ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه سیستمی که با سیگنال‌های رادیویی روی فعالیت افراد نظارت می‌کند [تماشا کنید]

تیمی از محققان دانشگاه MIT سیستمی را توسعه داده‌ که با استفاده از سیگنال‌های رادیویی روی فعالیت‌ها و حرکات افراد نظارت می‌کند و نیازی به فیلمبرداری نخواهد بود. محققان آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

تیمی از محققان دانشگاه MIT سیستمی را توسعه داده‌ که با استفاده از سیگنال‌های رادیویی روی فعالیت‌ها و حرکات افراد نظارت می‌کند و نیازی به فیلمبرداری نخواهد بود.

محققان آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی (CSAIL) دانشگاه MIT به این موضوع اشاره می‌کنند که این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که بدون دخالت در حریم خصوصی، روی فعالیت‌های افراد آسیب پذیر نظارت داشته باشند. سیستم «RF-Diary» می‌تواند توضیحات متنی از فعالیت‌های افراد و همچنین ارتباط با اشیاء تولید کند و می‌توان توسط آن به فعالیت روزانه افراد دست پیدا کرد.

تیم CSAIL هم اکنون در حال استفاده از این سیستم در بیمارستان‌ها و محل نگهداری افراد مبتلا به پارکینسون، زوال عقل و کووید-۱۹ است. عملکرد این سیستم به وسیله یادگیری ماشینی عمیق بهبود پیدا کرده و می‌تواند فعالیت‌هایی مانند خواب، مطالعه، آشپزی و تماشای تلویزیون و دستگاه‌هایی مانند لپ تاپ را تشخیص دهد.

سیستم RF-Diary می‌تواند بیش از ۳۰ فعالیت خانگی را در بیش از ۹۰ درصد اوقات دسته بندی کند. این سیستم از نقشه کف محل زندگی برای شناسایی اقدامات در بخش‌های مختلف خانه استفاده می‌کند. اگر به دنبال استفاده از سیستم باشید، برای راه‌اندازی آن باید اقدامات مختلفی را انجام دهید.

این سیستم می‌تواند افراد را در هنگام حرکت مشاهده کند تا مکان‌هایی که فرد به آن‌ها دسترسی ندارد، مورد بررسی و نظارت قرار نگیرد، چرا که سیگنال‌های رادیویی می‌توانند از میان دیوارها نیز عبور کنند. علاوه بر افزایش امنیت کاربران و عدم زیرپا گذاشتن حریم خصوصی افراد، این سیستم در مقایسه با سیستم‌های مبتنی بر ویدیو عملکرد بهتری در ردیابی افراد در محیط‌های تاریک دارد چرا که سیگنال‌های رادیویی نیازی به نور ندارد.

محققان به دنبال استفاده از این سیستم در خانه‌ها و بیمارستان‌ها هستند و همچنین می‌خواهند آن را به صورت تجاری به فروش برسانند. در حال حاضر تاریخی از سوی دانشمندان MIT برای عرضه نسخه تجاری این سیستم اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی