ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی بی سابقه در بازار رمزارز؛ بهای توکن YFI از ۳۰ هزار دلار عبور کرد

بیت کوین و بازار رمزارز طی چند ماه اخیر کاملا در سایه پروتکل «امور مالی غیرمتمرکز» (DeFi) قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که بهای یکی از توکن‌های این سیستم تا ۳۸ هزار دلار هم اوج گرفت. ارزش هر واحد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷

بیت کوین و بازار رمزارز طی چند ماه اخیر کاملا در سایه پروتکل «امور مالی غیرمتمرکز» (DeFi) قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که بهای یکی از توکن‌های این سیستم تا ۳۸ هزار دلار هم اوج گرفت.

ارزش هر واحد بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰ درصد بیشتر شده اما از نظر نرخ رشد به گرد پای برخی توکن‌های پروژه DeFi نمی‌رسد. یکی از این توکن‌ها که «یرن فایننس» (YFI) نام دارد، تنها طی چند ماه اخیر بیش از ۳۵۰۰ درصد رشد داشته و رکورد ۲۰ هزار دلاری بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ را نیز پشت سر گذاشته است.

بهای هر واحد YFI از زمان معرفی در اواسط جولای ناچیز بود و پس از مدتی به ۱۰۰۰ دلار رسید. محبوبیت بالای این توکن باعث شد تنها طی مدتی کوتاه مرزها را درنوردیده و پس از عبور از بیت‌کوین در اوایل ماه جاری در کمتر از ۲ هفته از ۳۰ هزار دلار هم فراتر برود. ارزش YFI به ۴۰ هزار دلار هم نزدیک شد اما پس از ساعاتی کمی تعدیل شده و به ۳۱ هزار دلار برگشت. علی‌رغم این تعدیل ارزش YFI هنوز هم ۵۰ درصد از بالاترین رکورد بیت‌کوین که به باور برخی ساختگی بود، بیشتر است.

به باور کارشناسان دلیل افزایش یکباره بهای رمزارز YFI تقاضای فزاینده برای توکن‌های مبتنی بر DeFi است. ایده اصلی DeFi این است که از فناوری رمزارز می‌توان برای ایجاد تحول در ابزارهای مالی سنتی نظیر استقراض و بیمه استفاده کرد. مالکان YFI می‌توانند از آن برای رای دادن درباره طرح‌های پیشنهادی به‌روزرسانی شبکه استفاده کنند. «Alex Kuptsikevich»، تحلیلگر مالی ارشد FxPro درباره این رشد بی‌سابقه می‌گوید:

«یرن فایننس اخیرا به ستاره الت‌کوین‌ها بدل شده و ثبات کرده که یونیکورن‌ها هنوز در دنیای کریپتو وجود دارند. این رشد سریع منعکس کننده محبوبیت بخش مالی غیرمتمرکز است.»

یکی دیگر از دلایل محبوبیت توکن مذکور این است که خالقان آن مسیر «ساتوشی ناکاموتو» را در پیش گرفته و سقف موجودی توکن را ۳۰ هزار واحد اعلام کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی