ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا مدل 3 هاچبک برای رقابت با فولکس واگن ID 3 عرضه خواهد شد

تسلا به دنبال افزایش حجم تولیدات خود در کوتاه مدت است و به همین دلیل این شرکت قصد دارد تا یک مدل هاچبک ارزان قیمت‌تر از تسلا مدل 3 را روانه بازار کرده تا به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

تسلا به دنبال افزایش حجم تولیدات خود در کوتاه مدت است و به همین دلیل این شرکت قصد دارد تا یک مدل هاچبک ارزان قیمت‌تر از تسلا مدل 3 را روانه بازار کرده تا به رقابت با یکی از رقبای مهم و اصلی خود یعنی فولکس واگن ID 3 بپردازد.

به نظر می‌رسد شرکت تسلا قصد دارد تا از پلت فرم تسلا مدل 3 برای تولید این هاچبک استفاده کند و قرار است این محصول در سایت تولیدی جدید تسلا در کشور آلمان در شهر برلین تولید شود.

تسلا مدل 3

در آخرین کنفرانس ویدیویی سهام دارن شرکت تسلا ایلان ماسک اعلام کرده است که شرکت مطبوعش در صورت عدم عرضه مدل‌های مقرون به صرفه با شکست مواجه خواهد شد. مسئله‌ای که به مشغله ذهنی او در این روزها بدل شده است.

با این وجود هنوز صحبتی از مشخصات احتمالی و تغییرات ظاهری این مدل به نسبت تسلا مدل 3 و Y نشده است تا همچنان این محصول جدید مقرون به صرفه همانند یک سورپرایز برای هواداران تسلا باقی بماند.

تسلا در حال حاضر برنامه تولید کشنده خود با نام Semi Lorry، سوپرخودرو رودستر و پیکاپ سایبرتراک را دنبال می‌کند. در این راستا اصلی‌ترین رقبای تسلا در بازار مدل‌های هاچبک فولکس واگن ID 3 و پژو e-208 خواهند بود.

حتی گمانه زنی‌ها از قیمت نهایی این مدل نیز از همین حالا آغاز شده است و گفته می‌شود که قیمت مدل پایه با بسته باتری به ظرفیت 45kWh در حدود 27.500 پوند خواهد بود.

این در حالی است که مدل پایه تسلا مدل 3 در بازار انگلستان قیمتی برابر با 43.490 پوند دارد که به واقع رقم بالایی برای یک سدان سایز کوچک برقی است. همچنین دولت انگلستان 3000 پوند مشوق مالی برای خرید محصولات الکتریکی پرداخت می‌کند.

خط تولید تسلا در برلین آلمان از جولای 2021 کار خود را رسما آغاز خواهد کرد. این خط مجهز به تولید پنل‌های بدنه انقلابی شرکت تسلا خواهد بود که یک دستگاه ریخته گری آلومینیوم غول پیکر است.

این اولین بار خواهد بود که یک شرکت خودروسازی از چنین دستگاه غول پیکری برای تولید و مونتاژ پنل‌های بدنه استفاده می‌کند.

ایلان ماسک ادعا کرده است که این شرکت در خط تولید خود در کالیفرنیا برای تسلا مدل Y از این پروسه تولید کمک می گیرد. در واقع تولید پنل‌های بدنه تسلا مدل Y با کمک یک دستگاه غول پیکر صورت می‌پذیرد و در دو مرحله 70 پنل جداگانه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. با این کار امکان صرفه جویی در هزینه و زمان تولید فراهم می‌شود.

تسلا برای رسیدن به هدف خود عملکرد این مدل در زمینه شتاب‌گیری و برد حرکتی را به نسبت تسلا مدل 3 کاهش خواهد داد و احتمالا از بسته باتری کوچک‌تر از 50kWh نیز استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر ضعیف‌ترین تسلا مدل 3 برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.3 ثانیه زمان احتیاج دارد و برد حرکتی آن نیز در تست سیکل اروپایی موسوم به WLTP برابر با 408 کیلومتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    ? ?

مطالب پیشنهادی