ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری دولت آمریکا در هوش مصنوعی و رایانش کوانتومی

کاخ سفید از سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در دو حوزه بسیار پرآتیه یعنی هوش مصنوعی و رایانش کوانتومی خبر داد. دولت آمریکا فوریه ۲۰۱۹ با صدور فرمان اجرایی جدید دستور تقویت جایگاه ایالات متحده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

کاخ سفید از سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در دو حوزه بسیار پرآتیه یعنی هوش مصنوعی و رایانش کوانتومی خبر داد.

دولت آمریکا فوریه ۲۰۱۹ با صدور فرمان اجرایی جدید دستور تقویت جایگاه ایالات متحده در حوزه هوش مصنوعی را داد. دولت ترامپ همچنین فوریه سال جاری میلادی نیز دستور سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی و رایانش کوانتومی غیرنظامی تا سال ۲۰۲۲ را داد.

طرح جدید کاخ سفید منابع مالی مورد نیاز بخش تحقیق و توسعه مؤسسات خصوصی و علمی وابسته به آژانس‌های فدرال آمریکا را تأمین می‌کند تا آنها در زمینه‌هایی همچون رایانش کوانتومی، یادگیری ماشینی و بینایی کامپیوتری به «پیشرفت‌های متحول کننده» دست یابند.

«مایکل کراتسیسوس» (Michael Kratsios)، مدیر ارشد امور فناوری ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مؤسساتی که دولت آمریکا در آنها سرمایه گذاری کرده هاب‌های تکنولوژی سطح جهانی هستند که نوآوری آمریکا را به جلو پیش خواهند برد و نیروی انسانی آمریکا در قرن ۲۱ را ایجاد خواهند کرد.

پنج مؤسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی وابسته به بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF) و همچنین دو مؤسسه وابسته به وزارت کشاورزی این کشور هر کدام ۲۰ میلیون دلار دریافت می‌کنند. پنج مرکز جدید وابسته به وزارت انرژی آمریکا نیز که در زمینه اطلاعات کوانتومی تحقیق می‌کنند در طول پنج سال ۶۲۵ میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

«پاول دابار» (Paul Dabbar)، معاون علمی وزارت انرژی ایالات متحده در گفتگویی تلفنی گفت که علم کوانتومی نسبت به هوش مصنوعی مزایای بیشتری را برای آمریکا به دنبال خواهد داشت و افزود این طرح مثل برنامه آپولو و پروژه ژنوم انسان به موفقیت خواهد رسید.

به گفته دابار اختصاص بودجه ۶۲۵ میلیون دلاری وزارت انرژی به رایانش کوانتومی توجه غول‌های فناوری از جمله اینتل و مایکروسافت را جلب کرده و این شرکت‌ها با اختصاص نیروی انسانی و ارسال تجهیزات در تأسیس مراکز مشارکت می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    دولت ایران هم ۴۰ ساله روی حوره علمیه سرمایه گذاری میکنه واسه ترویج احکام جماع و مستراح

  • آریا
    آریا | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    درود به دولت ترامپ . نشون بده دنیا دست کیه
    فقط یه بودجه هم برای امنیت سایبری و جلوگیری از سرقت تکنولوژی تخصیص بده برای محکم کاری هم چینی جماعت را نزدیک مراکز تحقیقاتی و علمی هم راه نده

مطالب پیشنهادی