ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت گروه‌های دفاع از حقوق رای‌دهندگان از فرمان اجرایی ترامپ علیه شبکه‌های اجتماعی

چندین سازمان دفاع از حق رای در آمریکا از فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه شبکه‌های اجتماعی شکایت کردند. به گفته آنها این فرمان حقوق رای دهندگان را به خطر می‌اندازد. سازمان‌هایی مثل Rock the Vote ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

چندین سازمان دفاع از حق رای در آمریکا از فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه شبکه‌های اجتماعی شکایت کردند. به گفته آنها این فرمان حقوق رای دهندگان را به خطر می‌اندازد.

سازمان‌هایی مثل Rock the Vote و Free Press با شکایت از دونالد ترامپ مدعی شده‌اند فرمان اجرایی او علیه شبکه‌های اجتماعی می‌تواند حقوق رای دهندگانی که از این شبکه‌ها برای کسب اطلاعات در مورد رای گیری پستی استفاده می‌کنند را به خطر بیندازد. پیشتر مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا نیز در شکایتی جداگانه مدعی شد فرمان ترامپ آزادی بیان را به خطر می‌اندازد.

«Carolyn DeWitt»، رییس سازمان غیرانتفاعی Rock the Vote که مأموریتش تشویق افراد ۱۸ تا ۲۴ سال به رای دادن است، گفت: «حالا علاوه بر مأموریت اصلی خود باید وظیفه تصحیح اطلاعات غلط و دروغ‌های مقامات دولتی را هم بر دوش بکشیم؛ وظیفه‌ای که بر عهده پلتفرم‌های اجتماعی است و باید توسط آنها انجام شود.»

دونالد ترامپ

اوایل خرداد ماه امسال پس از آنکه توییتر اعتبار دو توییت دونالد ترامپ در مورد رای گیری پستی را زیر سوال برد، او فرمان محدود کردن شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر را امضا کرد. به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ادعاهای اشتباهی را در مورد رای گیری پستی مطرح کرده و همین مساله سبب شکایت سازمان‌های دفاع از حقوق رای دهندگان از او شده است.

بر اساس بند ۲۳۰ قانون Communications Decency آمریکا، شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر در برابر محتوایی که کاربرانشان پست می‌کنند مصونیت گسترده دارند. اما ترامپ با امضای فرمان اجرایی از کمیسیون فدرال ارتباطات خواست تا در این قانون بازنگری کرده و این مجوز را به کمیسیون فدرال تجارت بدهد تا ابزاری را برای گزارش جانب‌داری پلتفرم‌های اجتماعی در اختیار کاربران قرار دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا تیر ماه امسال به طور رسمی از کمیسیون فدرال ارتباطات این کشور خواست تا در بند ۲۳۰ قانون Communications Decency بازنگری کند. مدت کوتاهی پس از این درخواست «Ajit Pai» رییس کمیسیون فدرال ارتباطات اعلام کرد که تصمیم گیری در این مورد را بر عهده مردم می‌گذارد. مهلت نظرخواهی از مردم آمریکا در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) تمام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی