ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیرعامل توییتر
کسب و کار

آیا موفقیت در گرو کار شبانه روزی است؛ پاسخ مدیرعامل توییتر را بخوانید

طبق تازه ترین حرف های جک دورسی این گفته که کارآفرینان باید شب ها هم کار کنند و حتی یک روز هم استراحت نکنند دیگر قدیمی شده است. در واقع به باور مدیرعامل توییتر این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

طبق تازه ترین حرف های جک دورسی این گفته که کارآفرینان باید شب ها هم کار کنند و حتی یک روز هم استراحت نکنند دیگر قدیمی شده است. در واقع به باور مدیرعامل توییتر این نگرش غالبا منجر به شکست می شود.

دورسی که در یک برنامه پادکست حضور یافته بود در صحبت هایش اینطور گفت:

من ترجیح می دهم کارهایم را طوری بهینه کنم که هر ساعت از آن معنا دار باشد (یا حتی هر دقیقه آن) تا اینکه تعداد ساعات کاری ام را بالا ببرم. علت هم این است که تازه فهمیده ام بالا بردن ساعت های کاری کیفیت آن را پایین می آورد.

این میلیاردر ۴۳ ساله در ادامه گفت:

وقتی مردم مجبور شوند برای ساعت های طولانی کار کنند بسیار سفت و سخت می شوند. در واقع در این شرایط انسان دیگر هوشیاری خود را از دست می دهد و متوجه نیست که چه اتفاقاتی پیرامونش رخ می دهند.

خودآگاهی یک خصیصه شخصی است که دورسی باور دارد بسیار در موفقیتش دخیل بوده است.

مدیرعامل توییتر

بسیاری از مردم تصور می کنند که موفقیت یعنی روزی ۲۰ ساعت کار کنند و ۴ ساعت بخوابند زیرا این چیزی است که ظاهری افرادی مانند ایلان ماسک انجام می دهند اما دورسی معتقد است که این روش فایده چندانی ندارد. (قبلا مدیرعامل تسلا گفته بود که گاهی اوقات ۸۰ تا ۹۰ ساعت در هفته کار میکند و حتی زمانی در طول یک هفته ۱۲۰ ساعت کار کرده و این کار خود را دیوانگی خوانده است).

دورسی مدتی است که زمانهایی از روز کاری خود را به تفکر و تامل اختصاص می دهد تا بیشترین بهره را از زمان خود ببرد.

پیش از آنکه کارکنان توییتر و اسکوئر (دیگر شرکت تحت مدیریت دورسی) به خاطر کرونا کار از منزل را آغاز نمایند روز کاری دورسی از ۵ صبح با مدیتیشن آغاز می شد. او می گوید مدیتیشن vipassana را انجام می دهد: تکنیکی که روی مشاهده و درک الگوهای فکری تمرکز دارد (این مدیر موفق در سال ۲۰۱۸ و درست در روز تولد خود سفری ۱۰ روزه به میانمار داشت تا این تکنیک مدیتیشن را یاد بگیرد و این زمان مصادف شد با حمله نظامیان میانمار به مسلمانان روهینگیا. در نتیجه بسیاری دورسی را به خاطر این سفر مورد انتقاد قرار دادند).

بعد از مدیتیشن نوبت به نوشیدن قهوه و پیاده روی هشت کیلومتری او از منزل به محل کار می رسد که حدودا یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول می انجامد. دورسی می گوید در طول مسیر معمولا به پادکست و کتاب های صوتی گوش می دهد تا در این بازه هم یاد بگیرد.

دورسی ادامه می دهد که در این رویکرد او با مدیتیشن ذهن خود را آرام می کرد، با پیاده روی روزانه ورزش را به برنامه خود افزود و با گوش دادن به کتاب های صوتی درس های کوچکی می گرفت و اینگونه خود را برای جلسات کاری آماده می کرد.

اگر این کارها را انجام نمی دادم روز احتمالا وحشتناکی را شروع می کردم و حسم این بود که کلی کار مفید برای خودم انجام داده ام و اینطور به نظر می رسید که یک روز کامل دیگر دارم!

دورسی همچنین می گوید که در گذشته هر هفت روز هفته فقط وعده شام را تناول می کرده تا دیگر حواسش پرت صبحانه و ناهار نشود.

متوجه شدم در طول وعده های غذایی حذف شده میتوانم کارهای زیادی انجام دهم زیرا تمرکزم بیشتر شده بود و زمان بیشتری داشتم تا صرف کار نمایم. دورسی زمان روزانه خود را میان دو شرکت توییتر و اسکوئر تقسیم میکند. صبح ها در توییتر است و عصرها در اسکوئر و در پایان روز به خانه می رود و شام می پزد و استراحت می کند.

او می گوید در پایان روز این سوال را از خود میپرسم: من امروز چه یاد گرفتم؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی