ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیک تاک از دولت آمریکا شکایت می‌کند

تیک تاک تایید کرده که دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجبار ByteDance به فروش فعالیت‌های این کمپانی در ایالات متحده آمریکا را به چالش می‌کشد و از دولت ترامپ شکایت می‌کند. از چندین هفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

تیک تاک تایید کرده که دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اجبار ByteDance به فروش فعالیت‌های این کمپانی در ایالات متحده آمریکا را به چالش می‌کشد و از دولت ترامپ شکایت می‌کند.

از چندین هفته پیش شایعات به شکایت تیک تاک علیه دولت ترامپ اشاره کرده بودند و روز جمعه گزارشی در این رابطه منتشر شد که در نهایت این پلتفرم اشتراک ویدیو آن را تایید کرد. سخنگوی تیک تاک، «جاش گارتنر» اعلام کرده:

«با وجود اینکه به شدت مخالف نگرانی‌های دولت هستیم، نزدیک به یکسال با هدف نشان دادن حسن نیت خود، به دنبال یک راه حل سازنده بودیم. در مقابل دولت هیچ توجهی به حقایق نکرد و سعی کرد خود را وارد مذاکرات میان کسب و کارهای خصوصی کند. برای اطمینان از این موضوع که قانون رعایت می‌شود و برخورد منصفانه‌ای با شرکت و کاربران صورت می‌گیرد، چاره‌ای جز به چالش کشیدن فرمان اجرایی از طریق سیستم قضایی نداریم.»

دونالد ترامپ نزدیک به دو هفته پیش با امضای یک فرمان اجرای، هرگونه معاملات با شرکت ByteDande را به علت نگرانی‌های امنیت ملی ممنوع کرد. این فرمان یک حرکت غیرمعمول بود که ادامه عملیات تیک تاک در ایالات متحده آمریکا را به عنوان یکی از فوریت‌های ملی درنظر می‌گیرد.

تیک تاک

این فرمان قرار بود در ۴۵ روز اجرایی شود اما نزدیک به یک هفته پیش ترامپ فرمان دیگری را امضا کرد که این بار به بایت دنس برای فروش پلتفرم اشتراک ویدیوی خود در خاک ایالات متحده آمریکا، ۹۰ روز فرصت می‌دهد.

محبوبیت تیک تاک در طول یکسال گذشته افزایش چشمگیری داشته و میزان دانلود آن اوایل سال جاری میلادی از ۲ میلیارد بار عبور کرده که ۳۱۵ میلیون دانلود آن مربوط به سه ماهه اول ۲۰۲۰ می‌شود. مایکروسافت به دنبال خرید بخشی از این شرکت است که البته هم‌بنیانگذار آن، بیل گیتس چنین اقدامی را مشابه جام زهر می‌داند.

گزارش‌ها به احتمال خرید این کمپانی توسط توییتر و اوراکل و حتی آلفابت اشاره کرده‌اند. انتظار می‌رود تا ۲۵ شهریور مذاکرات میان مایکروسافت و بایت دنس به پایان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی