ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشنهاد ۱ میلیون دلاری تبعه روس به کارمند تسلا برای خرابکاری سایبری

روز گذشته پلیس اف بی آی آمریکا یک تبعه روس را که به تازگی به این کشور سفر کرده به جرم پیشنهاد رشوه یک میلیون دلاری به یکی از کارکنان تسلا در ازای نصب بدافزار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

روز گذشته پلیس اف بی آی آمریکا یک تبعه روس را که به تازگی به این کشور سفر کرده به جرم پیشنهاد رشوه یک میلیون دلاری به یکی از کارکنان تسلا در ازای نصب بدافزار روی شبکه کامپیوتری این شرکت دستگیر کرد.

ایگور ایگورویچ کریوچکوف ۲۷ ساله که به عنوان توریست وارد خاک آمریکا شده بود بعد از چندین مرتبه دیدار با یکی از کارکنان تسلا در بازه زمانی یک ماهه گذشته برای مجاب کردن او به نصب بدافزار در شبکه کامپیوتری شرکتی در نوادا (که بعدا تایید شد تسلا بوده است) دستگیر شد.

ساعاتی بعد ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز با انتشار توییتی به این خبر واکنش نشان داد.

بسیار ممنونم. این یک حمله جدی بود

در پرونده شکایتی که علیه این تبعه روس باز شده آمده است که کریوچکوف به نوادا (موقعیت گیگافکتوری تسلا) سفر کرده و در یکی از هتل های آنجا اتاقی را اجاره کرده است. در اوایل ماه آگوست یعنی حدودا یک ماه پیش او دیدارهایی با یکی از کارکنان این شرکت داشته و مشارکت در یک پروژه خاص را به او پیشنهاد داده است.

طبق اطلاعات مندرج در این پرونده کریوچکوف قصد داشته بدافزاری را در اختیار این کارمند قرار دهد و در ادامه آن فرد هم بدافزار را روی کامپیوترهای شرکت A (طوری که در پرونده به آن اشاره شده است) نصب نماید. اما پیش از این کار کریوچکوف و همدستانش برای آنکه حواس تیم های امنیتی تسلا را منحرف کنند یک حمله توزیع شده منع ارائه سرویس (DDoS) را علیه آن به راه می اندازند. در مرحله بعد بدافزار وارد عمل می شود تا حجم عظیمی از دیتای کامپیوترهای تسلا را سرقت کرده و آنها را برای همدستان کریوچکوف ارسال کند تا پروژه اخاذی از یک شرکت چندین میلیون دلاری رقم بخورد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که متهم مبلغ یک میلیون دلار (پول نقد یا بیتکوین) را به یکی از کارکنان تسلا پیشنهاد داده تا با او همکاری کند و مبلغ این رشوه به خوبی نشان می دهد که آنها چه نقشه ای برای گیگافکتوری داشته اند.

ظاهرا کارمند تسلا از این پیشنهاد اغوا نشده و همزمان شروع به همکاری با FBI کرده است. در متن شکایت به جزئیات گفتگوهای ساختگی این کارمند با کریوچکوف اشاره شده و خاطرنشان گردیده که این مکالمات به صورت مخفیانه ضبط شده اند؛ ظاهرا کارمند تسلا با میکروفن مخفی در قرارهایش با این فرد ظاهر می شده.

گفته می شود اتهام این تبعه روس دسیسه برای وارد کردن عمدی خسارت به یک کامپیوتر حفاظت شده است که می تواند تا ۵ سال زندان و جریمه ای ۲۵۰ هزار دلاری برایش در پی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    روس های, حروم زاده...

  • naser
    naser | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    به اربابمون پوتین برنخوره دارین از روس بد مینویسین

  • MasBana
    MasBana | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    از روس‌ها هیچ چیز بعید نیست.

  • MasBana
    MasBana | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    وقتی برای خرابکاری، پای یک‌ روس در میان باشه، جای هیچ تعجبی نیست، کلا ذات کمونیست‌ها این شکلی‌ِ!!!

  • آریا
    آریا | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    بندازیدش هاف دونی مرتیکه رو
    روس و چینی جز خرابکاری هیچ کاری بلد نیستن
    اینها جز ضرر به بشریت هیچ کار مثبتی تو تاریخشون انجام ندادن

مطالب پیشنهادی