ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه پانامرا 2021 از راه رسید؛ پادشاه نوربرگ‌رینگ و شکارچی سوپر اسپرت‌ها

شرکت پورشه پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، از نسخه فیس‌لیفت پانامرا رونمایی کرد. این نسخه که اکنون رکورددار بهترین زمان پیست نوربرگ‌رینگ برای مدل‌های تشریفاتی محسوب می‌شود، با پیشرانه‌های ارتقا یافته وارد میدان شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شرکت پورشه پس از یک کمپین تبلیغاتی گسترده، از نسخه فیس‌لیفت پانامرا رونمایی کرد. این نسخه که اکنون رکورددار بهترین زمان پیست نوربرگ‌رینگ برای مدل‌های تشریفاتی محسوب می‌شود، با پیشرانه‌های ارتقا یافته وارد میدان شده تا بیش از پیش عرصه را بر رقبا تنگ کند.

نسل فعلی پانامرا در تابستان 2016 معرفی شده است

طبق روال مرسوم در بین خودروسازان آلمانی، پورشه پانامرا 2021 روندی تکاملی را طی کرده و خبری از تغییرات ظاهری فراوان در آن نیست. بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی ظاهری این نسخه که مشابه آن در سایر محصولات اخیر پورشه دیده شده، چراغ‌های عقب سرتاسری است.

در نمای روبرو تمامی تریم‌های مختلف پانامرا 2021 به صورت استاندارد با پکیج اسپرت دیزاین (SportDesign) به فروش خواهند رسید. مشتریان می‌توانند این پکیج را که قبلا به عنوان یک آپشن قابل انتخاب بود، با تزئینات فیبرکربنی سفارش دهند.

پورشه چند رینگ 20 و 21 اینچی جدید را نیز برای فیس‌لیفت پانامرا در نظر گرفته است. در نسخه توربو S ورودی‌ها هوا رشد ابعاد داشته و اینک بزرگ‌تر هستند. به منظور ایجاد تمایز بین پانامرا و دیگر مدل‌های تولیدی، طراحان پورشه از گرافیکی خاص در چراغ‌های اصلی جلو استفاده کرده‌اند.

برای اینکه غرش‌های موتور V8 فراگیرتر از قبل شود، در سیستم اگزوز پانامرا 2021 بازنگری شده و شاهد بکارگیری نمونه‌ای بزرگ‌تر هستیم. این اگزوز در تریم GTS به صورت استاندارد عرضه می‌شود، تریم مذکور با قطعات مشکی رنگ بدنه، قاب مات چراغ‌های عقب و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی اختصاصی قابل شناسایی است.

پورشه پانامرا 2021 با دو رنگ جدید تولید خواهد شد که عبارتند از قهوه‌ای متالیک Truffle (قارچ خوراکی دنبلان) و قرمز گیلاسی متالیک.

در داخل کابین پورشه پانامرا 2021، فرمان قبلی با نمونه‌ای جدید جایگزین شده؛ ضمن اینکه نسخه توربو S دارای فرمان اختصاصی GT Sport است. در صورت علاقه خریداران سایر تریم‌ها نیز می‌توانند فرمان GT Sport را سفارش دهند. در این فرمان خوش‌فرم پدال‌های تعویض دنده پوششی از چرم دارند.

بسته به تریم، صندلی‌های جلوی پورشه پانامرا 2021 در 8، 14 یا 18 جهت مختلف به طور برقی تنظیم می‌شوند. نسخه توربو S از این خودروی لوکس در حالت استاندارد به سیستم صوتی با کیفیت ساخت شرکت معروف Bose مجهز است. این سیستم از 14 اسپیکر تشکیل یافته و 710 وات قدرت دارد. اما اگر به هر دلیلی این سیستم صوتی نتوانست نظر مثبت مشتریان را جلب کند، آنها می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافی نمونه ساخته شده توسط کمپانی Bang & Olufsen را خریداری کنند. این سیستم 1455 واتی دارای 21 اسپیکر بوده و با یک ساب‌وور 400 واتی داخل کابین را به سالن کنسرت تبدیل می‌کند!

و اما بخش فنی؛ همانند دیگر اعضای خانواده، پرچمدار پانامرا 2021 هم نسخه توربو S خواهد بود. نیروبخش این نسخه همان موتور آشنای 4 لیتری V8 و توئین توربو است که به لطف بازنگری‌ها خروجی آن حالا به 620 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر می‌رسد. بد نیست بدانید این ارقام در مقایسه با قبل به ترتیب 70 و 50 واحد افزایش پیدا کرده‌اند.

با اتکا بر این پیشرانه بسیار قدرتمند، پانامرا توربو S 2021 به اندازه یک دهم ثانیه چابک‌تر شده و برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت، نیازمند تنها 2.9 ثانیه است. شتاب‌گیری تریم تشریفاتی Executive که وزن بیشتر و فاصله محوری طولانی‌تری دارد، به اندازه یک دهم ثانیه کندتر است.

پورشه ادعا می‌کند پانامرا توربو S فارغ از نوع اتاقی که تولید می‌شود، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 196 مایل (315 کیلومتر) در ساعت را دارد.

اینفوگرافیک پورشه پانامرا توربو S

پانامرا 2021 در یک نسخه جدید با نام 4S E-Hybrid عرضه خواهد شد. پیشرانه این نسخه از نوع هیبریدی شارژی (Plug in) بوده و قلب اصلی آن را موتور 2.9 لیتری V6 تشکیل می‌دهد. این موتور در همکاری با موتور برقی، 552 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و قادر است در عرض 3.5 ثانیه سرعت خودرو را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند. در مسیر مستقیم این نسخه توانایی ثبت حداکثر سرعت 185 مایل (298 کیلومتر) در ساعت را دارد.

خودروساز آلمانی ظرفیت باتری نسخه‌های هیبریدی شارژی پانامرا 2021 را به 17.9 کیلووات ساعت افزایش داده است. پیش از این نسخه‌های مذکور از باتری 14.1 کیلووات ساعتی سود می‌بردند. استفاده از باتری حجیم‌تر به نسخه 4S E-Hybrid اجازه می‌دهد مطابق با استاندارد WLTP تا 34 مایل (54 کیلومتر) مسافت را در حالت تمام الکتریکی و بدون نیاز به روشن شدن موتور درون‌سوز طی کند.

اینفوگرافیک پانامرا 4S E-Hybrid

در پانامرای 2021 از موتور 3 لیتری توربوشارژ قبلی خبری نخواهد بود، چرا که آن با نمونه 2.9 لیتری توئین توربو جایگزین می‌شود. این موتور 325 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد.

مهندسین پورشه در سیستم تعلیق پانامرا 2021 اصلاحاتی را انجام داده و برای بهبود کیفیت سواری کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر را مجددا کالیبره کرده‌اند. علاوه‌بر این، آنها میزان تیز بودن فرمان را نیز افزایش داده و از تایرهای جدید با چسبندگی بهتر و مقاومت چرخشی کمتر استفاده نموده‌اند.

به گفته پورشه در نسخه پرچمدار توربو S، وظیفه توقف‌سازی خودرو به ترمزهای کامپوزیت سرامیک سپرده شده است. کالیپرهای به کار رفته در این نسخه قابل سفارشی‌سازی بوده و مشتریان می‌توانند از بین دو رنگ مشکی و زرد، رنگ دلخواه را انتخاب کنند.

در ایالات متحده تمامی تریم‌های مختلف پورشه پانامرا 2021 با سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی به فروش خواهند رسید. در صورت پرداخت مبالغ بیشتر، این اتومبیل فول‌سایز به تجهیزات کمکی بیشتری – نظیر سیستم هداپ دیسپلی، نایت ویژن (دید در شب)، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سامانه کمک به تعویض مسیر – مجهز می‌شود.

درباره قیمت پورشه پانامرا 2021 فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این خودرو از بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    اولین نسلش بنظرم خوشگلتر بود. داشبورد با تریم چوب و چرم با کیفیت، الان دیگه کم کم داره اصالت قبلشو از دست میده، درست مثل بنز s.

  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    بهترین لقب واسش پادشاهه

مطالب پیشنهادی