونگ اخمخ داره از اگزینوس بخاری استفاده می کنه . واقعا تاسف !
    گوشیمو ارتقا میخوام بدم اگه سامسونگ به روالش ادامه بده گوشی جدیدم بعد از 10 سال از برندی دیگر خواهد بود .... اتمام حجت با سامسونگ ?
    ورشکسته نکنی سامسونگو ... خخخ

    • diamond
      diamond | ۲ شهریور ۱۳۹۹

      داداش یکم درباره ی نحوه ی قیمت گذاریه گوشیا بخون.منظورم گوشیای سامسونگه.همون اسکرین سوپر امولد که سامسونگ میندازه میدونی چقدر برای چشم بی ضرر و مفیده؟
      من با هردو نمایشگر ips و امولد کار کردم و به نظرم امولد خیلی خیلی با ips و نمایشگرای lcd فاصله داره.نمایشگرایی از نوع lcd واقعا به چشم انسان آسیب میزنه.شاید بعضیا بگن زیاد تفاوتی نداره ولی این تاثیر بد lcd تو بلند مدت خودشو نشون میده که چه اسیبی به چشم میزنه.
      در ضمن درسته که سامسونگ از اسنپ۷۶۵ استفاده نمیکنه،ولی در عوض از اگزینوس ۹۸۰ استفاده میکنه که هم از اسنپ۷۶۵ قوی تره و قدرتی معادل اگزینوس ۹۸۲۵ داره و هم کم مصرف تره و میتونه تا سه تا دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلیو پشتیبانی کنه و همچنین نمایشگر ۱۴۴ هرتز.و شارژ وایرلس.
      ولی گوشیای اسنپ ۷۶۵ نهایت میتونن نمایشگر ۱۲۰ هرتز و یه دوربین ۱۰۸ با دوتا ۱۳ مگا و ۲۰ و ۸ پشتیبانی کنن.
      نمیخوام به برندای دیگه به غیر از سامسونگ و اپل توهین کنم،ولی مطمئنا هیچ گوشیی گلکسی و ایفون نمیشه.من برای شما مثال میزنم.گوشی نووا ۷ آی اکثر چیزاش خوبه ولی نمایشگرش خوب نیست و سرویس گوگل نداره.و دوربین سلفیش در حد بعضی مید رنج های سامسونگ نیس.مث a71 ,a51 ,a80 و چنتای دیگه.یا مثلا وان پلاس ۷t همه چیش خوبه ولی با اون قیمت نجومیش از شارژ وایرلس پشتیبانی نمیکنه و کیفیت اسپیکر استریوش خوب نیست.درسته قیمت گوشیای سامسونگ از خیلی گوشیا بیشتره ولی مطمئن باش که تو ایران اینجوریه.به دلار قیمت گوشیا تقریبا یکسانه ولی تو ایران خیلی بیشتر میشه.تو ۴ میلیون میدی به گلکسی ولی در عوض ۳ سال آپدیت اندروید و ۴ سال اپدیت one ui میگیری.این بهتره یا گوشیای شیائومی و هواوی و کلا گوشیای چینی که خیلیاشون بیشتر از ۱ اپدیت نمیگیرن و شاید اصلا همون یه اپدیتم نگیرن.و نهایت تا دوسال اپدیت رابط کاربری و پچ امنیتی میگیرن.گوشیای چینی درسته قیمتاشون از بعضی گوشیای گلکسی بیشتره ولی عمر گوشیاش کمتر از سامسونگه که قیمتاش پایینه.الان ایفون ۷ اندازه ی ۳تا گوشی چینی عمر میکنه و مشکلی براش پیش نمیاد اگه مراقبش باشی.الان یه نمونه کوچیک میگم و تموم.گوشی پوکو m2 .شرکتش گفته بود گوشیش کاملا ضد ابه ولی برای کاهش قیمتا تاییدیه ی ip نداره.شما اگه یه سر به سایت گجت نیوز بزنی،تو تست مقاومت،پوکو m2 با اولین فشار از وسط شکست.با این که گوشیای ضد اب و گردوغبار،باید فشار خیلی خیلی زیادیو بهشون وارد کنی تا یکم بدنشون ترک برداره.پیشنهاد من اینه که هیچ وقت گوشیه گلکسیتو با امثال هواوی و شیائومی و ریلمی عوض‌نکن.چون گوشیایی مث ایفون ۷ و اس ۸ میارزه به کل می ۱۰ اولترا شیائومی.
      ا

      • آریا
        آریا | ۲ شهریور ۱۳۹۹

        نه lcd نه Amoled هیچ خطری برای چشم ندارن . فقط اون CRT های قدیمی بود که برای چشم مضر بودن که منقرض شدن

        • diamond
          diamond | ۳ شهریور ۱۳۹۹

          lcd به مرور زمان چشمو ضعیف میکنه

مطالب پیشنهادی