ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس حالا بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد

بر اساس «شاخص میلیاردرهای بلومبرگ»، دیروز (۵ شهریور) ارزش دارایی‌های «جف بزوس» از ۲۰۲ میلیارد دلار عبور کرده است. بدین ترتیب مدیرعامل آمازون به اولین نفری در دنیا تبدیل شد که ثروتش از ۲۰۰ میلیارد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

بر اساس «شاخص میلیاردرهای بلومبرگ»، دیروز (۵ شهریور) ارزش دارایی‌های «جف بزوس» از ۲۰۲ میلیارد دلار عبور کرده است. بدین ترتیب مدیرعامل آمازون به اولین نفری در دنیا تبدیل شد که ثروتش از ۲۰۰ میلیارد دلار بیشتر می‌شود. «بیل گیتس» با ۷۸ میلیارد دلار ثروت کمتر پشت سر بزوس در رده دوم قرار گرفته است.

بزوس افزایش ثروتش را مدیون سهام آمازون است که ارزش آن در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است. مؤسس آمازون سال ۲۰۱۸ پس از اینکه ثروتش از ۱۵۰ میلیارد دلار عبور کرد به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل شد. بزوس سال ۲۰۱۷ و زمانی که ۹۰ میلیارد دلار ثروت داشت برای اولین بار ثروتمندترین مرد دنیا لقب گرفت.

جف بزوس

ارزش سهام آمازون فروردین ماه امسال به دلیل افزایش بی سابقه خریدهای اینترنتی رکورد زد و از آن زمان تاکنون با طی روند صعودی ارزش این شرکت را صدها میلیارد دلار بیشتر کرده و سود چشمگیری را نیز عاید سرمایه گذاران کرده است. ارزش آمازون حالا به رقم باورنکردنی ۱.۷ تریلیون دلار رسیده و بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا را پس از اپل به ارزشمندترین شرکت در ایالات متحده مبدل نموده است.

دنیاگیری ویروس کرونا خرید اینترنتی اقلامی مثل ماسک و ضدعفونی کننده دست و همچنین خریدهای سوپرمارکتی را به شکل بی سابقه‌ای افزایش داد و همین عامل تأثیر به سزایی در رشد آمازون گذاشت. افزایش چشمگیر خریدهای اینترنتی سبب شد تا آمازون در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ درآمد ۸۸.۹ میلیارد دلاری را ثبت کند.

به گفته کارشناسان اگر بزوس تیر ماه سال قبل به دلیل جدا شدن از همسرش ۳۸ میلیارد دلار به او نداده بود، ثروتش زودتر به ۲۰۰ میلیارد دلار می‌رسید. «مکنزی بزوس» که پس از جدایی از بزوس فامیلی‌اش را به «اسکات» تغییر داده، در جایگاه سیزدهم جدول میلیاردهای بلومبرگ قرار گرفته و یکی از ثروتمندترین زنان دنیا به شمار می‌رود. ثروت شخصی او بیش از ۶۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad Siushi
    Mohammad Siushi | ۶ شهریور ۱۳۹۹


    جف بزوس و البته زاکربرگ اخرش یه گند بزرگی میزنن
    شک ندارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی