ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دسترسی اینترنتی دستگاه‌های اجرایی به استعلام مدرک تحصیلی فراهم شد

وزارت علوم خبر از راه‌اندازی دو سرویس الکترونیکی جدید استعلام مدرک تحصیلی و صدور گواهی اشتغال به تحصیلی خبر داد. «مجتبی صدیقی» رئیس سازمان امور دانشجویان در نامه‌ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش دولتی، غیردولتی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

وزارت علوم خبر از راه‌اندازی دو سرویس الکترونیکی جدید استعلام مدرک تحصیلی و صدور گواهی اشتغال به تحصیلی خبر داد.

«مجتبی صدیقی» رئیس سازمان امور دانشجویان در نامه‌ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش دولتی، غیردولتی - غیرانتفاعی، فنی و حرفه ای، پیام نورو جامع علمی کاربردی اعلام کرد: «در راستای  اجرای مصوبات جلسه سیزدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و دستور رئیس جمهور در خصوص اجرای ماده ۹ مصوبه جلسه مذکور، سازمان امور دانشجویان با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات وزارت علوم سرویس های الکترونیکی زیر را راه اندازی کرده است.»

سرویس استعلام مدرک تحصیلی سرویسی است که در بستر شبکه دولت به منظور پاسخگویی الکترونیک به استعلام دستگاه های اجرایی ایجاد شده است. سرویس صدور گواهی اشتغال به تحصیل نیز خدمت آنلاینی بوده که از طریق سامانه سجاد در دسترس عموم دانشجویان قرار دارد و به زودی در بستر شبکه دولت هم ارائه خواهد شد.

با عملیاتی شدن دو سرویس فوق بدون مراجعه حضوری دانشجو و دانش آموخته به دانشگاه، وضعیت اشتغال به تحصیل و دانش آموختگی قابل استعلام است.

در نامه‌ای که صدیقی منتشر ساخته اعلام کرده که دانشگاه‌ها همکاری بیشتری انجام دهند تا خدمات این سرویس بهتر عرضه شود. او در نامه خود تاکید کرده جهت بهره برداری از این سرویس ها از اطلاعات درگاه وزارت علوم استفاده شده است که داده‌ها را بصورت مستقیم از سامانه‌های آموزش دانشگاه‌ها دریافت می کند در داده‌های دریافتی بعضا تناقض‌هایی دیده می شود که خدمت رسانی به کاربر را دچار مشکل می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور از مراکز آموزشی خواسته تا جهت کاهش اینگونه خطاها ضروری است دستورات لازم جهت تدقیق اطلاعات و به روز رسانی مداوم وضعیت دانشجو در سامانه دانشگاه صادر شود.

او در انتهای نامه خود تاکید داشته به منظور پاسخگویی به کلیه استعلام‌ها ضروری است در صورت وجود پرونده های غیر الکترونیکی قدیمی، اطلاعات مربوطه در سامانه آموزشی آن دانشگاه وارد شود.

گفتنیست پس از ثبت نام در سرویس صدور گواهی اشتغال به تحصیلی ایمیلی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای کاربران ارسال خواهد شد که به واسطه آن می‌توانند از این سرویس به طور صد در صدی استفاده نمایند. با توجه به ناقصی اطلاعات برخی از دانشجویان، اگر در زمان کار کردن با سامانه به مشکل برخوردید باید چند روزی صبر کنید تا بر اساس نامه رییس سازمان امور دانشجویان کشور، اطلاعات دانشگاه در سامانه به روز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی