ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Timeline Traveler؛ معمای خط زمانی

Timeline Traveler یکی از بازی‌های هفت سنگ دیروز بود و معرفی‌اش در مطلبی جداگانه فقط یک دلیل دارد؛ اگر هنوز بازی را دانلود نکرده‌اید همین الان به سراغش بروید. Timeline Traveler در بازاری که روز ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

Timeline Traveler یکی از بازی‌های هفت سنگ دیروز بود و معرفی‌اش در مطلبی جداگانه فقط یک دلیل دارد؛ اگر هنوز بازی را دانلود نکرده‌اید همین الان به سراغش بروید.

Timeline Traveler در بازاری که روز به روز آثارش دارند شبیه به هم می‌شوند، یک اتفاقِ هیجان انگیز است. به این خاطر که نشان می‌دهد هنوز می‌شود بازی‌های جدید پیدا کرد.

سازنده با دادن شکل و شمایلی معمایی به خط زمانی یا همان تایم لاین (Timeline)، از دلِ ایده‌ای ساده توانسته تجربه جذابی بیرون بکشد و با طراحی خوب مراحلش این جذابیت را حفظ کرده است.

در هر مرحله از Timeline Traveler شخصیت اصلی باید تا رسیدن به پرچم، مسیری را طی کند اما چون تله‌ها یا موانع جلوی پیشروی او را گرفته‌اند، بنابراین این وظیفه بازیکن است تا به کمکش بیاید.

حالا نقش بازیکن چیست؟ ویرایش تایم لاین. در تمام مرحله‌ها حرکت‌هایِ کاراکترِ بازی از پیش تعریف شده‌اند اما از لحاظ زمانی جای درستی قرار نگرفته‌اند و این بازیکن است که باید آن‌ها را جابه‌جا کند.

مثلا مرحله‌ای را تصور کنید که در آن تله‌ای میانه راه قرار گرفته و دو حرکت «رفتن به جلو» و «پریدن» برای شخصیت بازی تعریف شده است. مشخصا در این مسیر اول باید «رفتن به جلو» تعریف شود، چون اگر «پریدن» بگذاریم در ادامه تله کاراکتر داستان را می‌کشد.

با این وجود بازی چینشی اشتباه را انتخاب کرده و حالا شما باید مکان این دو حرکت در تایم لاین را تغییر دهید. البته این فقط یک نمونه ساده از مرحله‌های Timeline Traveler بود و بازی با پیشروی سعی کرده چالش‌های بیشتری را برای بازیکن به وجود بیاورد.

اگر در مرحله‌های اولیه فقط دو سه حرکت را جابه‌جا می‌کنید و سخت‌ترین کارتان هم این است که از روی یک مانع بپرید در ادامه تعداد حرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند، تله‌ها سخت‌تر می‌شوند و حتی گاهی وقت‌ها باید از گلوله‌های یک توپ جان سالم به در ببرید.

بازی پازل کم حجم

Timeline Traveler خیلی خوب با تنوع دادن به تله‌ها، عوض کردن نقطه پایانی و بازی با تعداد حرکت‌ها توانسته ایده تایم لاینش را از تکراری شدن نجات بدهد. البته گاهی اوقات ترکیب همه این‌ها بازیکن را گیج می‌کند.

اما به‌خاطر تجربه کاربری خوب که اجازه می‌دهد خیلی سریع نتیجه جابه‌جایی خط‌های زمانی را ببینیم، با یکی دو آزمون و خطا ساز و کار مرحله دست بازیکن می‌آید.

در نهایت باید گفت Timeline Traveler هم مثل Peak’s Edge یکی دیگر از آن بازی‌های موبایلی است که باید بیشتر از این‌ها تحویل گرفته شود. اگر خواهان تجربه‌ای متفاوت در بازار شلوغِ کلیشه‌های موبایل می‌گردید، Timeline Traveler را حتما تجربه کنید.

Timeline Traveler

Timeline Traveler

سازنده: Mifux Studio قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 85.6 / 18 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی