ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه ویدیوی آزمایش قدرتمندترین بمب هیدروژنی جهان را منتشر کرد [تماشا کنید]

بمب‌ هیدروژنی بسیار مخرب است و اتحاد جماهیر شوروی چند دهه پیش بزرگترین نمونه آن را تولید کرده. اخیرا ویدیوی آزمایش بزرگترین بمب هیدروژنی تاریخ، «بمب تزار» منتشر شده است. در این ویدیو شاهد انفجار بزرگترین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

بمب‌ هیدروژنی بسیار مخرب است و اتحاد جماهیر شوروی چند دهه پیش بزرگترین نمونه آن را تولید کرده. اخیرا ویدیوی آزمایش بزرگترین بمب هیدروژنی تاریخ، «بمب تزار» منتشر شده است.

در این ویدیو شاهد انفجار بزرگترین بمب تا به امروز هستیم. در این ویدیو لحظه انفجار از چندین زاویه به نمایش گذاشته شده که البته برخی مواقع نتوانسته به صورت کامل آن را پوشش دهد.

اتحاد جماهیر شوروی یک بمب هیدروژنی ۵۰ میلیون تنی با اسم رسمی «RDS-220» که با نام بمب تزار شناخته می‌شود را اواخر اکتبر ۱۹۶۱ مورد آزمایش قرار داد. این بمب بسیار مخرب در جنگ سرد، زمانی که روسیه و ایالات متحده آمریکا برای ساخت مخرب‌ترین سلاح‌های هسته‌ای با یکدیگر رقابت می‌کردند، ساخته شد.

این بمب هیدروژنی ۸ متر طول و تقریبا ۲ متر ارتفاع داشته است. ابعاد این بمب به اندازه‌ای بزرگ بود که مهندسان مجبور به بازطراحی جنگنده حامل آن شدند. در حالی که ویدیوی اخیر پرتاب و انفجار این بمب را به نمایش می‌گذارد، حاوی اطلاعات فنی زیادی نیست.

بمب‌افکن‌ها از چتر نجات برای کاهش سرعت بمب تزار در هنگام نزدیک شدن به زمین استفاده کردند تا بتوانند آن را در فاصله بالایی مناسبی کنند و آسیب کمتری به زمین وارد شود. ارتفاع ابر قارچی این انفجار تقریبا ۷ برابر ارتفاع کوه اورست بوده است.

بمب تزار، قدرتمندترین و بزرگترین بمب تاریخ محسوب می‌شود که قدرت تخریب آن ۳۰۰۰ برابر بمب مورد استفاده توسط ایالات متحده آمریکا برای نابودی هیروشیما است. علاوه بر این، بمب هیدروژنی روسیه ۳ برابر بزرگتر از بزرگترین بمب ایالات متحده آمریکا با نام «Castle Bravo» محسوب می‌شود.

گفته شده شدت این انفجار به اندازه‌ای بوده که از فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری نیز امکان مشاهده آن وجود داشته است. بر اساس ادعای این ویدیو، بمب هیدروژنی اتحاد جماهیر شوروی سطح بسیار پایینی تشعشع داشته و افراد در اطراف این محل قرار داشته‌اند. در حالی این بمب در سال ۱۹۶۱ آزمایش شد که ایالات متحده آمریکا به علت هزینه‌های بالا، توسعه چنین بمبی را تقریبا ناممکن می‌دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    و شرق و غرب همچنان در‌ حال جنگ. راه‌ حل اینه که کشورهای خیلی بزرگ با اقتصاد خیلی قوی، ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا و چین و روسیه، تجزیه بشن و به کشورهای کوچکتر با منابع محدودتر تبدیل بشن. تا ابرقدرت هست، جنگ هم هست.

    • molavy
      molavy | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

      آمریکا تجزیه بشه تو ایران یک سری سکته میکنند

  • linkin park
    linkin park | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    این وسط چوب هند و پاکستان و کره و ژاپن و کشورهای عربی رو داره ایران میخوره... چرا؟ برگردین به زمان جنگ جهانی دوم که ایران این وسط شد شاهراه انگلیس و روسیه و آمریکا... آره ایران رو دارند به روش استعمار نوین نابود میکنند...

    • آریا
      آریا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

      بله مشکل جهان چند قطبی همینه. کشورهای دیگه قربانی رقابت بزرگترها میشند. برای همینه که میگم نباید اجازه داد قطب جدیدی شکل بگیره . دنیا دست یک کشور باشه به صلاح همه است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی