ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش‌ها به طرح پرحاشیه‌ی «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» چه بود؟

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی از آن دسته طرح‌هایی است که هم دو سال پیش با ارائه پیش نویس اولیه‌اش مورد هجمه کارشناسان و رسانه‌ها و بسیاری از نمایندگان خانه ملت قرار گرفت هم با دوباره مطرح ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی از آن دسته طرح‌هایی است که هم دو سال پیش با ارائه پیش نویس اولیه‌اش مورد هجمه کارشناسان و رسانه‌ها و بسیاری از نمایندگان خانه ملت قرار گرفت هم با دوباره مطرح شدن آن در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی.

طرح جدید که تغییراتی نسبت به قبل داشته از دو روز پیش که به صورت عمومی منتشر شده، بازخوردهای فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی رقم زده؛ واکنش‌هایی که دامنه آن از سمت خود نمایندگان در مجلس تا کارشناسان ارتباطات و مدیران فعال در حوزه فناوری را در برمی‌گیرد. در این مطلب نگاهی به چند واکنش مهم این افراد خواهیم داشت.

واکنش اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را باید یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها دانست. او در توییتی اعلام کرد که مجلس به دنبال توانمندسازی مردم در فضای مجازی است و نه تهدید انگاری. این توییت توسط «محمد جواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات بازنشر شد و نشان داد که وزیر ارتباطات از آنچه «محمدباقر قالیباف» می‌گوید، استقبال می‌کند. می‌توان ادعا کرد قالیباف در این توییت مخالفت ضمنی خود را با این طرح اعلام کرده است هرچند هنوز صحبتی به طور رسمی و مستقیم از وی در اینباره منتشر نشده است.

«رضا رشیدپور» مجری شناخته‌شده‌ی تلویزیونی و برنامه‌ساز از اولین کسانی بود که واکنش جالبی به این طرح داشت. او با اشاره به سالگرد ویندوز ۹۵ آن را مصادف با طرح مجلس خواند و تلویحا یک نوع عقب ماندگی را در توییت خود نسبت به مفاد این طرح متذکر شد.

 

حسن نمکدوست از اساتید ارتباطات کشور که فعالیت خوبی هم در شبکه اجتماعی توییتر دارد این طرح را با نگاهی انتقادی به چالش کشید. نمکدوست معتقد است طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی نقض حقوق ملت است و برای این موضوع دلایل مختلفی را نیز ارائه کرده است.

«مهدی انجیدنی» مدیرعامل پیام رسان بومی گپ نیز با توییتی انتقادی و با لحنی خودمانی‌تر نسبت به این طرح واکنش نشان داد. او از اظهار نظر افراد غیرمتخصص درباره این موضوعات کاملا تخصصی گلایه دارد.

«مصطفی تاجزاده» فعال اصلاح طلب و سیاسی سابق نگاهی کنایه آمیز به این طرح داشت و از نمایندگان خانه ملت نسبت به مطرح کردن چنین طرحی گله تندی در صفحه توییتر شخصی خود به عمل آورد.

مجتبی توانگر پژوهشگر و سیاستمدار اصولگرای ایرانی است. او همچنین نماینده استان تهران در مجلس یازدهم است و در یک رشته توییت مخالفت صریح خود را نسبت به این طرح نشان داده. او مسدودسازی این شبکه‌ها را بهترین راه‌حل ندانسته و معتقد است تعامل و گفتگو با پلتفرم‌های خارجی راه حل بهتری است.

«کاظم دلخوش اباتری» که چهار دور نماینده مجلس شهر صومعه سرا بوده نظر دیگری دارد و گفته کمتر کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی است اما در عین حال تاکید کرده که گسترش فضای مجازی را نیز باید در نظر گرفت و به رفع کردن محدودیت‌ها تاکید کرده است.

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده استان قم مجلس فعلی با مخالف صریح خود با فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی که مستقیما با زندگی مردم سر و کار دارند تاکید کرده و از آن سو اعلام کرده که با بی‌بند و باری در فضای مجازی نیز مخالف است. او نیز به قانونگذاری در زمینه فضای مجازی تاکید کرده است. نکته مهم اینجاست که نام وی در بین ۴۰ نماینده‌ای که این طرح را امضا کرده‌اند، دیده می‌شود.

«اردشیر مطهری» نماینده گرمسار در مجلس نیز با این طرح مخالفت صریح خود را اعلام کرده است. او اعلام کرده این طرح معیشت فعلی مردم را بدتر می‌کند.

گفتنیست «مجتبی رضاخواه » نماینده مردم تهران نیز در گفتگو با دیجیاتو با این طرح مخالفت‌هایی داشته و به تفصیل درباره آن صحبت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • aref
    aref | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    بیچاره مردم که به چه کسانی رای دادند.بجای گرفتن دست مردم بی ربط بیخودی پاچه ی ملت رو میگیرند.البته خودم یکیش که رای دادم اوضاع اقتصادی اجتماعی درست بشه، نشد که هیچ بدترم شد.آقای مجلس از بالا اصلاح کن بیاد پایین نه از پایین به بالا...به امید ایرانی بهتر

  • alirezatha
    alirezatha | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    خوشم میاد اینk همش یه خبری میسازن و سرتونو گرم میکنن و شما هم خوب سرتون گرم میشه

    اول میگن واردات مودم ممنوع یه هفته مشغولش میشین بعد میگن نه کی گفته ممنوعه

    بعد میگن واردات سی پی یو ممنوع یه هفته سرتونو گرم میکنن دوباره تکذیب میکنن

    بعد میگن گوشی بالای 300 یورو نباید وارد بشه یه مدت مشغولش باشین بعد میگن نه اشتباه گفتیم

    الانم یه داستان جدید شما هم هر دفعه عین چی درگیرش میشین

    خواهش میکنم یه ذره فکر کنید

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    مجلس اقلیت ها ??

    • porsesh
      porsesh | ۶ شهریور ۱۳۹۹

      تازه ۳۰ درصد هم نبوده... حالا مگه چی می‌شد با مشارکت همه از جمله کودک ۱ ساله هم انجام می‌شد باز همین اینا اونجا نشسته بودند

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    مجلسی که با مشارکت ۳۰ درصد مردم ایران بر سر کار آمده چه قوانینی می خواد تصویب کنه

    • آریا
      آریا | ۶ شهریور ۱۳۹۹

      12 درصد

مطالب پیشنهادی