ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای کره شمالی
تکنولوژی

تلاش تازه دولت آمریکا برای بازپس گیری رمزارزهای سرقتی از هکرهای کره شمالی

دولت ایالات متحده آمریکا امروز برای در دست گرفتن کنترل ۲۸۰ حساب بیتکوین و اتریومی به دادگاه درخواست داد که تصور می شود پول های سرقتی توسط هکرهای کره شمالی از دو صرافی رمزارز را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

دولت ایالات متحده آمریکا امروز برای در دست گرفتن کنترل ۲۸۰ حساب بیتکوین و اتریومی به دادگاه درخواست داد که تصور می شود پول های سرقتی توسط هکرهای کره شمالی از دو صرافی رمزارز را در خود نگه می دارند.

اسناد دادگاه اطلاعاتی در خصوص صرافی های هک شده ندارند با این حال نشان می دهند که هکرهای کره شمالی در دو تاریخ یعنی یکم جولای ۲۰۱۹ و ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ اقدام به سرقت از این صرافی ها کرده اند.

در زمان انجام سرقت اول هکرهای کره شمالی ۲۷۲ هزار دلار توکن و رمزارز (شامل توکن های پروتن، PlayGame و IHT Real Estate Protocol ) را سرقت کرده اند و در عملیات هک دوم بالغ بر ۲.۵ میلیون دلار رمزارز را به سرقت برده اند.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند که با استفاده از تحلیل بلاکچین موفق شده اند پول های سرقتی از دو صرافی رمزارز را در ۲۸۰ حساب کاربری ردیابی کنند.

براساس اسناد دادگاه دولت آمریکا معتقد است که هکرهای کره شمالی با استفاده از تکنیکی به نام Chain Hopping اقدام به پولشویی رمزارزهای سرقتی کرده اند. در این تکنیک که با نام blockchain hopping هم شناخته می شود پول ها از یک رمزارز خاص تامین و سپس به رمزارز دیگری تبدیل می شوند (مثلا اتریوم به Stellar تبدیل می شود).

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که هکرهای کره شمالی معمولا پول ها را از یک صرافی سرقت می کنند و سپس آن را به صرافی دیگری انتقال می دهند و بعد از شستن چندین باره آن (یا به عبارتی تبدیل چندین باره آن) کلیه پول ها را درون ۲۸۰ حساب بیتکوین و اتریوم جمع آوری می کنند.

حالا دولت آمریکا بر آن شده تا کنترل تمامی این حساب ها را در دست بگیرد و پول های سرقتی را به صرافی های رمزارز یا مالکان اصلی آنها بازگرداند.

دولت آمریکا مدعی شده که این حساب ها به کره شمالی تعلق دارند و هکرها آنها را با هدف پولشویی ایجاد کرده اند. در سپتامبر سال ۲۰۱۹ سه گروه هکری کره شمالی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شدند و دارایی های مربوط به شرکت های پوششی این گروه ها نیز مسدود شد. حالا به نظر می رسد که قرار است همین اتفاق برای ۲۸۰ حساب رمزارز دیگر بیافتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hasan
    hasan | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    مگه نمیگفتن رمز ارزها غیر قابل ردیابین و نمیشه تحریم کرد؟ پس چجوری تجزیه تحلیل کرده و ردشو زده؟

    • Saeid Azm
      Saeid Azm | ۷ شهریور ۱۳۹۹

      اطلاعات از این قبیل توسط صرافی ها به واسطه وجود والت هاشون گزارش داده میشه

    • rezvansoft
      rezvansoft | ۸ شهریور ۱۳۹۹

      اینجور هم نیست، مثلا در بیت کوین شما به راحتی میتونی بفهمی چقد پول از چه کیف پولی به چه کیف پولی رفته و همینجور تراکنش های هر کیف پول رو نگاه کنی یا حتی میتونی ببینی کیف پول ها چقد پول داخلشه، تنها چیزی که متمایزش میکنه اینه که نمیتونی بفهمی صاحب کیف پول کیه.

    • طاووس
      طاووس | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

      منظورشون غیر قابل کنترله
      و کاملاً مشخصه کی چیکا میکنه

مطالب پیشنهادی