ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی پرندگان ۲۰۲۰ مشخص شدند

مسابقه عکاس پرنده (Bird Photographer) سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و محبوبیت بالایی میان علاقه‌مندان پیدا کرد. اخیرا برندگان مسابقه عکاسی پرندگان ۲۰۲۰ اعلام شده‌اند. در مسابقه امسال بیش از ۱۵ هزار تصویر شرکت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

مسابقه عکاس پرنده (Bird Photographer) سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و محبوبیت بالایی میان علاقه‌مندان پیدا کرد. اخیرا برندگان مسابقه عکاسی پرندگان ۲۰۲۰ اعلام شده‌اند.

در مسابقه امسال بیش از ۱۵ هزار تصویر شرکت داشتند که پرسپکتیوهای بی‌نظیری از پرندگان در محیط‌های انسانی در اختیار ما قرار می‌دهند. این مسابقه شامل ۸ دسته مانند بهترین پرتره یا تصویر از پرندگان در حال پرواز می‌شود.

مسابقه عکاسی پرندگان ۲۰۲۰
لک‌لک سفید

در دسته‌های پرندگان در طبیعت و پرندگان باغ و شهری تصاویر فوق العاده‌ای به چشم می‌خورند که نحوه استفاده این حیوانات از سازه‌های بشر را به تصویر می‌کشند. در دسته «تمرکز روی جزئیات»، عکس‌های بی‌نظیری از بافت و الگوهای پر پرندگان قرار گرفته‌اند. یکی از داوران این مسابقه اعلام کرده:

«اکثر ۱۵ هزار تصویری که سالانه وارد این مسابقه می‌شوند، استاندارد بالایی دارند و چشم نواز هستند. اما اگر تصویری بگیرید که باعث حسادت ما شود یا گریه و هیجان بیش از حد ما را در پی داشته باشد، شانسی برای برنده شدن دارید. اگر یکی از داوران در هنگام مشاهده تصویری فریاد بزند: ای کاش من این عکس را گرفته بودم، آنموقع شما برنده خواهید بود.»

مسابقه عکاسی پرندگان ۲۰۲۰
باکلان اروپایی، پایان روز

جایزه بزرگ امسال به عکاس کویتی، «Majed AlZa’abi» تعلق گرفته که توانسته تصویری با عنوان «پایان روز» را به ثبت برساند. این عکس در «وردو» نروژ از دو «باکلان اروپایی» گرفته شده است. ماجد درباره این عکس توضیح داده:

«این عکس را هنگام بازدید از وردو نروژ در آوریل ۲۰۱۹ گرفتم. در این منقطه پرندگان زیادی وجود دارند و فرصت بی‌نظیری برای عکس گرفتن در اختیار افراد قرار می‌دهد. با آزمون و خطا توانستم یک اثر هنری ثبت کنم و امیدوارم با این تصویر به هدف خود دست پیدا کرده باشم.»

در ادامه نگاهی به بهترین تصاویر مسابقه عکاسی پرندگان ۲۰۲۰ خواهیم داشت:

مرغ باران ایزدی
زنبورخوار سبز آسیایی
چرخ‌ریسک کاکلی
قوی گنگ
کاکایی صخره‌نشین پاسیاه
شناگر گردن‌سرخ
هدهد
جغد خاکستری
جغد شاهینی شمالی
قوی فریادکش
بادقپک رنگ‌پریده
هدهد
بادخورک بزرگ تیره
زیرآبروک گردن‌سفید
بوقلمون خال‌چشمی
مرغ حق اوراسیایی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    ?

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    عالی بود.. بجای هدهد ، بگید شانه به سر

  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    سبحان الله

مطالب پیشنهادی