ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین اپلیکیشن های پادکست
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن های پادکست برای iOS و اندروید

همانقدر که رسانه‌های ویدیویی جذابند، پادکست‌ها هم جایگاه بسیار مهمی در میان رسانه‌های آنلاین دارند چرا که تقریبا هر موضوعی را شامل می‌شوند. از پادکست‌های قصه‌گویی و موسیقی گرفته تا پادکست‌هایی که از مسائل سیاسی، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

همانقدر که رسانه‌های ویدیویی جذابند، پادکست‌ها هم جایگاه بسیار مهمی در میان رسانه‌های آنلاین دارند چرا که تقریبا هر موضوعی را شامل می‌شوند. از پادکست‌های قصه‌گویی و موسیقی گرفته تا پادکست‌هایی که از مسائل سیاسی، اقتصادی و علمی صحبت می‌کنند، همگی مخاطب خاص خودشان را دارند و میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا دقایقی از روزشان را به آن‌ها گوش می‌سپارند.

همین استقبال خوب باعث شده که اپلیکیشن‌هایی تخصصی برای میزبانی و انتشار پادکست‌ روانه موبایل‌ها شوند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین اپلیکیشن‌های پادکست برای iOS و اندروید آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

Google Podcasts

بهترین اپلیکیشن های پادکست

از بین بهترین اپلیکیشن های پادکست، گوگل پادکست اگر بهترین نباشد قطعا جزو ضروری‌ترین اپلیکیشن‌های پادکستی به شمار می‌رود که باید در گوشی داشته باشید. این اپلیکیشن 2 مگابایتی (که حجم بسیار کمش به خودی خود یک دلیل برتری است) رایگان است و مالتی پلتفرم، و چون با حساب گوگل‌تان Sync می‌شود می‌توانید پادکستی را از گوشی شروع کنید و ادامه‌اش را روی رایانه گوش بدهید.

گوگل پادکست اجازه تغییر سرعت پخش را به شما می‌دهد، و می‌توانید قسمت‌های سکوت را هم به سرعت رد کنید. نکته خوب دیگر اینکه به غیر از پادکست‌های انگلیسی و زبان‌های زنده دنیا، بسیاری از پادکست‌های خوب فارسی زبان هم در آن میزبانی می‌شوند که باعث می‌شود ارزش نصب بالایی داشته باشد.

Google Podcasts

Google Podcasts

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 58 / 2 مگابایت زبان:

Castbox

بهترین اپلیکیشن های پادکست

بعد از گوگل پادکست، کست باکس (Castbox) هم جزو پادکست‌های محبوب ایرانی‌هاست که بسیاری از تولیدکنندگان آن را برای نشر محتوایشان پسندیده‌اند. Castbox کاملا رایگان است و خوشبختانه در این نسخه خبری از تبلیغات آزاردهنده نیست، و به لطف همگام‌سازی با فضای ابری از تمام پلتفرم‌ها می‌توانید به پادکست‌های ذخیره‌شده‌‌تان دسترسی پیدا کنید.

اگر دوست دارید زبانتان را تقویت کنید هم کست باکس اپلیکیشن مناسبی برای شماست چرا که بیش از 70 زبان را پشتیبانی می‌کند و بیش از 95 میلیون پادکست از سراسر دنیا را می‌توانید به رایگان از آن دانلود کنید. از دیگر ویژگی‌های خوب کست باکس هم می‌توان به پشتیبانی از اسپیکر آمازون اکو و کروم کست اشاره کرد.

Castbox

Castbox

سازنده: Guru Network Limited قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 200 / 38 مگابایت زبان:

Apple Podcasts

بهترین اپلیکیشن های پادکست

کاربران اپل با وجود اپل پادکستز به طور پیش‌فرض در گوشی، خیالشان بابت پادکست‌های مورد علاقه‌شان راحت است. یکی از مزایای اپل پادکستز رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال، پخته اپلیکیشن است که کار در آن را به تجربه لذت بخشی تبدیل می‌کند.

با اپل پادکست می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کرده و بعدا به صورت آفلاین آن‌ها را گوش بدهید. ضمنا با اضافه کردن پادکست‌ها به فهرست علاقه‌مندی‌ها، می‌توانید به محض انتشار اپیزودهای جدید با اعلان iOS از این موضوع با خبر شوید. همچنین اپل پادکست هم جزو سرویس‌های میزبانی پادکستی است که پادکست‌های ایرانی و فارسی زبان در آن حضور دارند.

SoundCloud

بهترین اپلیکیشن های پادکست

همه ساوندکلاود را به استریم موسیقی می‌شناسند اما باید بدانید که این اپلیکیشن رایگان میزبان طیف گسترده‌ای از پادکست‌های جذاب هم هست. ساوندکلاود مالتی پلتفرم است و به خوبی میان نسخه‌های موبایل و تحت وب همگام‌سازی می‌شود.

هر چند که کار کردن در محیط آن به سادگی گوگل پادکست نیست و برای دانلود و گوش کردن آفلاین پادکست‌ها باید مشترک پریمیوم باشید. اما با این وجود هوش مصنوعی ساوندکلاود ویژگی بسیار مهمی است که بسته به پادکست‌هایی که گوش می‌کنید، پادکست‌های مشابه را به شما معرفی و پیشنهاد می‌کند.

SoundCloud

SoundCloud

سازنده: SoundCloud قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 112 / 26 مگابایت زبان:

Spotify

بهترین اپلیکیشن های پادکست

برای ما که به پلی‌لیست‌های جذاب اسپاتیفای عادت کرده‌ایم، شاید استفاده از این اپ برای گوش دادن به پادکست خیلی رایج نباشد. اما باید بدانید که بعضی از مهم‌ترین پادکست‌های دنیا در این پلتفرم منتشر می‌شوند چرا که قریب به 300 میلیون کاربر دارد.

درست مثل استریم موسیقی، از ویژگی پادکست اسپاتیفای هم می‌توانید به رایگان استفاده کنید. البته تا جایی که قادر به تحمل آگهی‌های صوتی میان‌برنامه‌ای آن باشید. ضمنا چند مورد از موفق‌ترین پادکست‌های فارسی زبان هم در اسپاتیفای استریم می‌شوند.

Spotify

Spotify

سازنده: .Spotify Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 143 / 25 مگابایت زبان:

Podcast Addict

بهترین اپلیکیشن های پادکست

اگر به دنبال تنوع بالا در پادکست می‌گردید، حتما Podcast Addict را امتحان کنید. این اپلیکیشن پیش از 750 هزار پادکست، 120 هزار ایستگاه رادیویی پخش زنده و بالغ بر 20 هزار کتاب صوتی را پشتیبانی می‌کند و محتواهایی اختصاصی دارد که در جاهای دیگر پیدایشان نمی‌کنید.

خود اپلیکیشن هم از منظر فنی فوق‌العاده‌است. پشتیبانی از کانال‌های یوتیوب و توییچ، تغییر سرعت پخش، رد کردن قسمت‌های سکوت و پشتیبانی از کروم کست از دیگر قابلیت‌های Podcast Addict به شمار می‌آیند. ولی متأسفانه اپلیکیشن رایگان نیست و در استفاده از آن باید تبلیغات را تحمل کنید.

Podcast Addict

Podcast Addict

سازنده: Xavier Guillemane قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 25 مگابایت زبان:

شنوتو

بهترین اپلیکیشن های پادکست

طرفداران پادکست‌های فارسی همیشه می‌توانند روی شنوتو برای دسترسی به محتوای مورد علاقه‌شان حساب باز کنند. این پلتفرم انتشار پادکست بومی به شکل رایگان عرضه شده، هر چند بعضی ویژگی‌هایش با پرداخت درون‌برنامه‌ای آزاد می‌شوند.

شنوتو تقریبا همه امکانات پلی بک اپ‌های پادکست خارجی (پخش آفلاین، تغییر سرعت، بازپخش و ...) را فراهم کرده و از نظر موضوعی تنوع بسیار بالایی از پادکست‌ها را شامل می‌شود. پادکست‌های موسیقی، ورزشی، تاریخی، علم و تکنولوژی، آموزش زبان و کتاب‌های صوتی ارزشمند محتواهایی هستند که در این اپ میزبانی پادکست ایرانی ارائه می‌شوند.

شنوتو | SHENOTO

شنوتو | SHENOTO

سازنده: شنوتو قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7 مگابایت زبان:

ناملیک

بهترین اپلیکیشن های پادکست

ناملیک هم یکی دیگر از گزینه‌های بومی است که برای شنیدن پادکست می‌توانید به سراغش بروید. محبوب‌ترین پادکست‌های فارسی‌زبان مثل چنل‌بی، فردوسی‌خوانی، رادیو مرز، کرن و دایجست در ناملیک حضور دارند و قابل دانلود و گوش کردن آفلاین هستند.

ناملیک در حال حاضر بیش از 20 هزار شنونده فعال ماهانه دارد که این آمار روز به روز در حال افزایش است. اگر صرفا به دنبال پادکست‌های فارسی زبان هستید، در کنار شنوتو ناملیک هم جزو گزینه‌هایی است که حتما باید در گوشی داشته باشید.

ناملیک | Namlik

ناملیک | Namlik

سازنده: ناملیک قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 28 مگابایت زبان:

بهترین اپلیکیشن‌ های پادکست از نظر شما کدام موارد هستند؟ مشترک کدام پادکست‌ها هستید و چند از ساعت از روزتان را به آن‌ها اختصاص می‌دهید؟ حتما این موارد را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

سوالات متداول کاربران درباره سرویس های انتشار پادکست

بهترین سرویس های اشتراک پادکست در دنیا کدامند؟

Google Podcasts، Castbox، Apple Podcasts، Spotify و… جزو بهترین و پرکاربر ترین سرویس های اشتراک پادکست در دنیا هستند.

بهترین سرویس انتشار پادکست چیست؟

به جرئت میتوان گفت اسپاتیفای و گوگل پادکست جزو بهترین سرویس های انتشار پادکست در دنیا هستند.

برای دانلود سرویس های اشتراک پادکست باید چه کاری انجام دهیم؟

برای دانلود اپلیکیشن های اشتراک پادکست میتوانید روی لینک بالا کلیک یا اسم آنها را در اپ استور های مجاز سرچ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین ارشد
    حسین ارشد | ۱ شهریور ۱۴۰۲

    پادگیر ایرانی تی‌پاد(تهران پادکست) هم گزینه سوم ایرانی هستش 👌

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۴ شهریور ۱۳۹۹

    اپ پادکست فقط تلگرام

مطالب پیشنهادی