ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

احتمال همکاری ایران خودرو و مپنا برای ساخت خودرو برقی ملی

چند ماهی است که اخباری جسته و گریخته در رابطه با توسعه خودروهای برقی و هیبریدی (دوتوان) توسط گروه مپنا منتشر می شود و به تازگی نیز سایپا از برنامه خود برای همکاری با این ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

چند ماهی است که اخباری جسته و گریخته در رابطه با توسعه خودروهای برقی و هیبریدی (دوتوان) توسط گروه مپنا منتشر می شود و به تازگی نیز سایپا از برنامه خود برای همکاری با این شرکت صنعتی در راستای تولید خودروهای پاک خبر داده است. حالا ظاهرا ایران خودرو نیز برنامه دارد تا به این پروژه ملحق شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشستی با مدیرعامل مپنا، گفت: «در بخش خودروهای برقی، سند و نقشه راهی در ایران خودرو به تصویب رساندیم، این انگیزه مضاعف نیز وجود داشت تا با مجموعه مپنا در راستای ارتقای دانش فنی و افزایش بهره‌وری، همکاری کنیم.»

وی ادامه داد: «سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در شرکت مپنا، سبب می‌شود تا ایران‌خودرو نیز با استفاده از این امکان، مسیر حرکت برای تولید خودروی برقی را با سرعت بیشتری طی کند و با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها پازل تولید خودروی برقی داخلی با سرعت بیش‌تری تکمیل شود.»

مقیمی با بیان اینکه ایران خودرو صرفا برقی کردن خودروهای سواری را در دستور کار قرار نداده، گفت: «به دلیل اینکه زمینه برقی کردن خودروهای کار در کشور مساعد است، وارد این حوزه نیز شده ایم. این موضوع می‌تواند خلاءهایی که منجر به درخواست برای واردات خودروی کار برقی شده را مرتفع کند. در این زمینه اولویت ما تعمیق ساخت داخل است، اما در صورت نیاز، می توانیم از شرکای استراتژیک نیز بهره ببریم.»

در ادامه این نشست عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه صنعتی مپنا، با بیان اینکه مپنا تا امروز برای ایجاد زیرساخت در راستای فراهم کردن پذیرشِ خودروهای برقی در سامانه حمل و نقل کشور تلاش کرده، گفت:

«در این زمینه ما مستعد تجاری سازی هستیم. یعنی امروز محصولاتی داریم که قابل رقابت با محصولات جهانی هستند و می‌توانند در بازار داخلی یا خارجی عرضه شوند. از آنجایی که خودروی برقی در سامانه انرژی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند‌، اگر  بتوانیم ذخیره انرژی کشور را افزایش دهیم، اقدامی راهبردی و استراتژیک صورت داده‌ایم. در این راستا قصد داریم تا در آینده، همکاری‌هایمان را به صورت گسترده‌تر پایه ریزی کنیم تا زمینه تجاری سازی خودروی برقی فراهم شود.»

علی‌آبادی با اشاره به اینکه تاکنون ظرفیت‌های  دانش فنی و زیرساخت‌های لازم برای برقی کردن خودروها فراهم شده، گفت: «به عنوان مثال در زمینه باتری و ذخیره انرژی که از اهمیت بالایی برخوردار است، در حال سرمایه‌گذاری و آماده ارائه محصول هستیم.»

گفتنی است که تاکنون به جز ساخت چند نمونه اولیه، هنوز محصول تولید انبوهی در این زمینه توسط مپنا ارائه نشده است و تلاش های قبلی برای عقد قرارداد بین این سازمان و تاکسی رانی در راستای برقی سازی تاکسی های درون شهری نیز با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های قابل توجه تبدیل تاکسی های معمولی به نمونه های دوتوان برقی و بنزینی، مسکوت مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • vahid tabataba
    vahid tabataba | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    اینا تو طراحی ی موتور تک سوز بنزینی موندن چطور میخوان هیبرید بسازن نمیدوونم
    ایرانی جماعت به سلسله مراتب اعتقادی نداره اصلا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی