ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا تیزر سری RTX 3000 را منتشر کرد [تماشا کنید]

انویدیا در آستانه برگزاری رویداد «جی‌فورس» در هفته آینده، تیزر طراحی کارت گرافیک نسل بعد این شرکت را منتشر کرد. مهندسان و طراحان انویدیا در ویدیوی جدیدی که این شرکت منتشر کرده در مورد ویژگی‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

انویدیا در آستانه برگزاری رویداد «جی‌فورس» در هفته آینده، تیزر طراحی کارت گرافیک نسل بعد این شرکت را منتشر کرد.

مهندسان و طراحان انویدیا در ویدیوی جدیدی که این شرکت منتشر کرده در مورد ویژگی‌های کارت گرافیک مبتنی بر معماری «امپر» (Ampere) صحبت کردند. شایعاتی که اخیراً منتشر شده‌اند از معرفی سری RTX 3000 از جمله کارت گرافیک RTX 3080 و کارت گرافیک پرچمدار RTX 3090 در تاریخ اول سپتامبر (۱۱ شهریور) خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد در لحظات پایانی ویدیو قسمتی از کارت RTX 3090 نمایش داده می‌شود. شایعاتی که اخیراً منتشر شده‌اند از طراحی X شکل این کارت گرافیک و همچنین طراحی جدید مسیر خنک کننده خبر می‌دهند. انویدیا در این ویدیو تأکید زیادی روی سیستم خنک کننده دارد و می‌گوید برای بهبود جریان هوا و از میان برداشتن برخی از محدودیت‌های خنک کننده‌های فعلی، سیستم کولینگ کارت گرافیک جدید را از نو طراحی کرده است.

تصویر منتسب به RTX 3090

طراحی X شکل و بازطراحی سیستم خنک کننده سبب تغییر کانکتور برق کارت گرافیک جدید شده است. انویدیا می‌گوید در کارت گرافیک جدید از کانکتور ۱۲ پین استفاده کرده که ابعاد کوچکتری در مقایسه با دو کانکتور ۸ پین دارد. انویدیا همراه با کارت جدید آداپتور سازگار با کابل‌های ۸ پین را عرضه می‌کند. انویدیا می‌گوید استفاده از کانکتور ۱۲ پین سبب افزایش فضا روی برد و استفاده از قطعات بیشتر و سیستم کولینگ بهتر شده است.

انویدیا همچنین در این ویدیو به استفاده از فنر جدید و باریکی اشاره می‌کند که استفاده از آن فضای مورد نیاز برای تعبیه قاب پشتی در این کارت گرافیک را فراهم کرده است. بر اساس شایعات منتشر شده، کارت گرافیک RTX 3090 سه اسلات را اشغال می‌کند و با ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X و قیمت ۱۴۰۰ دلار از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    مطمئنید که قیمتش ققط ۱۴۰۰ دلاره؟! RTX 2080 الان ۲۵۰۰ دلار قیمت داره

    • Mahyar
      Mahyar | ۷ شهریور ۱۳۹۹

      کجا 2500 دلاره!!
      مدل پایه 2080 از 1000 دلار شروع میشه

مطالب پیشنهادی