ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ احتمالا به حافظه SSD آسیب می‌زند

برخی کاربران باگی را در ابزار Optimize Drives ویندوز ۱۰ شناسایی کرده‌اند که می‌تواند بر طول عمر حافظه‌های SSD تأثیر منفی بگذارد. حال مایکروسافت ضمن تأیید این باگ از انتشار به‌روزرسانی نرم افزاری برای آن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

برخی کاربران باگی را در ابزار Optimize Drives ویندوز ۱۰ شناسایی کرده‌اند که می‌تواند بر طول عمر حافظه‌های SSD تأثیر منفی بگذارد. حال مایکروسافت ضمن تأیید این باگ از انتشار به‌روزرسانی نرم افزاری برای آن خبر داد.

پس از انتشار نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ در اوایل خرداد ماه، برخی از کاربران اعلام کردند ابزار Optimize Drives در ذخیره آخرین زمان یکپارچه سازی (Defragment) حافظه سیستم ناتوان است. این یعنی ویندوز ۱۰ به طور خودکار و پی‌درپی در حال دفرگ کردن هارد بوده که می‌تواند روی طول عمر حافظه‌های SSD تأثیر منفی بگذارد.

ویندوز ۱۰ تا پیش از این باگ آخرین زمانی که هارد دفرگ شده بود را ذخیره می‌کرد تا از عدم بهینه سازی هارد در فواصل کوتاه و احتمال کاسته شدن طول عمر آن جلوگیری شود. اما حالا به خاطر باگی که آپدیت ۲۰۰۴ به وجود آورده، ابزار Optimize Drives پس از هر بار ریبوت شدن حافظه آن را دفرگ می‌کند. این یعنی حافظه SSD بسیاری از سیستم‌ها ده‌ها برابر بیشتر از حالت معمول در حال یکپارچه سازی هستند.

مایکروسافت این باگ را که حدوداً دو ماه قبل شناسایی شد تأیید کرده و به‌روزرسانی نرم افزاری آن را همراه با بیلد 19042.487 ویندوز ۱۰ برای اعضای برنامه اینسایدر منتشر کرده است. اما کاربران عادی باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی فعلاً قابلیت یکپارچه سازی خودکار را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنید.

به زبان ساده وقتی هارد یکپارچه سازی می‌شود محتواهای ذخیره شده روی آن مجدداً سازمان دهی می‌شوند که به افزایش سرعت دسترسی به داده‌ها منجر می‌شود. یکپارچه سازی در برخی مواقع تأثیر بسیار مثبتی بر عملکرد سیستم می‌گذارد اما در عین حال از فشار مضاعفی که فرآیند بهینه سازی روی هارد می‌گذارد نمی‌توان چشم پوشی کرد. برخی کارشناسان معتقدند حافظه‌های SSD را نباید یکپارچه سازی کرد و برخی دیگر انجام آن یک مرتبه در ماه را توصیه کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • حمید
    حمید | ۹ شهریور ۱۳۹۹

    من هم تازه ویندوز ۲۰۰۴ رو نصب کردم خیلی کند شده

  • sorena
    sorena | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    کلا ۱۰ بدترین ویندوزی بوده ک تاحالا اومده.من که دوباره ویندوز ۸.۱ نصب کردم خیلیم لذت بخشه واسم سرعتش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی