ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر کروم
تکنولوژی

چگونه کلید میانبر در کروم ایجاد کنیم؟

گوگل کروم افزونه‌های بی‌شماری دارد که هر کدام عملکرد متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مطلب افزونه‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای ایجاد و تعریف کلید میانبر در کروم کارایی دارند. با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

گوگل کروم افزونه‌های بی‌شماری دارد که هر کدام عملکرد متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مطلب افزونه‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای ایجاد و تعریف کلید میانبر در کروم کارایی دارند.

با استفاده از شورتکات یا کلید میانبر می‌توان سرعت استفاده از برنامه‌ها را افزایش داد که یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها، مرورگرها هستند. کروم محبوبترین مرورگر در جهان است که افزونه‌های زیادی برای آن توسعه پیدا کرده‌اند، البته می‌توان از آن‌ها در مرورگرهایی مانند اج کرومیوم که مبتنی بر کرومیوم هستند نیز استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم بهترین افزونه‌ها برای ایجاد کلید میانبر در کروم را به شما معرفی کنیم، در ادامه همراه دیجیاتو باشید.

Custom Hotkeys

این افزونه را روی مرورگر گوگل کروم نصب کنید، ضمنا می‌توانید از آن برای تمام مروگرهای مبتنی بر کرومیوم مانند اج و بریو نیز استفاده کنید. روی آیکون این افزونه کلیک کرده و گزینه «Options» را انتخاب کنید. در بخش پایینی این صفحه یک آیکون بعلاوه به چشم می‌خورد.

کلید میانبر در کروم

با کلیک روی آیکون بعلاوه، کلید میانبر خود را اضافه کنید و همچنین سایتی که خواهان استفاده از این کلید در آن هستید را در بخش سایت، وارد کنید. با این کار انتخاب‌کننده jQuery کلیک یک دکمه را تقلید خواهد کرد. برای مثال می‌توانید نام یک سایت پادکست را وارد کنید.

کلید میانبر در کروم

در قسمت المان، عبارت «pause_button» را وارد کنید. با این کار هنگامی که در حال گوش دادن به پادکست در سایت موردنظر خود باشید، با فشردن کلید «P»، پخش آن متوقف خواهد شد که مشابه عملکرد دکمه اسپیس در یوتیوب است. توسعه‌دهنده این افزونه تنها یک اسکرین شات از آن منتشر کرده و اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد آن در اختیار افراد قرار نداده است. برای دانلود این افزونه ایجاد کلید میانبر در کروم به این لینک بروید.

Tab Manager Shortcuts

بسیاری از کاربران نمی‌دانند که با فشردن دکمه Ctrl و همچنین اعداد، می‌توانند تب‌های مختلفی را باز کنند. برای مثال با فشردن Ctrl+2، تب دوم از سمت چپ باز خواهد شد. با وجود چنین قابلیتی در مرورگر کروم، نمی‌توانید یکی از تب‌ها را پین کرده یا با استفاده از شورتکات‌های کیبورد، آن‌ها را حرکت دهید. با افزونه «Tab Manager Shortcuts» چنین قابلیتی در اختیار شما قرار می‌گیرد و سورس کد آن نیز در گیت‌ هاب موجود است.

کلید میانبر در کروم

صفحه این افزونه را باز کرده و در تب شورتکات‌های کیبورد، میانبر شخصی خود را ایجاد کنید. در این بخش چندین عملکرد از پیش تعریف شده‌اند و شما تنها باید شورتکات موردنظر خود را تایپ کنید. پس از این کار، امکان مدیریت هوشمند تب‌ها برای شما فراهم خواهد شد. برای دانلود افزونه Tab Manager Shortcuts روی این لینک کلیک کنید.

Chrome Shortcuts

گوگل کروم و سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم تنظیمات زیادی دارند که می‌توانید در بخش تنظیمات به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای این کار تنها به چند کلیک نیاز دارید و به احتمال زیاد برای دسترسی به گزینه‌های مورد نظر خود در تنظیمات جستجو خواهید کرد.

افزونه Chrome Shortcuts شورتکات تنظیماتی که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید مانند پسورد، پرچم‌ها، تغییر موتور جستجوی پیش فرض، زبان و موارد دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کلید میانبر در کروم

با کلیک روی آیکون این افزونه در کنار نوار آدرس می‌توانید به تمام تنظیمات در یک تب دست پیدا کنید. با این افزونه دیگر نیازی به جستجو درون تنظیمات در تب‌های مختلف نخواهید داشت و برای مثال با انتخاب پسورد، مستقیما به این بخش می‌روید. برای دانلود افزونه Chrome Shortcuts روی این لینک کلیک کنید.

Shortkeys

به سراغ تنها افزونه پولی این لیست برای تعریف کلید میانبر در کروم می‌رویم. هزینه این افزونه چندان بالا نیست و با توجه به قابلیت‌ها، پرداخت چنین مبلغی ارزش دارد. افزونه‌های رایگان زیادی وجود دارند که ویژگی‌های مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهند، با این حال پس از مدتی توسعه دهندگان انتشار بروزرسانی و افزودن قابلیت‌های جدید به آن‌ها را متوقف می‌کنند.

کلید میانبر در کروم

افزونه Shortkeys تمام قابلیت‌های مورد نیاز کاربران را در خود دارد و از شورتکات‌های ساده کیبورد برای جاوا اسکریپت پیچیده پشتیبانی می‌کند. با توجه به این موضوع، شما می‌توانید از کلید میانبر در کروم برای سر زدن به صفحه قبلی استفاده کنید. توسعه دهنده این افزونه لیستی از قابلیت‌های آن را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با افزودن کلیدهای مختلف، از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب این افزونه، لیست سیاه و سفید یا همان بلک لیست/وایت لیست است. شما می‌توانید برای سایت‌های مختلف شورتکات‌های متفاوتی را تعریف کنید و امکان انتخاب شورتکات کیبورد مشابه با عملکردهای متفاوت در سایت‌های مختلف وجود دارد. برای دانلود افزونه Shortkeys روی این لینک کلیک کنید.

smartKey Shortcuts

به سراغ آخرین افزونه برای تعریف کلید میانبر در کروم می‌رویم. این افزونه رابط کاربری بسیار مناسب و همچنین رنگی دارد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در افزونه smartKey Shortcuts چندین مثال برای شما قرار گرفته و همچنین از جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌تواند کلیک روی دکمه را تقلید کند.

کلید میانبر در کروم

در این افزونه تب‌های جداگانه برای انواع مختلف شورتکات وجود دارد. در تب پیشرفته می‌توانید عملکردهای مختلف ایجاد کنید یا حتی فایل اضافه کنید. در تب «Actions» امکان ساخت شورتکات با استفاده از کلیدهای Ctrl ،Alt یا Shift برای شما فراهم می‌شود.

کلید میانبر در کروم

برای دانلود افزونه smartKey به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امین عبدی
    امین عبدی | ۲ بهمن ۱۴۰۰

    سلام؛ خیلی ممنون بابت این مطلب. کارم راه افتاد.

مطالب پیشنهادی