ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیرعامل تیک تاک
نرم افزار و اپلیکیشن

مدیر عامل تیک تاک استعفا کرد

با شدت گرفتن فشارها بر اپلیکیشن تیک تاک، کوین میر مدیرعامل این پیام رسان از سمت خود استعفا کرد. آقای میر در یادداشتی که به همین بهانه برای کارکنان تیک تاک ارسال کرد چنین گفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

با شدت گرفتن فشارها بر اپلیکیشن تیک تاک، کوین میر مدیرعامل این پیام رسان از سمت خود استعفا کرد. آقای میر در یادداشتی که به همین بهانه برای کارکنان تیک تاک ارسال کرد چنین گفته است:

در هفته های اخیر جو سیاسی به شدت تغییر کرده و من هم تلاش زیادی کردم تا شفاف سازی کنم که به چه تغییرات ساختاری در سازمان نیاز داریم و این تغییرات چه معنا و مفهومی برای نقش جهانی من دارند.

به خاطر مخالفت هایی که با ما وجود دارد و همچنین در راستای تلاش هایی که برای دستیابی به توافق [با دولت آمریکا] صورت گرفته، تصمیم گرفتم شما را در جریان بگذارم که می خواهم شرکت را ترک کنم.

آقای میر از مدیران ارشد سابق در دیزنی است و چهار ماه پیش توسط تیک تاک استخدام شد تا مدیریت این پیام رسان محبوب را در دست بگیرد؛ اپلیکیشنی چینی که برای نخستین بار با استقبال گسترده کاربران در جوامع غربی روبرو شده است. میر علاوه بر مسئولیت های خود در پست مدیرعاملی تیک تاک، در سمت مدیر ارشد عملیاتی ByteDance (شرکت مادر تیک تاک) نیز فعالیت می کرد.

اما درست همزمان با استخدام آقای میر فشارهای دولت آمریکا بر این اپ چینی افزایش یافت و ترامپ تهدید کرد که اگر ByteDance تیک تاک را به یک شرکت آمریکایی نفروشد آن را در قلمرو خود مسدود می کند.

مدیرعامل تیک تاک

سخنگوی تیک تاک هم در بیانیه ای پیرامون استعفای مدیرعامل خود چنین گفت:

از اینکه شرایط سیاسی پویای چند ماه اخیر محدوده اختیارات و نقش آقای میر را دستخوش چنین تغییر شگرفی کرده است خرسندیم و کاملا به تصمیم او احترام می گذاریم.

اما جالب است بدانید که حتی پیش از صدور فرمان اجرایی ترامپ برای مسدود سازی تیک تاک مدیران این شرکت مشغول بررسی تغییرات ساختاری در تیک تاک بودند. حدودا دو ماه پیش وال استریت ژورنال گزارش داد که ByteDance مشغول بررسی طرح انتقال مقر اصلی اش به خارج از چین یا انتخاب اعضای جدید برای هیئت مدیره اش است تا با این کار از چین فاصله بگیرد.

Edith Yeung شخصی که سالهاست روی شرکت های چینی سرمایه گذاری می کند در این باره گفت که استعفای کوین میر عقب گرد بسیار بزرگی برای تیک تاک است.

براساس فرمان اجرایی ترامپ تیک تاک خطری علیه امنیت ملی آمریکا محسوب می شود زیرا این اپ حجم قابل توجهی از دیتای کاربرانش را جمع آوری می کند و ممکن است این اطلاعات را در اختیار حزب کمونیست چین قرار دهد.

اقدامات صورت گرفته علیه تیک تاک اما بخشی از جنگ فناوری چین و آمریکا است که از مدت ها پیش دیگر شرکت های بزرگ در این کشور از جمله وی چت و هواوی نیز ترکش های آن را دریافت کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ شهریور ۱۳۹۹

    هرکی در برابر آمریکا بایسته نتیجه اش نابودیه.
    تحریم های ایران رو هم یک تنه همش و برمیگردونه

    • نیما
      نیما | ۷ شهریور ۱۳۹۹

      آمریکا غلط کرده

      • آریا
        آریا | ۸ شهریور ۱۳۹۹

        درست کرده

    • آریا
      آریا | ۸ شهریور ۱۳۹۹

      همینه که هست ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی