ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بازی تاج و تخت در جهنم سبز؛ مرسدس AMG می‌خواهد رکورد پورشه پانامرا را بشکند

چند روز پیش پورشه پانامرا 2021 با ثبت زمان 7:29.81 عنوان سریع‌ترین خودروی تشریفاتی را از آن خود کرد. نسخه رکوردشکن از این مدل محبوب عضوی از سری توربو S بود. نیروبخش این نسخه همان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

چند روز پیش پورشه پانامرا 2021 با ثبت زمان 7:29.81 عنوان سریع‌ترین خودروی تشریفاتی را از آن خود کرد. نسخه رکوردشکن از این مدل محبوب عضوی از سری توربو S بود. نیروبخش این نسخه همان موتور آشنای 4 لیتری V8 و توئین توربو است که به لطف بازنگری‌ها خروجی آن حالا به 620 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر می‌رسد.

پیش از پانامرا توربو S، مرسدس AMG GT 63 S با رکورد 7:25.41 عنوان سریع‌ترین خودروی چهار نفره تولید انبوه را در اختیار داشت. البته این رکورد در بخشی از پیست نوربرگ‌رینگ که مسافت کوتاه‌تری دارد، ثبت شده است. بد نیست بدانید پیست نوربرگ‌رینگ دارای مسیرهای مختلفی است؛ مسیر اصلی کوتاه‌تر 20.6 و مسیر طولانی‌تر 20.83 کیلومتر طول دارد.

در هر حال AMG از ادعای پورشه در رابطه با رکوردشکنی چندان راضی نبوده و ظاهرا قصد دارد در همان مسیری که پانامرا رکورد جدیدی ثبت کرده، شانس خود را امتحان کند. این شرکت اخیرا با انتشار بخشی از ویدیوی مربوط به رکوردشکنی GT 63 S در سال 2018، گفته:

«رکورد ما در کلاس خود بهترین بود و تنها 0.3 ثانیه با رکوردی که احتمالا به‌تازگی شنیده‌اید، تفاوت دارد. شاید الان مناسب‌ترین زمان برای ورود مجدد به پیست باشد...»

حال سوال مهمی که پیش می‌آید اینست اگر AMG بخواهد رکورد پانامرا 2021 را بشکند، از کدام نسخه GT چهار در کوپه استفاده خواهد کرد؟ با توجه به اینکه پورشه زمان قبلی متعلق به AMG GT را با اختلافی اندک بهبود داده، احتمال می‌رود آفالترباخی‌ها از همان GT 63 S برای بازپس‌گیری تاج و تخت خود کمک بگیرند.

اما اگر AMG بخواهد با ثبت رکوردی بسیار بهتر پورشه پانامرا توربو S را تحقیر کند، به احتمال زیاد دست به دامان GT 73e خواهد شد. گفته می‌شود این نسخه که برای معرفی در ماه‌های آتی برنامه‌ریزی شده، از پیشرانه‌ای هیبریدی با قدرت تقریبی 800 اسب بخار سود خواهد برد. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور معروف 4 لیتری V8 توئین توربو تشکیل می‌دهد، یک موتور الکتریکی هم این نیروگاه قدرتمند را همراهی می‌کند.

در صورت صحت خروجی 800 اسب بخاری برای GT 73e این خودرو حدود 170 اسب بخار قدرت بیشتری در مقایسه با GT 63 S خواهد داشت؛ ضمن اینکه در مقایسه با پورشه پانامرا توربو S خروجی پیشرانه GT 73e حدود 180 اسب بخار بیشتر خواهد بود. با این حساب به نظر نمی رسد ثبت رکوردی بهتر توسط AMG کار دشواری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ شهریور ۱۳۹۹

    دیگه برام اخبار خودروهای درونسوز و بنزینی جذاب نیست
    درست مثل زمانی که دوربین های دیجیتال داشتند فراگیر میشدن و اخبار دوربین های نگاتیوی دیگه جذابیت نداشت

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۸ شهریور ۱۳۹۹

    یاد تبلیغ پراید افتادم....یارو گذاشت رو ترمز و کلا قوانین شتاب نیرو رو تغییر داد

  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۸ شهریور ۱۳۹۹

    فقط پراید رو باید تست کنن تا معنی شتاب و سرعت رو بفهمن،???

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    ?

مطالب پیشنهادی