ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل با دوره‌‌های آموزشی ۶ ماهه کارجویان را از مدرک دانشگاهی بی‌نیاز می‌کند

گوگل به دنبال برگزاری دوره‌های حرفه‌ای برای آموزش افراد در جستجوی کار است و به آن‌ها مدرک می‌دهد. این برنامه می‌تواند در دنیای کار و تحصیلات تغییرات زیادی ایجاد کند. این دوره‌ها که گوگل آن‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

گوگل به دنبال برگزاری دوره‌های حرفه‌ای برای آموزش افراد در جستجوی کار است و به آن‌ها مدرک می‌دهد. این برنامه می‌تواند در دنیای کار و تحصیلات تغییرات زیادی ایجاد کند.

این دوره‌ها که گوگل آن‌ها را گواهی شغلی نامگذاری کرده، مهارت‌های بنیادی را به افراد آموزش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند شغل موردنظر خود را پیدا کنند. برخلاف دروس دانشگاه که گذراندن آن‌ها و دریافت مدرک چندین سال طول می‌کشد، دوره‌های گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مدت تقریبا ۶ ماه به پایان می‌رسند.

معاون ارشد امور جهانی گوگل، «کنت واکر» درباره این برنامه نوشته:

«بسیاری از آمریکایی‌ها نمی‌توانند مدرک دانشگاهی بگیرند و شما برای امنیت اقتصادی نیازی به چنین مدرکی ندارید. ما به راه حل‌های جدید و در دسترس برای آموزش شغلی از برنامه‌های پیشرفته فنی تا آموزش آنلاین برای کمک به بازیابی و بازسازی آمریکا نیاز داریم.»

گوگل

واکر در توییتر اعلام کرده:

«در برنامه استخدامی گوگل، ما این گواهی شغلی را معادل مدرک ۴ ساله دانشگاه می‌دانیم.»

گوگل هزینه دقیق این دوره‌ها را اعلام نکرده، اما این غول فناوری برنامه مشابهی را به صورت آنلاین در پلتفرم آموزشی «کورسرا» در اختیار افراد قرار داده که هزینه ماهانه شرکت در آن، برابر ۴۹ دلار است که برای مدت زمان ۶ ماه کمتر از ۳۰۰ دلار خواهد شد. این قیمت از هزینه کتاب‌های یک ترم دانشگاه نیز کمتر است.

این کمپانی برای حمایت از برنامه‌های جدید، ۱۰۰ هزار بورسیه تحصیلی مبتنی بر نیاز را نیز تامین خواهد کرد. آموزش عالی از مدت‌ها قبل با اختلال مواجه شده و اقدام اخیر گوگل تغییرات بزرگی در آینده دنیای کار و تحصیلات ایجاد خواهد کرد.

بسیاری از افراد در سال‌های اخیر از دانشگاه‌ها به علت عدم آموزش مهارت‌های دنیای واقعی به دانشجویان، انتقاد می‌کنند. در مقابل گوگل اعلام کرده که هزینه دوره‌های آن بسیار کمتر خواهد بود و افراد پس از دریافت گواهی می‌توانند به سرعت شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. برنامه‌های این غول فناوری آمریکایی شامل مدیریت پروژه، تحلیل داده و طراحی UX می‌شود.

گوگل وعده داده پس از پایان برنامه توسط داوطلبان، به آن‌ها در جستجوی شغل کمک خواهد کرد. به گفته این کمپانی، داوطلبان می‌توانند اطلاعات خود را به صورت مستقیم در اختیار افراد در شرکت‌های بزرگ مانند والمارت، بست‌بای، اینتل، بانک آمریکا و همچنین گوگل قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    میخی دیگری بر تابوت آموزش آکادمیک

مطالب پیشنهادی