ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت NEC از کوچکترین ابررایانه هوش مصنوعی دنیا رونمایی کرد

NEC از ساخت کوچکترین سوپرکامپیوتر دنیا خبر داد. به گفته سازنده این محصول قدرت بسیار بالایی در پردازش وظایف مرتبط با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی دارد. شرکت NEC با رونمایی از پلتفرم SX-Aurora TSUBASA ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

NEC از ساخت کوچکترین سوپرکامپیوتر دنیا خبر داد. به گفته سازنده این محصول قدرت بسیار بالایی در پردازش وظایف مرتبط با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی دارد.

شرکت NEC با رونمایی از پلتفرم SX-Aurora TSUBASA AI قصد دارد پردازش نرده‌ای (اسکالر) و برداری و همچنین زیرسیستم حافظه حجیم را به طیف گسترده‌ای از نرم افزارها بیاورد. به گفته سازنده از این ابرکامپیوتر به لطف ابعاد کوچک و رابط PCIe می‌توان در تقریباً همه سیستم‌ها از جمله ورک استیشن‌ها و سرورها استفاده کرد.

در مرکز پلتفرم SX-Aurora TSUBASA AI ابرکامپیوتری به نام NEC Vector Engine Processor قرار گرفته که عملکرد پردازشی بالا را با مصرف برق پایین به ارمغان می‌آورد. این ابررایانه از شش ماژول حافظه HBM2 برخوردار است که به لطف بهره مندی از فناوری (CoWos) دستیابی به پهنای باند حافظه ۱.۲ ترابایت بر ثانیه را امکان پذیر می‌کنند.

اررایانه NEC Vector Engine Processor از کلاس رایانش موازی یک دستور چند داده (SMID) و میان افزار Frovedis شرکت NEC استفاده می‌کند. به گفته سازنده این پلتفرم به عملیات‌های آنالیز داده در Apache Spark MLlib و DataFrame سرعت بخشیده و با زبان‌های برنامه نویسی استاندارد مثل ++ C, C و Fortran سازگار است.

NEC می‌گوید این پلتفرم برای به کارگیری در موتورهای پیشنهادگر (Recommendation Engines) فروشگاه‌های اینترنتی مقیاس بزرگ، سیستم‌های تراکنش مالی با توان عملیاتی بالا، سیستم‌های تشخیص کلاهبرداری، سازمان‌ها و سامانه‌های احراز هویت ایده‌آل است.

NEC چندین مدل از پلتفرم SX-Aurora TSUBASA AI را ارائه می‌کند که قدرتمندترین مدل A500-64 نام داشته و حداکثر ظرفیت حافظه ۳۸۴ گیگابایت و حداکثر عملکرد موتور برداری ۱۵۷.۲۸ ترافلاپس را ارائه می‌کند. NEC قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nematz
    nematz | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    با سلام.
    ضمن احترام باید عرض کنم که کل خبر را اشتباه فهمیده اید!
    شکلی که از سوپر کامپیوتر
    A500-64ـSupercomputer
    گذاشته اید غلط است و تنها یک بخش از آن را برداشته اید.
    شکل اصلی این است.
    لطفا در باز پخش اخبار دقت نمایید.

  • نیما
    نیما | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    اینکه شبیه گرافیکه

مطالب پیشنهادی