ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ۵ راه خلاقانه برای آموزش رایگان زبان آشنا شوید

یادگیری زبان جدید یکی از بهترین و مهمترین مهارت‌ها در دنیای امروزی محسوب می‌شود. در این مطلب چندین راه خلاقانه برای آموزش رایگان زبان را معرفی می‌کنیم. امروزه برای یادگیری رایگان زبان سایت‌ها و برنامه‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

یادگیری زبان جدید یکی از بهترین و مهمترین مهارت‌ها در دنیای امروزی محسوب می‌شود. در این مطلب چندین راه خلاقانه برای آموزش رایگان زبان را معرفی می‌کنیم.

امروزه برای یادگیری رایگان زبان سایت‌ها و برنامه‌های متنوعی مانند «دولینگو» وجود دارند و می‌توانید با توجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با این وجود، چندین سرویس امکان یادگیری رایگان زبان به صورت خلاقانه را برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با ۵ راه خلاقانه برای آموزش رایگان زبان آشنا شوید.

سایت Parallel Text

آموزش رایگان زبان

به اعتقاد سایت Parallel Text، بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید مطالعه کتاب مورد علاقه کاربر در همان زبان است و به همین علت صفحه را به دو قسمت تقسیم می‌کند که در یک بخش کتاب با زبان اصلی شما و در بخش دیگر کتاب با زبان جدید قرار می‌‌گیرد.

برای شروع کار باید زبانی که بلد هستید مانند انگلیسی را انتخاب کنید و سپس زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید یا تمرین کنید، باید انتخاب شود. در حال حاضر این سایت چندین زبان شامل هلندی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، مجاری، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و سوئدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پس از انتخاب‌ زبان‌ها، Parallel Text لیستی از کتاب‌هایی که با این دو زبان موجود هستند را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این سایت کتاب‌های کلاسیک قرار دارند که حق کپی‌رایت آن‌ها منقضی شده و امکان مطالعه رایگان آن‌ها وجود دارد.

در این سایت می‌توانید حالت کامپکت یا اسپلیت را انتخاب کنید که در حالت دوم، کتاب به دو زبان در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته می‌شود. زمانی که کتاب با دو زبان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توانید به ترجمه آن در زبان جدید دست پیدا کنید. اگر در تلفظ جملات مشکل دارید، می‌توانید روی آن کلیک کنید تا مرورگر با صدای بلند آن را برای شما بخواند.

برنامه Simply Learn Languages

آموزش رایگان زبان

«Simply Learn Languages» یک اپلیکیشن بی‌نظیر برای یادگیری کلمات و عبارات در زبان‌های مختلف است که می‌تواند در هنگام سفر به یک کشور خارجی برای شما مفید باشد. زبان مورد نیاز خود را دانلود کنید تا امکان استفاده از آن در حالت آفلاین وجود داشته باشد. پس از این کار شروع به یادگیری آن از طریق فلش کارت و امتحانات کنید.

با عبارات و جملات ابتدایی برای مسافران در دسته‌بندی‌های مختلف شامل اعداد، مسیرها، موارد اضطراری و محل اقامت، کار خود را آغاز کنید. با پرداخت هزینه می‌توانید به عبارات پیشرفته دست پیدا کنید و هنگامی که آن‌ها را یاد گرفتید، می‌توانید خود را به وسیله امتحانات موجود در این برنامه امتحان کنید.

هر یک از دسته‌بندی‌ها، عبارت را در یک متن انگلیسی و همچنین زبان اصلی به تصویر می‌کشد. این برنامه همچنین عبارت را با لهجه محلی تلفظ می‌کند تا زمانی که در کشور مقصد حضور دارید، با لهجه آن آشنا شده باشید. از این برنامه می‌توانید برای برقراری سریع ارتباط با افراد خارجی استفاده کنید.

در حال حاضر نسخه iOS این برنامه وجود ندارد و باید هر زبان آن را به صورت جداگانه در این سیستم عامل دانلود کنید. نسخه اندروید این اپلیکیشن کامل است و برخلاف iOS، تمام زبان‌ها در یک برنامه وجود دارند، البته باید به این نکته اشاره کنیم که ویژگی‌های آن‌ها تفاوتی با یکدیگر ندارند و برای دستیابی به عبارات پیشرفته همچنان می‌توانید در برنامه‌های جداگانه iOS نیز پول پرداخت کنید.

Simply Learn Languages

Simply Learn Languages

سازنده: .Simya Solutions Ltd قیمت: رایگان تا ۴۹.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۶.۶ و ۸۰ مگابایت زبان:

افزونه Flunet

آموزش رایگان زبان

اگر به دنبال آموزش رایگان زبان فرانسوی هستید، به شما افزونه «Fluent» را پیشنهاد می‌کنیم. این افزونه در هر صفحه وب چندین کلمه را به فرانسوی ترجمه می‌کند، در حالی که زبان اکثر بخش‌های متن همچنان انگلیسی باقی می‌ماند. ماوس را روی این کلمات نگه دارید تا معنی انگلیسی آن‌ها ظاهر شود. توسط این افزونه می‌توانید با تلفظ کلمات در زبان فرانسوی آشنا شوید و همچنین آن‌ها را ذخیره کنید.

هر زمان که بخواهید می‌توانید عملکرد این افزونه را متوقف کرده یا با استفاده از تایمر، برای مدتی مانع از ترجمه کلمات شوید. می‌توانید تنظیمات Fluet را دستکاری کنید تا در سایت‌های مهم مانند گوگل Docs یا سایت‌های بانکی اجرا نشود و کلمات در زبان فرانسوی به نمایش گذاشته نشوند. امکان تنظیم سایت‌ها به صورت دستی نیز برای کاربران فراهم شده و می‌توانید سطح سختی کلمات را نیز مشخص کنید.

در حال حاضر Fluent تنها امکان یادگیری رایگان زبان فرانسوی را برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، فراهم می‌کند اما تیم سازنده این افزونه قصد دارد در آینده زبان‌های بیشتری را به آن اضافه کند. این افزونه رایگان را از این لینک برای کروم دانلود کنید.

سایت Most Common Words

آموزش رایگان زبان

سایت «Most Common Words» یا MCW بجای آموزش صفر تا صد یک زبان جدید، امکان یادگیری کلمات رایج را برای شما فراهم می‌کند. این ایده چندان بد نیست و اگر در کنار MCW از اپ‌ها یا سایت‌های دیگری برای آموزش رایگان زبان استفاده کنید، می‌توانید توانایی‌های خود را افزایش دهید.

در فرمت فلش کارت، این سایت ۱۰۰۰ کلمه رایج در زبان‌های مختلف مانند اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، روسی و چینی تجاری به افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، آموزش داده می‌شود. همانطور که از نام زبان چینی تجاری می‌توان حدس زد، کلمات رایج در زمینه تجارت و کسب و کار در اختیارتان قرار می‌گیرند. این سایت برای افرادی که به زبان چینی مسلط هستند، زبان انگلیسی تجاری را در نظر گرفته است.

تماشای فیلم با زبان جدید

آخرین راه برای آموزش رایگان زبان جدید، تماشای فیلم با این زبان است. برای این کار باید فیلمی که در گذشته دیده‌اید را انتخاب کنید و به سراغ یک فیلم جدید نروید. در هنگام مشاهده فیلم با زبان جدید مغز شما می‌خواهد زبان یاد بگیرید، بنابراین روی موضوع فیلم یا درک شخصیت‌ها تمرکز نکنید. مشاهده دوباره فیلم‌ها باعث می‌شود علاوه بر لذت بردن از آن‌ها، یک زبان جدید نیز یاد بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی