ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزار Triada
تکنولوژی

فروش گوشی های چینی آلوده به بدافزار در آفریقا

بدافزاری که بدون اجازه کاربران، آنها را در سرویس های اشتراکی ثبت نام می کرد روی هزاران گوشی موبایل فروخته شده در آفریقا کشف شده است. شرکتی به نام Upstream که در زمینه مبارزه با تقلب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

بدافزاری که بدون اجازه کاربران، آنها را در سرویس های اشتراکی ثبت نام می کرد روی هزاران گوشی موبایل فروخته شده در آفریقا کشف شده است.

شرکتی به نام Upstream که در زمینه مبارزه با تقلب فعالیت دارد کد مخرب مربوط به این بدافزار را روی ۵۳ هزار گوشی برند Tecno که در اتیوپی، کامرون، مصر، غنا و آفریقای جنوبی فروخته شده اند، کشف کرده است.

کمپانی تولید کننده Tenssion در مصاحبه با نشریه های خبری گفته است که این بدافزار در زنجیره تامین و بدون اطلاع آن روی گوشی ها نصب شده است.

جفری کلیوز رئیس پلتفرم Secure-D در شرکت Upstream پیرامون این خبر گفت:

این حقیقت که بدافزار مذکور از قبل روی گوشی هایی نصب شده که عموما توسط خانواده های کم درآمد خریداری می شوند همه چیز را در مورد این صنعت به شما می گوید.

گوشی Tecno

بدافزار مورد نظر که Triada نام داد، کدهای مخربی به نام xHelper را روی گوشی های اندرویدی نصب می کند. این کدها در ادامه سرویس های اشتراکی را پیدا می کنند و درخواست های جعلی از جانب کاربر برای ثبت نام در آنها ارسال می کنند و تمام این فرایندها در خفا و بدون اطلاع کاربر انجام می گیرد.

در صورتی که درخواست ثبت نام با موفقیت روبرو شود، اعتبار از پیش پرداخت شده کاربر را مصرف می کند. Upstream در گزارش خود به کشف «فعالیت مشکوک» روی بیش از ۲۰۰ هزار گوشی Tecno پی برده است.

براساس اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، هلدینگ Transsion یکی از تولیدکنندگان مطرح موبایل در چین است و در آفریقا بیشترین مقدار فروش را دارد. Tecno Mobile در پاسخ به این خبر بیانیه ای صادر کرده و گفته این یک مساله امنیتی قدیمی است، رفع شده و پچ مربوط به آن در ماه مارس ۲۰۱۸ منتشر شده است. اما اگر کاربری با این بدافزار روبرو شده باید آپدیت OTA را روی گوشی خود نصب کند یا برای دریافت کمک با واحد خدمات پس از فروش این شرکت تماس حاصل نماید.

در ادامه بیانیه Tecno می خوانیم:

هر نرم افزاری که روی گوشی های تولیدی ما نصب می شوند تست های امنیتی سفت و سختی را پشت سر می گذارند.

در ابتدای امسال شرکت امنیتی Malwarebytes نسبت به نصب اپ های مشابه روی گوشی های تولیدی یک شرکت چینی دیگر هشدار داد. این گوشی ها نیز عمدتا توسط خانواده های کم درآمد در آمریکا خریداری می شدند.

در سال ۲۰۱۶ نیز محققی به نام رایان جانسون دریافت که بیش از ۷۰۰ میلیون گوشی اندرویدی با بدافزار از پیش نصب شده روی آنها وارد بازار می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    به افریقایی ها هم رحم نکردن خفاشخورهای چینی

  • فراز
    فراز | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    بازم چین بازم دزدی، دیگه هر خبر عجیبی از چین برسه تعجب نمیکنم چون روی همه دزدای تاریخ رو سفید کردن

مطالب پیشنهادی