ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به عملکرد فولکس واگن گلف 2020 در تست گوزن [تماشا کنید]

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که پیش روی مدل‌های جدید قرار دارد، تست گوزن است. در این تست قدرت مانورپذیری و هندلینگ خودرو هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی ارزیابی می‌شود. موفقیت در تست گوزن به چند عامل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که پیش روی مدل‌های جدید قرار دارد، تست گوزن است. در این تست قدرت مانورپذیری و هندلینگ خودرو هنگام تغییر مسیرهای ناگهانی ارزیابی می‌شود. موفقیت در تست گوزن به چند عامل بستگی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از سیستم تعلیق، دقت فرمان، تایرها، وزن خودرو و البته مهارت راننده.

یکی از رسانه‌هایی که به واسطه برگزاری تست گوزن شهرت جهانی پیدا کرده و در این حوزه جزو مراجع اصلی محسوب می‌شود، نشریه اسپانیایی KM77 است. این نشریه به طور مداوم به بررسی مدل‌های جدید پرداخته و هندلینگ آنها را ارزیابی می‌کند.

در سال‌های گذشته و به ویژه ماه‌های اخیر، کم نبوده تعداد مدل‌هایی که نتوانسته‌اند نمایش قابل قبولی در تست گوزن KM77 ارائه کنند. فولکس واگن گلف 2020 یکی از این مدل‌ها است که در برآورده کردن انتظارات شکست خورده است.

نسل جدید هاچبک محبوب و پرطرفدار ژرمن‌ها با سرعت اولیه 77 کیلومتر در ساعت اصلا به چرخش فرمان واکنش مناسبی نشان نداده و به دلیل کم‌فرمانی بسیار زیاد، کاملا از مسیر مارپیچ موجود منحرف می‌شود.

با توجه به این رفتار غیرقابل پیش‌بینی، در بار دوم راننده تست مجبور می‌شود سرعت اولیه را تا حد چشمگیری کاهش داده و به 69 کیلومتر در ساعت برساند. این بار گلف بدون انحراف از مسیر یا برخورد با مخروطی‌ها موفق می‌شود از خط پایان عبور کند.

عملکرد فولکس واگن گلف 2020 در تست گوزن

در تلاش‌های دیگری که دست‌اندرکاران نشریه KM77 انجام می‌دهند، فولکس واگن گلف به خاطر کم‌فرمانی، عدم چسبندگی مناسب تایرها و بازی بیش از حد اتاق نمی‌تواند خود را در مسیر حفظ نموده و با همان رکورد سرعت 69 کیلومتر به کار خود پایان می‌دهد. این رکورد برای مدلی مثل گلف که اسم و رسم زیادی دارد، به هیچ وجه برازنده نیست.

شایان ذکر است مدل تست شده از فولکس واگن گلف به تایرهای بریجستون Turanza T005 مجهز بوده؛ گفته می‌شود این تایرها چسبندگی مناسبی ندارند، به همین جهت بسیاری از مدل‌های مجهز به آن در تست گوزن نتوانسته‌اند نمایش قابل قبولی داشته باشند.

از سوی دیگر رویه آسفالت مسیر تست نیز عوض شده و به نظر می‌رسد سطح جدید لغزنده‌تر از سطح قبلی است؛ شاید یکی از دلایلی که باعث شده حتی مدل‌های اسپرت جدید در ثبت رکوردهای خوب ناکام بمانند، این امر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی