ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت مایکروسافت از اپیک گیمز: اقدامات اپل به صنعت گیم لطمه می‌زند

تنش‌ها میان اپل و اپیک گیمز تمامی ندارند و حالا مایکروسافت از سازنده بازی فورتنایت برای دسترسی به کیت توسعه‌دهنده اپل حمایت کرده است. اپل می‌خواهد دسترسی اپیک گیمز به موتور آنریل را قطع کند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

تنش‌ها میان اپل و اپیک گیمز تمامی ندارند و حالا مایکروسافت از سازنده بازی فورتنایت برای دسترسی به کیت توسعه‌دهنده اپل حمایت کرده است.

اپل می‌خواهد دسترسی اپیک گیمز به موتور آنریل را قطع کند و این سازنده بازی از دادگاه درخواست کرده تا زمانی که پرونده در جریان است، این غول فناوری آمریکایی اجازه چنین کاری نداشته باشد. اپل در پاسخ به این درخواست تاکید کرده که سیاست‌های اعلام شده قبلی را اجرا خواهد کرد. عدم دسترسی اپیک گیمز به ابزارهای توسعه‌دهنده، واکنش یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان یعنی مایکروسافت را در پی داشته است.

مدیر کل مایکروسافت در زمینه توسعه دهندگان شخص ثالث ایکس باکس، «کوین گمیل» ادعا کرده که موتور آنریل اپیک یک فناوری ضروری برای صنعت بازی‌ محسوب می‌شود و عدم دسترسی اپیک به آن در سیستم عامل iOS و Mac، مایکروسافت و سایر سازندگان بازی را از این موتور محروم می‌کند. این موضوع برای سازندگانی که هم اکنون در حال ساخت بازی با استفاده از این موتور هستند، می‌تواند خطرناک باشد.

اپیک گیمز

به گفته گمیل، شرکت‌ها سه گزینه پیش روی خود دارند: به توسعه بازی ادامه دهند، پشتیبانی از محصولات اپل را متوقف کنند یا اینکه بطور کامل توسعه بازی را متوقف کنند. این اقدام اپل به ضرر بازی‌های کنونی نیز خواهد بود چرا که گیمرها به ویژگی‌های جدید و آپدیت‌های امنیتی دسترسی پیدا نمی‌کنند و باگ‌ها نیز رفع نخواهند شد.

مایکروسافت در اظهارنامه خود که در آن از اپیک پشتیبانی کرده است. پس از قطع دسترسی به موتور، امکان برطرف کردن مشکلات بازی وجود نخواهد داشت و همچنین پشتیبانی از بازی‌های محبوبی مانند «فورتزا» مایکروسافت نیز قطع خواهد شد.

مدیر ایکس باکس، «فیل اسپنسر» نیز در حساب توییتری خود به پشتیبانی از دسترسی اپیک به SDK اپل اشاره و اعلام کرده اطمینان از دسترسی اپیک به جدیدترین فناوری‌های اپل یک اقدام مناسب برای جامعه توسعه‌دهندگان بازی و همچنین گیمرها محسوب می‌شود.

نزدیک به دو هفته پیش اپیک گیمز امکان پرداخت مستقیم را به بازی محبوب فورتنایت اضافه کرد که نتیجه آن، حذف این محصول از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی بود. اپیک از اپل و گوگل شکایت کرد و سازنده آیفون نیز این کمپانی را به قطع دسترسی به ابزارهای توسعه‌دهنده و موتور آنریل تهدید کرد و همچنین اقدام اپیک را مشابه سرقت دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی