ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وی چت
تکنولوژی

زیان هنگفت شرکت‌های آمریکایی ترامپ را از تحریم کامل وی‌چت منصرف می‌کند؟

دولت آمریکا با درک عواقب نامطلوب تحریم وی‌چت برای شرکت‌های آمریکایی به دنبال ممنوعیت بخشی از کسب و کار این پیام رسان است. دولت ترامپ اواسط ماه گذشته با صدور فرمانی هرگونه مراوده مالی با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

دولت آمریکا با درک عواقب نامطلوب تحریم وی‌چت برای شرکت‌های آمریکایی به دنبال ممنوعیت بخشی از کسب و کار این پیام رسان است.

دولت ترامپ اواسط ماه گذشته با صدور فرمانی هرگونه مراوده مالی با «تنسنت»، کمپانی مالک وی‌چت را که مربوط به این پیام‌رسان باشد تحریم کرد. وی‌چت در چین محبوبیت بسیار بالایی دارد و یک پیام‌رسان ساده محسوب نمی‌شود در واقع وی‌چت برای چینی‌ها حکم سیستم عاملی را دارد که از آن به عنوان شبکه‌ای اجتماعی، جایگزینی برای ایمیل، پلتفرمی جهت پرداخت، مدیریت حساب‌های بانکی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

از اینرو دستور مذکور نگرانی بسیار زیادی را برای اپل در پی داشت چرا که این شرکت میلیون‌‌ها مشتری در چین دارد و ممنوع شدن وی‌چت می‌توانست ضربه مهلکی به آنها بزند که بر اساس برخی برآوردها به ۲۵ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

حالا اما ظاهرا دولت ترامپ با درک اثر فاجعه بار این تصمیم بر شرکت‌‌های فناوری، گیمینگ، ارتباطات و دیگر صنایع آمریکایی از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است. بر اساس گزارشی از بلومبرگ مقامات بلندپایه کاخ سفید به اپل و چند شرکت دیگر اطمینان داده‌اند که همچنان امکان کار با وی‌چت در چین را خواهند داشت.

به گفته منابع آگاه هدف مسئولان دولتی تحریم آن بخش از وی‌چت است که به شرکت‌های آمریکایی ضرری نمی‌زند. این روش احتمالا در کنار جلوگیری از دانلود این اپ در آمریکا به شرکت‌هایی مثل اپل اجازه می‌دهد آنرا در نسخه چینی اپ استور به مشتریان خود ارائه کنند. هرچند این روش از تحریم کلی بهتر است اما کماکان مانع برقراری ارتباط مشتریان چینی و آمریکایی از طریق وی چت می‌شود مگر اینکه اپ را قبل از تحریم دانلود کرده باشند.

علی رغم بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها در این باره اپل، وزارت خزانه‌داری آمریکا و تنست از اظهار نظر درباره آن خودداری کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    خخخخ، یعنی داره فکر میکنه چطور تحریم کنه که خودشو تحریم نکرده با‌شه

مطالب پیشنهادی