ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وقتی پورشه هم نمی‌تواند قوانین فیزیک را تغییر دهد؛ عملکرد تایکان در تست گوزن [تماشا کنید]

پورشه روی قابلیت‌های حرکتی و هندلینگ تایکان مانور ویژه‌ای می‌دهد. این کمپانی معتقد است برخلاف محصولات تسلا که تنها در مسیرهای مستقیم بسیار سریع و پرشتاب هستند، تایکان همانند دیگر اعضای خانواده خود در انواع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

پورشه روی قابلیت‌های حرکتی و هندلینگ تایکان مانور ویژه‌ای می‌دهد. این کمپانی معتقد است برخلاف محصولات تسلا که تنها در مسیرهای مستقیم بسیار سریع و پرشتاب هستند، تایکان همانند دیگر اعضای خانواده خود در انواع مسیرها از جمله پیست‌های پر پیچ و خم نیز سرعت عمل بالایی دارد.

تست گوزن پورشه تایکان

برای راستی‌آزمایی این ادعای ژرمن‌ها، نشریه اسپانیایی KM77 اخیرا به سراغ پورشه تایکان توربو S مدل 2020 رفته و عملکرد آن را در تست گوزن ارزیابی کرده است.

در تلاش نخست عملکرد تایکان توربو S با سرعت اولیه 76 کیلومتر در ساعت ارزیابی می‌شود. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، با این سرعت، سدان برقی ژرمن‌ها موفق عمل نکرده و با انحراف از مسیر مارپیچ به مخروطی‌ها برخورد می‌کند.

در تلاش دوم برگزارکنندگان تست سرعت اولیه را به 78 کیلومتر در ساعت افزایش می‌دهند. این بار تایکان توربو S عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و بدون تماس با مخروطی‌ها تست را با موفقیت پشت سر می‌گذارد.

در تلاش‌های دیگری که با سرعت‌های بالاتر و پایین‌تر صورت گرفته، تایکان نتوانسته چندان موفق عمل کند و با همان رکورد 78 کیلومتر در ساعت به کار خود در تست گوزن پایان داده است. این رکورد برای خودرویی که نشان پورشه را روی خود دارد، اصلا درخشان محسوب نمی‌شود. برای مقایسه بد نیست بدانید کراس‌اوور آئودی Q5 رکورد 82 کیلومتر در ساعت را در تست گوزن KM77 ثبت کرده است.

تست گوزن پورشه تایکان

یکی از دلایل اصلی در رکورد بهتر آئودی Q5 دخالت به موقع سیستم‌های مختلف و کاهش قابل توجه سرعت خودرو در میانه‌های مسیر مارپیچ بوده است. این در حالی است که به دلیل ذات اسپرت و بهره‌گیری تایکان از شاسی و سیستم تعلیق پیشرفته، تغییر خاصی در سرعت خودرو رخ نمی‌دهد.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه تایکان ابعاد بزرگی داشته و با حدود 2.3 تن وزن، خودرویی سنگین به شمار می‌رود، به همین خاطر حفظ کردن آن در مسیر بدون برخورد با مخروطی‌ها کار دشوارتری است.

بد نیست اشاره کنیم تسلا مدل 3 موفق به ثبت رکورد سرعت 83 کیلومتر در تست KM77 شده است. البته این تست سال گذشته و پیش از تعویض روکش آسفالت مسیر اختصاصی انجام شده؛ به نظر می‌رسد روکش جدید لغزنده‌تر از روکش قبلی است، چرا که در تست‌های اخیر تقریبا تمامی مدل‌ها نمایش مطلوبی نداشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • eagle2
    eagle2 | ۴ شهریور ۱۳۹۹

    یعنی عقلشون نرسیده ده تا از اون ماشینهایی که رو آسفالت قبلی تست کردن رو بیارن رو آسفالت جدید تست کنن نتایج رو مقایسه کنن؟

  • picolo
    picolo | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    دقیقا عین تیباس . به جون تو?

  • hasan imani
    hasan imani | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    ایندفعه به جای تایکان توربو اس باید ساینا اس ببرن تا بفهمن هندلینگ یعنی چی ?

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    این تست کلا انگار نمیخواد هیچ ماشینی رو قبول کنه و ظاهرا راننده مناسبی هم ندارن

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    ۲۱۰۰ کیلو تقریبا وزن داره // انتظار زیادی هم نباید با این وزن ازش داشت

مطالب پیشنهادی