ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در جهان؛ سامسونگ در بازار حکمرانی می‌کند

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده که علت اصلی آن، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا است. آمار منتشر شده از سوی شرکت «گارتنر» از فروش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده که علت اصلی آن، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا است.

آمار منتشر شده از سوی شرکت «گارتنر» از فروش ۲۹۵ میلیون موبایل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر می‌دهد. مدیر ارشد این کمپانی، «آنشول گوپتا» درباره این آمار اعلام کرده:

«محدودیت‌های سفر، تعطیلی خرده‌فروشی‌ها و کاهش تمایل مردم به خرید کالاهای غیرضروری باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ شده است.»

در حالی که گزارش‌های گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند که بهبود وضعیت چین باعث برتری هواوی بر سامسونگ می‌شود و آن را تبدیل به پرفروش‌ترین سازنده موبایل در جهان می‌کند، در آمار گارتنر این کمپانی‌ها فاصله بسیار کمی با یکدیگر دارند.

فروش سامسونگ با کاهش ۲۷.۱ درصدی به ۵۴.۸ میلیون دستگاه رسیده و در حالی که هواوی کاهش ۶.۸ درصدی فروش را تجربه کرده، همچنان با عرضه ۵۴.۱ میلیون گوشی هوشمند توانسته در رتبه دوم قرار بگیرد. سهم سامسونگ در بازار برابر ۱۸.۶ درصد بوده و هواوی با سهم ۱۸.۴ درصدی آن را دنبال می‌کند.

فروش گوشی‌های هوشمند

تحلیلگران علت موفقیت هواوی را کاهش محدودیت‌ها در چین عنوان کرده‌اند. گوپتا گفته:

«عملکرد هواوی در چین مانع از کاهش شدید فروش گوشی‌های هوشمند آن در سه ماهه دوم سال شده است. این کمپانی با سهم ۴۲.۶ درصدی به حکمرانی خود در بازار چین ادامه می‌دهد. معرفی تعداد بالای محصولات در چین و پشتیبانی اپراتورهای از گوشی‌های 5G باعث شده هواوی عملکرد خوبی در بازار چین داشته باشد.»

در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ تقاضا برای آیفون ۱۱ و آیفون SE جدید بسیار بیشتر از رقبا بوده و اپل با فروش ۳۸.۴ میلیون دستگاه در این بازه زمانی تنها کاهش ۰.۴ درصدی فروش را تجربه کرده و سهم ۱۳ درصدی در بازار داشته است. در رتبه‌های چهام و پنجم شرکت‌های چینی شیائومی و اوپو به چشم می‌خورند که هر دو کاهش فروش را تجربه کرده‌اند.

انتظار می‌رود گسترش شبکه 5G‌ در کشورهای مختلف و کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، سال آینده میلادی فروش گوشی‌های هوشمند را افزایش دهد، با این حال هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و ایجاد مشکل در زمینه تامین چیپ‌های موردنیاز خود، شاید با کاهش فروش مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی