ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بازی‌های موبایل ایرانی که گرافیک بالایی دارند

مقاله بهترین بازی گرافیکی اندروید در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ بروزرسانی شده است گرافیک بالا و بازی‌های ایرانی؛ دو کلمه‌ای که شاید تا چند سال گذشته آن‌قدرها کنار هم جور در نمی‌آمدند ولی با پیشرفت بازارِ ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

مقاله بهترین بازی گرافیکی اندروید در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ بروزرسانی شده است

گرافیک بالا و بازی‌های ایرانی؛ دو کلمه‌ای که شاید تا چند سال گذشته آن‌قدرها کنار هم جور در نمی‌آمدند ولی با پیشرفت بازارِ بازی‌های گوشی در ایران و ورود بازیسازان بیشتر، حالا بازی‌هایی می‌بینیم که توانسته‌اند آن کلیشه ذهنی «ساخته‌های ایرانی گرافیک بالایی ندارند» را از بین ببرند.

در بهترین‌های این هفته به همین سوژه پرداخته‌ایم، چند بازی گرافیکی اندروید و iOS که توسط سازندگان داخلی توسعه یافته‌اند و از لحاظ فنی موفق شده‌اند تجربه با کیفیتی را ارائه بدهند. اگر شما هم بازی‌های ایرانی دیگری می‌شناسید که می‌توانستند در لیست حضور پیدا کنند، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دریفت

بازی گرافیکی ایرانی

  • بازی آفلاین است

دریفت در دورانی که خیلی از ریسینگ‌های ایرانی یا درگ بودند یا کلونی از Traffic Racer، سعی کرد وزنه سنگین‌تری را بلند کند و یکی از شرط‌های برداشتن این وزنه هم اهمیت بیشتر به بخش گرافیکی بود.

بازی، آسفالت را به عنوان منبع الهامش هدف قرار داد و در نتیجه این تصمیم، هر مسابقه در محیط شهری برگزار می شود و با هدف «اول شدن» پا به میدان رقابت ها می‌گذارید.

حالا اسمِ بازی که دریفت است کجای این مسابقات جا دارد؟ در جریان رانندگی می‌توانید با دریفت کردن نیتروژن بیشتری به دست بیاورید و راه خود را برای پیروزی هموارتر کنید.

از آن صحنه‌های پرزرق و برق آسفالت خبری نیست اما دریفت در قالب همین محیط خلوت‌ترش نسبت به نمونه‌های معروف خارجی باز توانسته رانندگی را به شکلی زیبا و جذاب به تصویر بکشد.

دریفت

دریفت

سازنده: استودیوی پاییزان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 116 مگابایت زبان:

هادس 2

بازی گرافیکی اندروید

  • بازی آفلاین است

یکی از چالش‌هایی که معمولا سازندگان داخلی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کم نگه داشتن حجم بازی‌ها است. چون سابقه نشان داده مخاطبین ایرانی خیلی علاقه‌ای به بازی‌های حجیمِ ایرانی نشان نمی‌دهند.

بازی گرافیکی هادس 2 یکی از استثنائاتِ این قضیه است. بازی یکی از حجیم‌ترین اپ‌های ساخته شده توسط سازندگان ایرانی به شمار می‌آید و همزمان توانسته به محبوبیت زیادی بین کاربران برسد. آن هم به خاطر گرافیک خیلی خوبی که نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی دارد.

بازی هرچند در زمینه گیم پلی بی‌نقص نیست اما در نیمه پرِ لیوانش، یک فضای بصری چشم نواز دارد که باعث می‌شود بازیکن با وجود مشکلات بخش شوتینگ و مخفی کاری همچنان به ادامه تجربه هادس 2 کنجکاو باشد.

در بررسی که سال گذشته از بازی نوشتیم، مهدی پیغامی نسب سازنده اثر تایید کرد که هادس 3 هم ساخته خواهد شد. البته اینکه بازی چه زمانی به بازار می‌آید هنوز مشخص نشده است.

هادس 2

هادس 2

سازنده: مهدی پیغامی نسب قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 189 مگابایت زبان:

پسرخوانده

  • بازی آنلاین است

هرچه‌قدر بازارِ نقش آفرینی‌های گروهی در مارکت‌های خارجی داغ است و هنوز هم تنورش سرد نشده اما در ایران این سبک آن‌قدرها بین سازندگان محبوبیت ندارد و تنها پسرخوانده به عنوان پرچمدار این سبک در بازار داخل می‌تازد.

شاید یکی از دلایلش اهمیتی باشد که سازنده در این بازی‌ها باید به گرافیک بدهد. طراحی این همه شخصیت با قدرت‌های مختلف و انیمیشن‌های گوناگون برای اینکه آن کشمکشِ گروهی جذاب‌تر به نظر برسد مشخصا کار ساده‌ای نیست.

پسرخوانده توانست به این مرحله برسد و بازی نه فقط از بُعد هنری، بلکه در زمینه فنی هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. از دیدگاه گیم پلی اثرِ استودیوی پاییزان یک نقش آفرینی کارتی است.

قبل از رفتن به میدان نبرد می‌توانید از بین شخصیت‌های مختلف که به دسته‌های تانک، پشتیبان و هجومی تقسیم می‌شوند سه عدد را انتخاب کرده و با حریف آنلاین بجنگید.

پسرخوانده

پسرخوانده

سازنده: پاییزان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 295.1 / 83 مگابایت زبان:

جنگ زرهی

  • بازی آفلاین است

جنگ زرهی با فیلتری که به دوربین بازی داده، با یک تیر دو نشان زده است؛ این کاهشِ فضای دید کاربر و تاریکی دور صفحه هم باعث شده‌ کمبودهای گرافیکی کمتر به چشم بیایند و هم مخاطب بیشتر حس بودن درون یک تانک را احساس کند.

در نتیجه این تصمیمی که سازنده گرفته و البته به‌خاطر حضور یک گیم پلی سرگرم کننده، جنگ زرهی با وجود مشکلاتش بهترین اپِ تانکی بازار داخل حساب می‌آید که گرافیک جذابی هم دارد. در هر مرحله از بازی گرافیکی جنگ زرهی دشمنان از نقطه‌های مختلف محیط حمله می‌کنند.

بنابراین بازیکن در تانکی که هست باید آن‌ها را نشانه گرفته و از بین ببرد. مشابه بقیه اکشن‌های این سبک با پیشروی و گرفتن سکه می‌توانید قابلیت‌های جدیدی برای تانک آزاد کنید.

جنگ زرهی (تانک ایرانی)

جنگ زرهی (تانک ایرانی)

سازنده: پلاس ناین گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 60 مگابایت زبان:

سلحشوران

  • بازی آنلاین است

شخصیت‌هایی با سیستم مبارزات و انیمیشن‌های خودشان در حالی که نبردها هم باید روان و بالانس باشند، به خاطر چالش‌های پیاده سازی همین ایده‌ها سازندگان کمی به سراغ سبک فایتینگ روی گوشی رفته‌اند.

باران رویا با سلحشوران یکی از استودیوهایی است که تصمیم گرفت این ریسک را بکند و هرچند نتیجه نهایی از چیزی که انتظار می‌رفت فاصله داشت اما به عنوان اولین فایتینگِ ایرانی گوشی که دیده شد، اگر از مشکلاتش چشم پوشی کنیم می‌شود از تجربه‌اش لذت برد.

مشابه بقیه فایتینگ‌ها در سلحشوران دو مبارز روبه‌رو یکدیگر قرار می‌گیرند و می‌جنگند. حالا بازیکن با استفاده از حرکت‌هایی که بازی در اختیارش گذاشته و البته می‌توانستند متنوع‌تر باشند، باید سعی کند پیروز از میدان نبرد بیرون بیاید.

بد نیست این نکته را هم بدانید که استودیوی باران یک نسخه فرعی از سلحشوران به اسم «نجات قلعه» ساخته که البته سبکی کاملا متفاوت با قسمت قبلی خودش دارد.

سلحشوران

سلحشوران

سازنده: باران رویا قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 99 مگابایت زبان:

دنده دو ترافیک

  • بازی آفلاین است

بعد از ساخت دنده دو، استودیوی آرکا گیمز این مجموعه را با چند بازی دیگر گسترش داد: «دنده دو ترافیک» و «دنده دو کلاسیک» که هر دو از لحاظ گرافیکی جزو شاخص‌های بازارِ موبایل داخل هستند اما ترافیک را انتخاب کردم، آن هم به خاطر گیم پلی متفاوت‌ترش.

برخلاف دنده دو درگ و کلاسیک که هر دو درگ ریسینگ هستند نسخه ترافیک با الهام از Traffic Racer، تغییرِ نمای دوربینش و البته اضافه کردن ماشین‌های ایرانی سعی کرد تجربه‌ای متفاوت‌تر در مجموعه ارائه بدهد.

همین تغییر نمای دوربین باعث شد تا بازیکن اشراف بیشتری به محیط داشته باشد و در نتیجه به‌خاطر سبک هنری دنده دوها، سازنده مجبور بود با یک گرافیک فنی مناسب المان‌هایی که بازیکن می‌دید را جذاب‌تر به نمایش بگذارد.

دنده دو ترافیک نه کاملا ولی تا حد خوبی به این نقطه رسید و به یکی از معدود ریسینگ‌هایِ ایرانی الهام گرفته از Traffic Racer با دوربینِ پیش فرض از پشتِ ماشین تبدیل شد که گرافیک خوبی دارد.

دنده دو : ترافیک

دنده دو : ترافیک

سازنده: ارکا گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 155 مگابایت زبان:

Epic of Kings

  • بازی آفلاین است

شاید Epic of Kings را بتوانیم ناشناخته‌ترین بازی معروف ایرانی بین بازیکن‌های ایرانی بنامیم. چون برخلاف تمام عناوین لیست، استودیوی Dead Mage ساخته خود را برای مارکت های داخلی عرضه نکرد.

بنابراین تنها از روی گوگل پلی یا اپ استور می‌توانید دست به تجربه این عنوان بزنید. حالا Epic of Kings چی هست؟ بازی می‌توانیم به نوعی ادامه گرشاسپ به حساب بیاوریم.

Dead Mage که با ساخت گرشاسپ برای پی سی و موفقیت های زیادش با شمشیر تاریکی تجربه زیادی به دست آورده بود، تصمیم گرفت با الهام از Infinity Blade یک تجربه مشابه اما جذاب را روی دیوایس های اندرویدی به بازیکن ها هدیه بدهد.

نتیجه نهایی به اندازه چیزی که تصور می‌شد سرگرم کننده نبود ولی Dead Mage حداقل برای بخش فنی عنوانش سنگ تمام گذاشت و جدا از بعضی مشکلات، یک بازی گرافیکی جذاب ارائه داد.

Epic of Kings

Epic of Kings

سازنده: Dead Mage قیمت: ورژن اندروید 0.99 دلار / ورژن آی او اس 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 917 مگابایت زبان:

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/11/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B1.jpg

  • بازی آفلاین است

هر جا که سخن از بهترین‌ها است، نام «شمشیر تاریکی» می‌درخشد؛ اینجا هم که داریم از بهترین بازی های گرافیکی اندروید و iOS ایرانی حرف می زنیم. بنابراین مگر می‌شود اسمی از بازی تحسین شده فن افزار نبریم؟

بازی گرافیکی شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور که با نام Shadow Blade Reloaded آن را می‌شناسیم، به عنوان نسخه گسترش یافته Shadow Blade نینجای داستان را به یک ماجراجویی جدید فرستاد.

با وجود گیم پلی خوب و طراحی استثنایی مرحله‌ها که تاثیر زیادی روی موفقیت‌های این عنوان داشتند، نباید از گرافیک بگذریم که موجب شد حس بودن در نقش یک نینجا و محیط های شرقی را بازیکن‌ها به خوبی درک کنند.

جدا از از اینکه انیمیشن‌های روان شخصیت اصلی داستان و رنگ بندی زیبای محیط‌ها هم باعث شدند تا بخش بصری بازی جذاب‌تر خودش را نشان بدهد.

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

سازنده: فن افزار قیمت: 6000 تومن دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1400 / 341.5 مگابایت زبان:

تیزبال

https://digiato.com/wp-content/uploads/2017/04/%D8%AA%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF.jpg

  • بازی آفلاین است

راستش را بخواهید تمام بازی‌های استودیوی پارسیس گیمز از لحاظ فنی پیشرو بوده‌اند و از بهترین‌ها هستند اما در نهایت تصمیم بر این شد تا بازی گرافیکی تیزبال به نمایندگی از آن‌ها انتخاب شود.

چرا؟ چون آخرین ساخته پارسیس گیمز را می‌توانیم از معدود بازی های ایرانی بنامیم که قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد و حتی در بخش‌هایی می‌تواند از بعضی از آن‌ها جلو بزند.

از طراحی هواپیماها و انیمیشن‌های خوب حرکت آن‌ها بگیرید تا نورپردازی مناسب که همگی کنار هم آخرین ساخته استودیوی پارسیس گیمز را به یکی از بهترین بازی های گرافیکی ایرانی تبدیل کرده‌اند.

همچنین در کنار این ویژگی‌های مثبت، پارسیس گیمز برای گوناگونی منطقه‌ها هم سنگ تمام گذاشته و به طور کلی قابلیت استفاده از شش نقشه در این بازی گرافیکی دارید.

تیزبال

تیزبال

سازنده: پارسیس گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 113.7 مگابایت زبان:

دنده دو درگ

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/03/Screenshot_2016-03-08-23-49-22.jpg

  • بازی آنلاین است

در یک دوره‌ای فن افزار به عنوان ناشر چندین بازی موبایل را در مارکت‌های داخلی منتشر کرد و «دنده دو» یکی از محبوب‌ترین‌های آن‌ها بود که البته الان حق انتشارش را خود سازنده به دست آورده است.

دنده دو همان چیزهایی که از یک درگ ریسینگ می‌خواهیم را دارد. شخصی سازی‌های گوناگون، گرافیک عالی، صداگذاری خوب ماشین‌ها و البته عرضه آپدیت‌های مختلف از سوی توسعه دهنده.

این نکته را اضافه کنم «دنده دو کلاسیک» که بالاتر اشاره‌ای کوتاه به آن شد، همین گیم پلی دنده دو درگ را دارد اما با این تفاوت که در آن ماشین‌های قدیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

دنده دو

دنده دو

سازنده: آرکاگیمز قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 179 مگابایت زبان:

41148

  • بازی آفلاین است

همانند شمشیر تاریکی، ساخته مهدی فنائی هم پای ثابت لیست «بهترین بازی های ایرانی» است. عنوانی ماجراجویی که شاید بیشتر از دیدگاه گرافیک هنری، رنگ بندی خاص و اتمسفر استثنایی خود مورد توجه بازیکن ها قرار گرفته باشد.

ولینباید اهمیت بخش فنی روی این قسمت را نادیده بگیریم که هر دوی آن ها کنار هم باعث شده‌اند تا بازیکن یک تجربه فراموش نشدنی را به خودش هدیه بدهد.

41148 با اختلاف زیاد بهترین بازی ماجراجویی ایرانی روی موبایل است که قسمت چهارم آن توانست سومین بازی سال ۹۵ از دیدگاه دیجیاتو نام بگیرد؛ واقعا همچنان دست به تجربه آن نزده‌اید؟

41148

41148

سازنده: مهدی فنائی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.5 مگابایت زبان:
41148:2

41148:2

سازنده: مهدی فنائی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14.5 مگابایت زبان:
41148:3

41148:3

سازنده: مهدی فنائی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19 مگابایت زبان:
41148:4

41148:4

سازنده: مهدی فنائی قیمت: 5000 هزار تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 34.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • 2d ‌
    2d ‌ | ۱۴ دی ۱۴۰۰

    کلاچ چی
    با بیش از ۵ .۶ میلیون نصب تاحالا

  • MohammadReza Samady
    MohammadReza Samady | ۱۵ تیر ۱۴۰۰

    سلام ببخشید بنده بازی تیزبال را گرفتم و خیلی مراحل را جلو رفتم تقریبا اخر هاش بودم بازی را ذخیره کردم کدش را هم داد و بعد بازی را حذف کردم بعد از یک یا دو ماه این بازی را دوباره نصب کردم اما هر چه قدر کد را در قسمت کد ذخیره زدم بازی خودم بر نگشت لطفا کمکم کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی