ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

باز تولید مکلارن‌های افسانه‌ای؛ ادای احترام به قهرمانی لمانز 1995

مک لارن F1 موفق شد با همراه تیم مسابقه‌ای لنزانته در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1995 به قهرمانی رسد و به مناسبت 25 سالگی این اتفاق مهم و تاریخی این تیم قصد دارد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

مک لارن F1 موفق شد با همراه تیم مسابقه‌ای لنزانته در مسابقات 24 ساعته لمانز در سال 1995 به قهرمانی رسد و به مناسبت 25 سالگی این اتفاق مهم و تاریخی این تیم قصد دارد تا از هر محصول امروزی مک لارن یک نمونه ویژه که یادآور قهرمانی این شرکت است را عرضه کند.

در همین راستا مک لارن می خواهد با کمک لنزانته 7 مدل تک و ویژه را از روی محصولات مدرن و امروزی این شرکت انتخاب و آنها را تبدیل به یک نمونه خاص کند.

در مسابقه 24 ساعته لمانز در سال 1995 میلادی در مجموع 7 خودروی مسابقه‌ای مک لارن F1 GTR وارد مسابقه شدند که تعداد 4 خودرو از آن‌ها توانست از خط پایان عبور کنند. هر 4 خودرو مذکور موفق شدند در میان  5 رتبه اول قرار گیرند. خودروی قهرمان نیز برای تیم لنزانته با شماره 59 و رانندگی  Yannick Dalmas، Masanori Sekiya و  J.J. Lehto بود.

مدل‌هایی که مک لارن قصد دارد نموه ویژه آن‌ها را عرضه کند و در واقع به طراحی اختصاصی لنزانته مجهز خواهند بود شامل مک لارن سنا، سنا GTR، 725LT، 725 LT Spider، 600 LT و 600 LT Spider هستند. مدل هفتم اما هنوز مشخص نشده که به احتمال بسیار زیاد مدل جدید مک لارن خواهد بود که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

تمامی این مدل‌های ویژه به رنگ مشکی و خاکستری به همراه شماره 59 طراحی و بازتولید خواهند شد.

چرخ‌ها نیز از نوع فیبرکربن با طرح 5 پره (درست همانند مدل مسابقه‌ای) خواهند بود. استفاده از پیچ‌های تیتانیومی در این محصولات سبب خواهد شد که حدود 7 کیلوگرم وزن چرخ‌ها نسبت به چرخ‌های فعلی محصولات مک لارن کمتر شود.

در داخل اتاقک خودروهای مذکور نیز از صندلی‌های مسابقه‌ای مشابه با مک لارن F1 GTR با کمربندهای قرمز و آبی استفاده خواهد شد که در حدود 18 کیلوگرم وزن کمتری به نسبت صندلی‌های استاندارد مک لارن دارند. فیبرکربن نیز به صورت گسترده مورد استفاده طراحان قرار خواهد گرفت و پدال‌های گاز و ترمز به همراه پدال تعویض دنده نیز به رنگ طلایی کار خواهد شد تا حس و حال یک خودروی مسابقه ای را بیش از پیش تشدید کند. همچنین از رنگ طلایی برای خروجی اگزوز و کلیپرهای ترمز نیز استفاده می‌شود.

مک لارن F1

لنزانته برای تبدیل هر یک از مدل‌های مک لارن مبلغی در حدود 144 هزار پوند دریافت خواهد کرد و برای انجام این تغییرات به 3 ماه زمان احتیاج است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی