ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی برای بقا می‌جنگد؛ ذخیره قطعات موبایل در آستانه اجرای تحریم

تنها سه هفته دیگر تا اجرای قانون ممنوعیت مراوده شرکت‌های تراشه ساز با هواوی باقی مانده و این شرکت به منظور بقا با تلاش شبانه روزی در حال انبار کردن قطعات موبایل است. بر اساس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

تنها سه هفته دیگر تا اجرای قانون ممنوعیت مراوده شرکت‌های تراشه ساز با هواوی باقی مانده و این شرکت به منظور بقا با تلاش شبانه روزی در حال انبار کردن قطعات موبایل است.

بر اساس گزارش روزنامه Nikkei ژاپن، هواوی به دلیل نزدیک شدن به تاریخ اجرای قانون منع مراوده شرکت‌های تراشه ساز با این شرکت، در حال انبار کردن قطعات مختلف موبایل از جمله چیپست 5G، آنتن وای فای، تراشه‌های رادیویی و دیگر قطعات مهم از شرکت‌هایی همچون مدیاتک، Realtek, Novatek, RichWave و غیره است.

دولت آمریکا ۲۷ مرداد ماه امسال ممنوعیت فروش قطعات به هواوی توسط شرکت‌هایی که از تجهیزات آمریکایی استفاده می‌کنند را اعلام کرد. پس از اجرای این قانون، شرکت‌هایی که بخواهند به هواوی قطعه بفروشند باید از دولت ایالات متحده اجازه بگیرند. دولت آمریکا تا تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) به شرکت‌ها مهلت داده تا با هواوی تجارت کنند.

تحلیلگران صنعت پیش بینی کرده‌اند در صورتی که هواوی نتواند قطعات مهم موبایل را تأمین کند، صادرات گوشی‌هایش در سال آینده میلادی تا ۷۵ درصد کاهش خواهد یافت. هواوی برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی سخت مشغول انبار کردن قطعات مختلف است و آنطور که در گزارش نوشته شده در حال ذخیره کردن قطعات آزمایش نشده و حتی نیمه تمام است.

یک منبع آگاه به روزنامه ژاپنی می‌گوید: «هواوی ساعت ۴ صبح با تأمین کنندگان تماس تلفنی می‌گیرد و نیمه شب‌ها با آنها ویدیوکنفرانس برگزار می‌کند. این شرکت حالا برای بقا می‌جنگد و همواره در حال تغییر دادن برنامه هاست.»

یکی از تأمین کنندگان قطعه موبایل جنگیدن هواوی برای بقا را تأیید کرد و گفت: «ما کاملاً پیرو قوانین ایالات متحده هستیم، ولی سعی می‌کنیم پاسخگوی نیاز مشتری باشیم. تنها سه هفته برای ارسال قطعات به هواوی [بدون اجازه آمریکا] فرصت داریم، بنابراین علاوه بر تراشه‌های تکمیل شده، محصولات نیمه تمام و ویفرهای ناقص را که هنوز بسته بندی و آزمایش نشده‌اند را هم می‌فرستیم.»

برخی کارشناسان از این تحریم به عنوان سخت‌گیرانه‌ترین تحریم واشنگتن علیه هواوی یاد کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۸ شهریور ۱۳۹۹

    به نظر من برنامه ی هواوی و چین اینه که تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با همین وضعیت ادامه بدن. اگر دموکرات ها رای آوردن که احتمالا مشکلشون حل بشه. ولی اگر ترامپ دوباره رای بیاره، اون وقت احتمالش زیاده که بخوان مقابله به مثل کنن.
    اگرم بخوان مقابله به مثل کنن، باید سریع عمل کنن و مثل دولتمردان لیبرال و ترسوی ما سیاست گام به گام در پیش نگیرن! چون اون موقع آمریکا راحت می‌تونه خودش رو با شرایط وفق بده. اما در فرصت کم، شرکتی مثل اپل هیچ کاری از دستش بر نمیاد چون طبیعتا جایگزین کردن تامین کننده‌ی جدید فرایند زمان بریه. به خاطر همین اگر چین سریع و شجاعانه عمل کنه آمریکا مجبوره کوتاه بیاد.
    کاری که اگر ما سر نفتمون انجام داده بودیم، الان وضعمون خیلی بهتر از این بود!
    البته که همین الانشم به نظرم چین زیادی لفتش داده. ولی احتمالا هدفشون اینه که در صورت رای نیاوردن ترامپ، روابطشون با آمریکا به حالت قبل برگرده. هر چند فکر نکنم هیچ وقت بتونن به اون نقطه‌ی قبلی برسن!

  • آریا
    آریا | ۸ شهریور ۱۳۹۹

    پس هنوز تحریم ها اعمال نشده بود که هی هواوی گرد و خاک میکرد که پرفروشترین برند موبایل شدیدم و از سامسونگ جلو زدیم اونم به لطف فروش در چین ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی