ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت فیسبوک از یک شرکت به اتهام فروش لایک جعلی اینستاگرام

فیسبوک از یک سایت به جرم فروش لایک و کامنت جعلی اینستاگرام شکایت کرد. فیسبوک که مالک اینستاگرام محسوب می‌شود، با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت این شرکت از شکایت از شرکتی به نام Nakrutka ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

فیسبوک از یک سایت به جرم فروش لایک و کامنت جعلی اینستاگرام شکایت کرد.

فیسبوک که مالک اینستاگرام محسوب می‌شود، با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت این شرکت از شکایت از شرکتی به نام Nakrutka خبر داد. به گفته فیسبوک این شرکت با استفاده از شبکه‌ای از بات‌ها و نرم افزارهای خودکار، لایک، کامنت و فالوور جعلی اینستاگرام می‌فروشد.

این شبکه اجتماعی علاوه بر شکایت از Nakrutka، از توسعه دهنده‌ای به نام MobiBurn نیز شکایت کرد که با استفاده از نرم افزارهای مخرب داده‌های کاربران فیسبوک را جمع آوری می‌کرد. محققان امنیتی قبلاً هشدار داده بودند که این شرکت با درخواست اطلاعاتی همچون نام، منطقه زمانی، آدرس ایمیل و جنسیت از فیسبوک به جمع آوری اطلاعات از دیوایس‌ها مشغول بوده است. فیسبوک می‌گوید این شرکت از همکاری کامل با فیسبوک برای رفع نگرانی‌ها سرباز زده است.

فیسبوک پیشتر از چندین فرد و کمپانی دیگر به خاطر نقض قوانین این پلتفرم و سواستفاده از داده‌ها شکایت کرده است. این شبکه اجتماعی اوایل سال جاری میلادی از توسعه دهنده‌ای اسپانیایی به جرم فروش لایک جعلی اینستاگرام شکایت کرد.

فیسبوک همچنین ۱۱ مهر ماه سال ۹۸ از یک کمپانی نیوزیلندی به نام Social Media Series Limited به دلیل افزایش مصنوعی لایک‌ها و تبلیغ غیرمعمولی پست‌ها در اینستاگرام شکایت کرد. فیسبوک می‌گوید این شرکت از طریق ارائه خدمات جعلی به طور تقریبی ۹.۴ میلیون دلار به جیب زده است. این پرونده سرانجام با پرداخت ۵۰۰ هزار دلار غرامت به فیسبوک خاتمه یافت.

فیسبوک اسفند ماه سال ۹۷ نیز از چهار شرکت چینی به دلیل فروش لایک جعلی و فالوو شکایت و سال ۲۰۱۸ در مجموع ۱.۵ میلیارد پروفایل جعلی را حذف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی