ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این آی مک هم اندازه قوطی نوشابه است [تماشا کنید]

آی مک کامپیوتری قدرتمند و زیباست اما جای زیادی اشغال می‌کند. یکی از کاربران خوش ذوق اینترنت برای از میان برداشتن این مانع «کوچکترین آی مک دنیا» را ساخته است. «Michael Pick»، می‌گوید کوچکترین آی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

آی مک کامپیوتری قدرتمند و زیباست اما جای زیادی اشغال می‌کند. یکی از کاربران خوش ذوق اینترنت برای از میان برداشتن این مانع «کوچکترین آی مک دنیا» را ساخته است.

«Michael Pick»، می‌گوید کوچکترین آی مک دنیا را ساخته و با آپلود ویدیو در یوتیوب پروسه ساخت آن را از ابتدا تا انتها شرح داده است. این کامپیوتر مینیاتوری که تقریباً هم اندازه قوطی ردبول است، به گفته سازنده بازی ماینکرفت را با نرخ هزار فریم بر ثانیه اجرا می‌کند.

Pick برای ساخت این آی مک کوچک از کیس چاپ شده با پرینتر سه بعدی، رزبری پای و نمایشگر ۷ اینچی IPS استفاده کرده است. او برای اینکه همه قطعات درون کیس جا شوند مجبور شد دو پورت USB و درگاه اترنت را از رزبری پای جدا کند و با متصل کردن دانگل بی سیم به پورت USB باقی مانده، ماوس و کیبورد را به کامپیوتر وصل کرد.

برق مورد نیاز این آی مک توسط درگاه USB-C که زیر نمایشگر و کنار پورت USB 2 قرار گرفته تأمین می‌شود. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد قطعات، پردازنده به هیت سینک مجهز شده و یک فن کوچک هم هوای گرم را از کیس خارج می‌کند.

Pick برای اینکه این آی مک به نمونه واقعی نزدیک‌تر شود، کیس آن را با اسپری نقره‌ای رنگ کرد و لوگوی اپل را نیز زیر با دقت زیر نمایشگر قرار داد. حاشیه صفحه نمایش نیز با اسپری مشکی رنگ ایجاد شد تا این کامپیوتر کوچک هر چه بیشتر به نمونه واقعی شبیه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir
    Amir | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    احمق اونی که اینو ساخته کاراییش چیه به این کوچکی

  • نیما
    نیما | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    عالی بود

  • rezaei۶۴
    rezaei۶۴ | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    جالب بید.

مطالب پیشنهادی