ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

میتسوبیشی در صدر جدول بدفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا

در روزگاری نه چندان دور، میتسوبیشی به خاطر تولید مدل‌هایی جذاب و راننده محور شهرتی جهانی داشت. اما این شرکت نتوانست خود را با تحولات بازارهای مختلف همگام نموده و به مرور از آن گذشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

در روزگاری نه چندان دور، میتسوبیشی به خاطر تولید مدل‌هایی جذاب و راننده محور شهرتی جهانی داشت. اما این شرکت نتوانست خود را با تحولات بازارهای مختلف همگام نموده و به مرور از آن گذشته پرفروغ خود فاصله گرفت.

در سال 2016 با محرز شدن تقلب میتسوبیشی در اعلام میزان مصرف سوخت محصولات، اوضاع برای این کمپانی وخیم‌تر از همیشه شد. این خودروساز خوشنام ژاپنی برای ادامه فعالیت چاره‌ای جز پذیرش پیشنهاد پیوستن به ائتلاف رنو نیسان نداشت و مجبور شد زیر چتر حمایتی این گروه چند ملیتی قرار بگیرد.

بر اساس تحقیق اخیری که توسط سایت iSeeCars انجام شده، میتسوبیشی در ایالات متحده این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد. داده‌های بدست آمده از بین تقریبا 9 میلیون خودروی نو و دست دوم فروخته شده بین نوامبر 2019 الی ژوئن 2020 نشان می‌دهند کراس‌اوور میتسوبیشی اوتلندر از نظر سرعت فروش ضعیف‌ترین مدل صفر کیلومتر در بازار ایالات متحده محسوب می‌شود.

طبق تحقیق iSeeCars اوتلندر برای پیدا کردن مشتری جدید به طور میانگین نیازمند 197.7 روز است. پس از این خودرو که از نظر کندی فروش در جایگاه نخست قرار دارد، رتبه دوم باز هم به محصولی از میتسوبیشی رسیده است! این رتبه با رکورد 187.7 روز در اختیار کراس‌اوور جدید اکلیپس‌کراس قرار دارد.

میتسوبیشی به‌زودی نسخه بروز شده از اوتلندر و اکلیپس‌کراس را معرفی خواهد کرد

به منظور اینکه معیاری برای مقایسه داشته باشید، باید اشاره کنیم میانگین زمان لازم برای فروش یک مدل نو در مدت یاد شده برابر با 96.9 روز بوده است، یعنی نصف زمان لازم برای محصولات میتسوبیشی!

البته رکوردهای بسیار پایین‌تر از میانگینِ میتسوبیشی اصلا هم جای تعجبی ندارد، چرا که آمار فروش این شرکت در سه ماهه دوم امسال 76 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به غیر از ایالات متحده میتسوبیشی در سایر بازارهای بزرگ از جمله اروپا نیز با مشکل از دست دادن مشتری دست و پنجه نرم می‌کند. مثل شریک استراتژیک یعنی نیسان، این کمپانی می‌خواهد با بروزآوری و بازنگری در سبد محصولات خود سهم از دست رفته از بازار آمریکا را بازپس بگیرد. در اروپا هم تولید و فروش مدل‌های جدید میتسوبیشی متوقف شده و در عوض بر جنوب شرق آسیا که هنوز این کمپانی طرفداران زیادی دارد، تمرکز خواهد شد.

شایان ذکر است از بین مدل‌های بررسی شده، شورولت تریل‌بلیزر (Trailblazer) کمترین زمان را برای فروش نیاز دارد. این کراس‌اوور آمریکایی پس از 19 روز، راهی پارکینگ مشتری جدید می‌شود.

بنابراین بین شورولت بلیزر محبوب و اوتلندر نامحبوب، اختلافی 10 برابری در زمان لازم برای فروش وجود دارد که می تواند به معنای رونق اقتصادی برای جنرال موتورز و اوضاع وخیم میتسوبیشی تلقی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    مدیران پیر و فرتوت ژاپنی صنعت خلاق و درخشان این کشور را به خاک دادن. یک مشت پیرمرد فسیل و محافظه کار که نمیتونن نیاز ب تغییرات اساسی را درک کنند.
    صنایع الکترونیک ژاپن کجا رفت؟ صوت و تصویر، صنعت عکاسی ، لوازم خانگی، موتورسیکلت، اتوموبیل و ،،،،
    واقعا حیف!

مطالب پیشنهادی