ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

داروی درمان کرونا در گربه‌ها ممکن است برای انسان هم اثربخش باشد

محققان از احتمال اثربخشی یک داروی ضدویروس برای درمان کووید-۱۹ در انسان خبر داده‌اند که از آن برای درمان کرونا در گربه‌ها استفاده می‌شود. کارآزمایی بالینی این دارو به زودی آغاز خواهد شد و در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

محققان از احتمال اثربخشی یک داروی ضدویروس برای درمان کووید-۱۹ در انسان خبر داده‌اند که از آن برای درمان کرونا در گربه‌ها استفاده می‌شود. کارآزمایی بالینی این دارو به زودی آغاز خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن می‌توان از آن به عنوان روش درمانی جدید کرونا استفاده کرد. محققان می‌گویند این دارو مانع از تکثیر ویروس کرونا می‌شود.

بیماری کووید-۱۹ در اثر ابتلای فرد به ویروس کرونا یا همان SARS-CoV-2 ایجاد می‌شود. این ویروس پس از ورد به بدن تکثیر می‌یابد و برخی از افراد را به نوع حاد و مرگبار بیماری دچار می‌کند. به گفته محققان کاهش توانایی تکثیر ویروس از شدت عفونت در بدن کم کرده و به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری با ویروس مبارزه کند.

محققان دانشگاه «آلبرتا» کانادا می‌گویند تحقیقات دو ماهه نشان داده است که یک داروی ضدویروس که برای درمان کرونا در گربه‌سانان به کار می‌رود، در جلوگیری از تکثیر ویروس SARS-CoV-2 اثر بخش بوده است.

«Joanne Lemieux»، استاد بیوشیمی از دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا می‌گوید: «این دارو به احتمال زیاد در انسان‌ها جواب می‌دهد، بنابراین فکر می‌کنیم یک داروی ضدویروسی مؤثر برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خواهد شد.»

چهار آزمایشگاه در دانشگاه آلبرتا این داروی ضدویروس را علیه ویروس کرونا آزمایش کرده و یافته‌های خود را در ژورنال Nature Communications منتشر کرده‌اند. به گفته محققان این دارو در حالت کنونی خود قابلیت بکارگیری در کارآزمایی‌های بالینی را دارد، با این وجود آنها قصد دارند با دستکاری این دارو توانایی آن برای درمان کووید-۱۹ را بهبود دهند.

«Lemieux» در ادامه افزود: «معمولاً اگر دارویی بخواهد مجوز کارآزمایی بالینی را اخذ کند، باید اثربخشی آن در آزمایشگاه تأیید شود و سپس روی حیوانات آزمایش شود. این دارو برای درمان بیماری کرونا در گربه‌ها استفاده می‌شود و اثربخشی آن بدون ایجاد مسمومیت بوده است، به همین دلیل دیگر نیازی به پشت سر گذاشتن مراحل یاد شده نیست و ما می‌توانیم مراحل بعدی را انجام دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاها
    طاها | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    چه خوب به امید خدا

مطالب پیشنهادی