ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عمده کاربران از پیام‌رسان‌هایی غیر از «شاد» برای آموزش آنلاین استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات به تازگی در صفحه اینستاگرام خود یک سوال مهم را از کاربران پرسیده است. او این پرسش را مطرح کرده که آیا کاربران برای آموزش مجازی از اپلیکیشن شاد استفاده می‌کنند یا سایر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

وزیر ارتباطات به تازگی در صفحه اینستاگرام خود یک سوال مهم را از کاربران پرسیده است. او این پرسش را مطرح کرده که آیا کاربران برای آموزش مجازی از اپلیکیشن شاد استفاده می‌کنند یا سایر پیام رسان‌ها. آرای این نظرسنجی نشان می‌دهد ۷۳ درصد از کاربران، از جمله معلمین و دانش‌آموزان، به جای شاد از سایر پیام‌رسان‌ها و ابزارها استفاده می‌کنند.

از سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، آموزش مجازی در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و دانش آموزان بعد از یک ماه بلاتکلیفی، از فروردین‌ماه به طور رسمی آموزش مجازی را تجربه کردند. تجربه‌ای که در سال تحصیلی قبل چندان خوشایند نبود و از سوی عده‌ای از کاربران انتقاداتی بابت کیفیت خدمات شاد مطرح شد. شایان ذکر است پیش‌تر وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز در شبکه شاد فعال شده‌اند اما به نظر می‌رسد تمامی این ۱۲ میلیون کاربر الزاما کاربران فعال دائمی این پلتفرم نیستند.

اکنون با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و تاکید کارشناسان بر این که آموزش مجازی باید در کنار آموزش فیزیکی ادامه داشته باشد، تعریف بسته‌‎های اینترنت برای دانش آموزان، دانشجویان و معلمان نیاز جدی است که ارائه آن در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» امروز اعلام کرده قرار است وزارت ارتباطات برای سال جدید تحصیلی، بسته‌های اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر بگیرد.

او در صفحه اینستاگرامی خود نوشته: «برای تحقق عدالت آموزشی و ارائه بسته‌های رایگان برای معلم‌ها و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، برنامه‌ریزی می‌شود» و با ارائه چند سوال از مردم خواست در نظرسنجی شرکت کنند تا نتایج نظرسنجی بتواند آنها را در تصمیم‌گیری درست همراهی کند. پیش از این توسط رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام شده بود که بسته‌های ویژه‌ای برای دانش آموزان و معلمین در نظر گرفته شده است.

بر اساس این نظرسنجی ۵۲ درصد مردم برای آموزش مجازی از اینترنت همراه استفاده می‌کنند و همچنین ۷۳ درصد برای آموزش مجازی از سایر پیام‌رسان‌ها و ابزارها استفاده می‌کنند و ۲۷ درصد فعالیت‌شان بر بستر شبکه دانش‌آموزی شاد است.

گفتنیست ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند، آموزش مجازی هزینه اینترنت‌ آن‌ها را افزایش داده است و ۵۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند چالش اصلی آنها هزینه اینترنت است و این هزینه بیش از کیفیت اینترنت برای‌شان چالش برانگیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    اکثرا از گپ و ایتا و بله استفاده میکنند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی