ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جی پی مورگان: ارزش سهام شرکت‌های فناوری همچنان بیشتر می‌شود

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان به علت پتانسیل رشد صنعت فناوری، افراد را به سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق می‌کنند. با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از صنایع با کاهش ارزش خود مواجه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان به علت پتانسیل رشد صنعت فناوری، افراد را به سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق می‌کنند.

با شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از صنایع با کاهش ارزش خود مواجه شدند، اما شرکت‌های فعال در حوزه نرم افزار و سخت افزار افزایش قیمت سهام خود را تجربه کردند. با شیوع این بیماری کشنده، بسیاری از افراد دورکار شدند و وابستگی مردم به اینترنت و همچنین تجارت‌های آنلاین افزایش پیدا کرد که همین موضوع افزایش چشمگیر ارزش سهام کمپانی‌های دنیای فناوری را در پی داشت.

استراتژیست‌های حقوق صاحبان سهام جی پی مورگان امروز در یادداشتی اعلام کردند:

«برخلاف حباب دات کام، رشد فزاینده کنونی توسط گزارش‌های مالی قوی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر رشد درآمدها، شرکت‌های حوزه فناوری دارای ترازنامه سالم و همچنین ایجاد پول نقد قدرتمندی هستند که با وضعیت سال ۲۰۰۰ در تضاد است.»

جی پی مورگان

این تحلیلگران افراد را به سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق کرده‌اند. شاخص «MSCI World Information Technology» رشد ۲۷ درصدی را در سال جاری میلادی تجربه کرده است.

تا به امروز شرکت‌های زیادی با افزایش ارزش سهام خود مواجه شده‌اند که همین موضوع باعث شده ثروت صاحبان آن‌ها رشد چشمگیری داشته باشد. یکی از این افراد، مدیرعامل آمازون یعنی جف بزوس است. ثروت بزوس تنها در یک روز ۱۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. کمپانی آمازون نیز اخیرا گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم ۲۰۲۰ را منتشر کرده که از افزایش دو برابری سود بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان در دوران شیوع کرونا خبر می‌دهد.

اپل نیز در این دوران با افزایش ارزش سهام خود روبه‌رو شده و توانسته با شکست آرامکو تبدیل به باارزش‌ترین کمپانی جهان شود. این موضوع نه تنها ثروت تیم کوک را به ۱ میلیارد دلار رساند، بلکه باعث شد ارزش بازار این کمپانی نیز از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی