ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استارتاپ ریوین کیفیت کابین محصولات خود را با تولیدات بنتلی و لامبورگینی هم‌تراز می‌داند

ریوین یکی از استارتاپ‌هایی است که عزمی جدی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی دارد. این استارتاپ آمریکایی خود را برای تولید یک پیکاپ و یک شاسی‌بلند برقی قدرتمند آماده می‌کند. با توجه به مشخصات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

ریوین یکی از استارتاپ‌هایی است که عزمی جدی برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی دارد. این استارتاپ آمریکایی خود را برای تولید یک پیکاپ و یک شاسی‌بلند برقی قدرتمند آماده می‌کند. با توجه به مشخصات بسیار خوب دو مدل مذکور و ارائه ایده‌های نوین، ریوین توانسته حجم مناسبی از سرمایه را از شرکت‌های مطرحی چون آمازون و فورد جذب کند.

شیوع ویروس کرونا استارتاپ ریوین را نیز از برنامه‌های خود عقب انداخته، طوری که به گفته مدیران کمپانی، عرضه نخستین محصولات تا 6 ماه به تعویق خواهد افتاد. اگر چه این مساله اصلا خوشایند نیست، اما ریوین در نظر دارد از فرصت پیش‌آمده برای پرداختن به جزئیات و ارتقای کیفیت کابین دو مدل R1T و R1S استفاده کند.

در طول همایشی که هفته پیش برگزار شد، آقای ریچارد وان (Richard Vaughan) مدیر کیفی ریوین با طرح ادعایی جالب اعلام کرد این شرکت تولیدات برندهایی چون آئودی، لینکلن، بنتلی و لامبورگینی را الگو قرار داده و کیفیت کابین محصولات خود را با آنها مقایسه می‌کند.

آقای وان در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرده ریوین توجه ویژه‌ای به کیفیت داشته و  می‌خواهد خودروهایش «واقعا در کلاس جهانی» قرار داشته باشند. برای دستیابی به این هدف، ریوین پا را فراتر از مواد و طراحی‌های سنتی خواهد گذاشت تا سرنشینان هنگام استفاده از رابط کاربری و قطعات متحرک، حس و صدایی متفاوت تجربه کنند.

پیش از این ریوین تایید کرده بود که در محصولات خود از چوب بدست آمده از منابع پایدار، رنگ‌ها و بافت‌های الهام گرفته شده از طبیعت بهره خواهد گرفت. این استارتاپ قول داده از مواد باکیفیت اما مقاوم در مدل‌های تولیدی خود استفاده خواهد کرد.

علاوه‌بر مواد باکیفیت، ساخته‌های ریوین از جدیدترین تکنولوژی‌ها هم سود خواهند برد. کابین پیکاپ R1T و شاسی‌بلند R1S میزبان نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر عظیم 15.6 اینچی در قسمت میانی داشبورد و یک نمایشگر 6.8 اینچی برای نمایش پشت خودرو خواهد بود.

گفتنی است نیروبخش R1T و R1S پیشرانه‌ای مشتمل بر چهار موتور برقی است که بسته به تریم توانایی تولید قدرتی بین 402 الی 754 اسب بخار را دارند. گشتاور پیشرانه هم در تریم‌های مختلف بین 560 و 1120 نیوتن متر متغیر خواهد بود. وظیفه تامین انرژی پیشرانه را پک باتری 105، 135 یا 180 کیلووات ساعتی بر عهده خواهد داشت. قیمت R1T و R1S از حدود 70 هزار دلار آغاز می‌شود و تا زمان عرضه آنها به بازار حداقل یک سال دیگر باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    داشبرد رو میتونست قشنگتر طراحی کنه. نمایشگر مستطیلی پشت فرمان زیاد جذاب نیست .

  • michael
    michael | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    ولی هیچ موقع به پای داشبورد چرمی پراید نمیرسه

    • Milad
      Milad | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

      اره، چرم دست دوز که در ۶۴ رنگ قابل سفارش+ امکان سفارش تریم فیبر کربن که نسبت به چوب فابریکش خیلی جذاب تر میشه

مطالب پیشنهادی