ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واقعیت افزوده
تکنولوژی

موزه های مشهور دنیا در اپلیکیشن واقعیت افزوده گوگل

درهفته ای که گذشت گوگل اعلام کرد که طی همکاری اش با موسساتی نظیر موزه داروین مسکو و موزه تاریخ طبیعی لندن تلاش دارد نمایشگاه های مجازی دیگری را به اپلیکیشن Arts & Culture خود در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

درهفته ای که گذشت گوگل اعلام کرد که طی همکاری اش با موسساتی نظیر موزه داروین مسکو و موزه تاریخ طبیعی لندن تلاش دارد نمایشگاه های مجازی دیگری را به اپلیکیشن Arts & Culture خود در اندروید و iOS اضافه کند؛ اپلیکیشنی که به کاربران اجازه می دهد موجودات را با کمک واقعیت مجازی در محیط های واقعی ببینند.

از جمله آیتم های اضافه شده به این مجموعه میتوان به مدل یک سخت پوست ماقبل تاریخ به نام Cambropachycope، کپسول آپولو ۱۱، لباس فضانوردی نیل آرمسترانگ و آثار هنری Frida Kahlo و دیگر هنرمندان اشاره کرد.

این اپ همچنین ماکت مجازی یک جانور دریایی ۵۰۰ میلیون ساله به نام Aegirocassis، یک کوسه و چندین آبزی دیگر را هم نمایش می دهد که اغلب شان در قالب مدل های سه بعدی روی یکی از وبسایت های گوگل قابل مشاهده هستند.

در سال های اخیر هم گوگل و هم اپل سرمایه گذاری های سنگینی روی واقعیت افزوده برای دستگاه های موبایل انجام داده اند. هر کدام از این شرکت ها API های لازم را در اختیار توسعه دهندگان اپ های واقعیت افزوده برای پلتفرم های خود قرار می دهند (ARCore برای اندروید و ARKit برای iOS و iPadOS) که در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشتند و قابلیت هایی نظیر سایه های واقع گرایانه و حرکت کامل بدن به آنها اضافه شد.

با این حال اغلب اپلیکیشن ها (غیر از خرید مبلمان) به جای آنکه به ابزاری مفید برای کاربران تبدیل شوند، همچنان ناآشنا و غریب به نظر می رسند. علت این مساله هم تا حدودی محدودیت های ذاتی در تماشای محتوای واقعیت افزوده روی نمایشگر تلفن های هوشمند است که برخلاف تجربه محیط های سه بعدی با کمک عینک های واقعیت افزوده چندان ساده نیست.

برنامه های گوگل برای عینک های واقعیت افزوده هنوز مشخص نیست اما گفته می شود اپل منابعی را به این تکنولوژی اختصاص داده و هم اکنون مشغول توسعه یک عینک واقعیت افزوده است که طی سال های آتی عرضه می شود.

اما در مورد اقدام اخیر گوگل برای ساخت ماکت های مجازی باید بگوییم که به خاطر پاندمی کووید ۱۹ و تعطیلی اغلب موزه های دنیا، روشن است که ساخت مصنوعات تاریخی و فراهم آوردن امکان تماشای آنها در فرمت های ایمرسیو اقدامی بسیار خوب برای حفظ ارتباط مردم با موزه هاست.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که در این زمینه به پیشرفتهای خوبی دست یافته. آماوزن نیز چندی پیش از یک ابزار خرید واقعیت افزوده رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد چندین تکه از مبلمان مورد نظرشان را به صورت همزمان و البته مجازی در خانه خود قرار دهند (در اغلب اپ های خرید واقعیت مجازی هر بار تنها یک شی را میتوان در فضا قرار داد) و اپل نیز یک شرکت واقعیت افزوده را خریداری کرد که با اسکن چهره های واقعی انسان آنها را روی بدن آواتارها در محیط های مجازی قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی