ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افت ۳.۵ درصدی ترافیک جهانی اینترنت در پی قطع سرویس‌های CenturyLink

شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی آمریکایی «CenturyLink» روز یکشنبه با یک اختلال فنی گسترده روبه‌رو شد که تاثیر شدیدی روی ترافیک جهانی اینترنت داشت. این قطعی گسترش خطا در سراسر شبکه این کمپانی را در پی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی آمریکایی «CenturyLink» روز یکشنبه با یک اختلال فنی گسترده روبه‌رو شد که تاثیر شدیدی روی ترافیک جهانی اینترنت داشت.

این قطعی گسترش خطا در سراسر شبکه این کمپانی را در پی داشت و همچنین روی سایر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت نیز تاثیر گذاشت که نتیجه آن، ایجاد مشکلات ارتباطی برای چندین کمپانی بود. در این میان نام‌های بزرگی مانند آمازون، توییتر، مایکروسافت (ایکس باکس لایو)، الکترونیک آرتس، بلیزارد، استیم، Discord، هولو و OpenDNS به چشم می‌خورند.

کلودفلر که این قطعی روی آن تاثیر شدیدی داشته، از افت ۳.۵ درصدی ترافیک جهانی اینترنت خبر داده است که یکی از بزرگترین قطعی‌های اینترنت تا به امروز محسوب می‌شود.

به گفته CenturyLink، منشا این مشکل مربوط به دیتاسنتر این شرکت در «میسیساگا»، شهری نزدیک به «انتاریو» کانادا می‌شود. طبق گفته این کمپانی، علت اصلی این مشکل اعلام نادرست «Flowspec» بوده است.

FlowSpec یک افزونه برای پروتکل دروازه‌ای مرزی (BGP) بوده که اجازه می‌دهد کمپانی‌ها از مسیرهای BGP برای توزیع رول‌های فایروال در شبکه خود استفاده کنند. اطلاعیه Flowspec معمولا در هنگام مواجه با مشکلات امنیتی مانند سرقت BGP یا حملات DDoS مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که شرکت‌ها می‌توانند تمام شبکه را تغییر دهند و تنها در چند ثانیه نسبت به حملات از خود واکنش نشان دهند.

ترافیک جهانی اینترنت

به گفته کلودفلر که این مشکل را مورد بررسی قرار داده، با اعلام یک مجموعه جدید از مسیرهای BGP، کل شبکه وارد یک لوپ شده و سپس به صورت اتفاقی تمام مسیرهای به علت پیکربندی اشتباه Flowspec دچار مشکل شده‌اند.

مسیرهای BGP حکم چسب را دارند که اینترنت را فعال نگه می‌دارند و به ارائه‌دهندگان اینترنت اعلام می‌کنند که کدام آدرس‌های آی‌پی در شبکه آن‌ها موجود است. با این وجود دستور اشتباه Flowspec شرکت CenturyLink باعث قطعی روترها درون شبکه آن شده و برخی از این روترها نیز BGP اشتباه را اعلام کرده‌اند.

CenturyLink در یک اقدام تقریبا نادر به تمام ارائه‌دهندگان اینترنت «Tier 1» اعلام کرده که تمام ترافیک ورودی از شبکه این شرکت را رد کنند. کمپانی‌ها به ندرت دست به چنین کاری می‌زنند، چرا که نتیجه آن قطعی شبکه برای تمام مشتریان است.

این کمپانی تمام تجهیزات خود را ریست و از مسیرهای BGP سالم استفاده کرد و توانست این مشکل را در مدت زمان ۷ ساعت برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی