ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این ربات پوشیدنی ۴ تنی قدرت یک ابرقهرمان را به شما می‌دهد [تماشا کنید]

در فیلم‌های علمی تخیلی ماشین‌های غول پیکری را دیده‌ایم که انسان‌ها می‌توانند سوار آن‌ها شوند و توانایی‌های خود را افزایش دهند. حالا یک کمپانی نمونه واقعی ربات پوشیدنی را تولید کرده که قابلیت‌های متنوعی دارد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

در فیلم‌های علمی تخیلی ماشین‌های غول پیکری را دیده‌ایم که انسان‌ها می‌توانند سوار آن‌ها شوند و توانایی‌های خود را افزایش دهند. حالا یک کمپانی نمونه واقعی ربات پوشیدنی را تولید کرده که قابلیت‌های متنوعی دارد.

بسیاری از اسکلت‌های خارجی ماشین‌های پوشیدنی هستند که قدرت انسان را افزایش می‌دهند یا به ما در حرکت کمک می‌کنند. حالا شرکت «Furrion Exo-Bionics» موفق به توسعه یکی از این ماشین‌ها به نام «پروتز» شده. این ماشین ۴۱۰۰ کیلوگرمی به چهار پا مجهز شده و امکان جابجایی و بلند کردن خودرو توسط آن وجود دارد. با وجود قابلیت‌های زیاد، هدف نهایی سازندگان ایجاد مسابقات برای این ماشین‌ها است.

تصور کنید این ماشین‌های غول پیکر برای گذر از موانع یا جابجایی اجسام سنگین وزن با یکدیگر رقابت کنند. هم‌بنیانگذار این کمپانی، «جاناتان تیپت» اعلام کرده:

«هدف اولیه ساخت یک ماشین با امکان حرکت ابتدایی بود. در نهایت ماشینی با چهار پا ساختیم چرا که راننده آن نیز دارای ۴ عضو حرکتی است. علاوه بر این، ماشین با این ساختار پایداری بیشتری دارد و همچنین می‌توان تعادل آن را حفظ کرد.»

پروتز از ۱۰ سال پیش مراحل توسعه خود را طی می‌کند، اما حالا به صورت عمومی و در نمونه نهایی به نمایش گذاشته شده است. اولین ورزشکار حرفه‌ای که این ماشین را کنترل می‌کند، «کیسی هوریش» نام دارد که قهرمان کانادایی مسابقات «اسکلتون» است.

هوریش برای کار با این ماشین، سه روز تمرین کرده و توانسته سوار آن شود. این ورزشکار چنین کاری را یک رویداد مهم عنوان کرده و همچنین به این موضوع اشاره داشته که چندین بار با صورت پروتز به زمین برخورد کرده که هم خنده‌دار و هم ترسناک بوده، چرا که حسی شبیه به سقوط از ارتفاع داشته است.

شرکت Furrion Ex-Bionics امکان رانندگی با این ماشین را برای تمام افراد فراهم می‌کند و برای این کار باید از طریق کمپین سرمایه‌گذاری جمعی آن اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    چقدر مسخره
    بلدوزر و تراکتور و... تانک و... اینقدربه انسان توانایی میدن، سرعت بالا و انعطاف پذیری خوبی دارن
    حالا به دست وصل نمیشن مستقیم، چه اهمیتی داره

  • نیما
    نیما | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    wow ? ? ?

مطالب پیشنهادی